Geen boomkap in de Kloostertuin te Essen.

Geen boomkap in de Kloostertuin te Essen. / Mededelingen / Wat we al hebben bereikt met petitie red-de-kloostertuin / Opmerkingen


Gast

#1

2022-01-10 17:04

Mooi resultaat! Gefeliciteerd ! Anders hadden we hetzelfde resultaat gekregen als in de Wildertse Duintjes, waar het lijkt alsof de 3e wereldoorlog er heeft gewoed…. Waar het uitsluitend om het mooie rechte hout ging, gerooid met niets ontziende en diepe sporen trekkende machines.

Gast

#2

2022-01-10 17:28

Goed om te lezen dat jullie zoveel bereikt hebben. Dit lijkt me een goed alternatief plan. Nu maar waken over de uitvoering ervan! Uit de post maak ik op dat nog niet alles toegezegd is? Toch alvast proficiat.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2022-01-10 17:34



Gast

#4

2022-01-10 17:37

Gefeliciteerd met het resultaat van jullie inspanningen. Het is aangewezen dat de gemaakte afspraken en de uit te voeren werken van dichtbij worden gevolgd. Ervaring met de (lokale) overheid heeft mij geleerd dat ook daar sloebers tussen zitten die -desondanks- toch nog het een en ander naar hun hand durven te zetten.


Gast

#5

2022-01-10 17:42

toch wel een 'overwinning' zou ik zeggen. het redden van het bestaande bos in ons over gebouwd Noorden van België is een dringende noodzaak. we blijven doorgaan.  dank voor de inzet


Gast

#6

2022-01-10 18:08

Dank u voor de inspanningen. Hopelijk wordt het goed opgevolgd en de beloftes nagekomen.

Gast

#7

2022-01-10 21:27

Er werd zeker genoeg moeite gedaan, maar ik vind het resultaat nog bijzonder erg en nog slecht.Vooral het kappen van de sparren, te weten dat eekhoorns en zwarte spechten hiervan zoveel (soms bijna enige ) voedsel halen in de winter. Er is als volwassen bomen weg zijn is er bijna voor geen enkel dier meteen weer eten. Sparren en volwassen bomen maken verkoeling en zetten meer co2 in zuurstof in dan jonge bomen, zij doen dat pas na 30 jaar.Maar het gaat vooral om de dieren die overal gestoord worden, weg gejaagd, en achter blijven met veel jonge boompjes zonder vruchten en dus zonder volwassen sparren met dennenappels vol zaden. Als het aan mij en aan velen lag, mag er absoluut nog een petitie komen en vooral 1 met meer garanties. Mooie woorden verstoppen niet het doel voor wat er met de tuin uiteindelijk gaat gebeuren. Voor alle inzet tot nu wel chapeau!!!

Gast

#8

2022-01-10 21:31

Alle complimenten voor de actievoerders, maar ik vind het nog een ramp. Dus, geen sparren meer , geen amerikaanse eiken meer...het is misdadig. Geen eikels, geen dennenappels, alle overhoop en verstoord voor de dieren...ik vind dat na bespreking of reacties er teug petitie of betoging mag volgen.Men zou moeten volledig stoppen met kappen van prachtige bomen, deze worden trouwens allemaal verkocht , en men zou onze bossen voor jaren met rust moeten laten. Geen mooie loze beloftes, maar garanties voor ONZE en de DIEREN hun bomen en natuur om deze te behouden!

Gast

#9

2022-01-10 21:41

Moeite werd door de petitiehouders meer dan genoeg gedaan ,maar: Het ging erom dat er GEEN BOMEN GEKAPT ZOUDEN WORDEN.Het doel van de petitie was dat er GEEN bomen gekapt zouden worden. Ik vind het doel niet bereikt, nu worden ze VOORZICHTIG en IN FASES GEKAPT. Ik vind dat men verder nieuwe petitie moet doen. Het gaat om de dieren en om het klimaat.

Gast

#10

2022-01-11 16:12

Ik dank jullie om mij op de hoogte houden. Ben ook heel blij van de inzet om dit project te bereiken!



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...