De basisbeurs voor iedere student!

De basisbeurs voor iedere student! / Mededelingen / UPDATE BASISBEURS / Opmerkingen

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2023-01-19 12:37



Gast

#2

2023-01-19 12:54

Misschien vragen of Tim Hofman de petitie wil delen
Kev

#3 Minister Dijkgraaf...

2023-01-19 13:08

Ontzettend raar waarom minister Dijkgraaf helemaal niks voor deze studenten wil doen. Het blijft ongelofelijk dat zijn reden maar blijft dat de wet zo snel mogelijk moet worden toegepast. Het moet goed zijn niet snel. Ongelofelijk dat deze generatie zo aan hun lot wordt overgelaten. 


Gast

#4

2023-01-19 13:17

Astrid senders

Gast

#5

2023-01-19 14:18

Hé Marieke, Echt superfijn dat de opkomt voor de studenten. Wat ik met name zeer storend en discriminerend vind is dat als je om welke reden dat ook in je studie jaren een keer doubleert, dan nu je recht op basisbeurs verliest met 1 jaar. Óf als je als kind in november geboren bent en je kleutert een half jaar extra op de basisschool, dan wordt dat gezien als 1 jaar extra, dus over dat jaar vervalt ook het recht op basisbeurs. Moeten we supermensen worden? Het plan van de minister kan prima nu doorgevoerd worden, met naderhand een aanvullende paragraaf, om dit soort scheefheid achteraf te corrigeren. Veel succes en heel veel dank!! Ellen (moeder van 2 dochters op het HBO/MBO)

Gast

#6

2023-01-19 14:32

Tsja zo doet @d66 dat: wegvuiven…zij weten het beter.

Gast

#7

2023-01-19 15:10

“Op deze manier hoop ik nog een keer aandacht te vragen voor deze vergeten groep” De pechgeneratie is niet vergeten, iedereen die de beslissingen rondom stufi maakt weet dondersgoed van ons en onze situatie af. Het wrede is dat zij mèt het bewustzijn van onze schrijnende omstandigheden toch besluiten ons te negeren of een magere compensatie toe te kennen, simpelweg omdat we niet belangrijk genoeg voor ze zijn. De geschiedenis leert dat er een “affaire” nodig is voordat de Nederlandse politiek besluit om écht te gaan compenseren en communiceren met de gekwetsten. What’s next, de stufi-affaire?

Gast

#8

2023-01-19 15:26

Heel goed bezig

Gast

#9

2023-01-19 16:27

Hoi Marieke, Hoe heb je het voor elkaar gekregen om zoveel handtekeningen te krijgen? Petje af hoor. Ik hoop dat je de 40.000 redt. Ik wist niet dat er zoveel nodig zijn om het in de politiek te krijgen. Ik ben ook een petitie gestart om de vergoeding van 1.436,- voor het mislopen van de beurs naar 12.000,- te krijgen, het bedrag waar de pechgeneratie m.i. recht op heeft. gr. Marianne
Miriam

#10 Of bij arjan lubach

2023-01-19 16:51

#2: -  

 

Miriam

#11 Dank je wel marieke

2023-01-19 16:58

Dank je wel Marieke voor je moeite.

Zelf heb ik ook zoveel mogelijk de petitie doorgestuurd, maar merk dat de pechgeneratie al geen vertrouwen meer heeft in de overheid. Heb zelf 3 kinderen in deze groep, waarvan 1 langer studeert (en dus langer leent) vanwege de lockdowns. Toch bijzonder dat de regering daar niet naar luistert, is toch een hele groep die zolang dit niet wordt opgelost geen vertrouwen meer zal hebben.


Gast

#12

2023-01-19 18:39

Dag. Het is zo triest voor de jeugd. De jeugd heeft de toekomst. Zo wordt het altijd gezegd. Een enorme studieschuld en eigenlijk met de onwetendheid wat de gevolgen waren. Ik vind dan ook dat het met tenminste 50% verminderd moet worden.

Gast

#13

2023-01-20 11:35

Goed bezig Marieke. We gaan actie ondernemen om meer handtekeningen te krijgen voor de petitie. Deze petitie móet in de Tweede Kamer behandeld worden!
Miriam

#14 Niet hun schuld petitie

2023-01-22 08:25

Naast deze petitie ia er nog een petitie: niet hun schuld. Ongeveer 24.000 mensen hebben die ondertekend,. Die petitie (op petitie.nl) loopt tot ongeveer 20 februari en kan ook nog wat support gebruiken.

Dus mocht je wat willen doen voor deze generatie, hier is de generatie, graag die ook ondertekenen.

gast

#15 help pech generatie

2023-02-05 17:16

 

Naast deze petitie kan men ook de volgende ondertekenen over dit onderwerp :

-  helppechgeneratie.petities . nl

- nietmijnschuld.nl/petitie 

 

 

De eerste is een petitie van een leenstelsel ouder .

help de pech generatie: basisbeurs in mindering op lening 

 

Dit onderwerp moet blijkbaar vaker en van meerdere kanten de kamerleden en de politieke partijen contact worden opgezocht.

 

D66 zogenaamde onderwijspartij laat de studenten en de ouders in de steek .

 

Marianne #9 wat is uw petitie ?


Gast

#16

2023-02-06 12:05

Ga na 7 februari door naar de 50 a 70 duizend enzovoort , ondertekeningen.
pech generatie moet geholpen worden

#17

2023-02-10 07:59

dank voor je inzet ! Hier ook vroege leerling in corona tijd begonnen met studeren,3 jaar lang geen tot weinig lessen gehad en andere studie gekozen.

Hoeveel pech mag deze pechgeneratie hebben


Gast

#18

2023-02-10 16:48

Succes. Jullie dien goed werk. Laten we hopen dat we de 40.000 gaan haken 🤞

Gast

#19 Jammer

2023-02-24 09:58

Het is jammer dat er allemaal verschillende petities lopen. Liever 1 petitie met alle handtekeningen bij elkaar. Maar bedankt voor jullie inzet!!!




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...