POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR

POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR / Mededelingen / Volgende CAO Graag uw/jouw reactie / Opmerkingen


Gast

#1

2020-05-20 14:21

Vergeet niet dat de oudere dienders die nu niet meer in de zware onregelmatigheid zitten dit jaren WEL hebben gehad! Vergeet die groep niet!

Gast

#2 Re: Eens collega.

2020-05-20 14:52

#1: -  

 

chris 40 jaar in dienst 38 volle jaren onregelmatigheid.

#3 Re: Re: Eens collega.

2020-05-20 14:56

#2: - Re: Eens collega.  Goed bezig ga zo door

 


Gast

#4

2020-05-20 14:56

Helemaal mee eens, onregelmatigheidstoeslag fors omhoog, ondanks alles wat er nu speelt 62 jaar met pensioen voor de diender op straat. Onregelmatige onregelmatigheid en alles wat je op straat krijgt te verwerken zorgen ervoor dat je wat mij betreft de mogelijkheid moet hebben om er met 62 jaar eruit te gaan. Maar dan wel met een dusdanige aanvulling, dat je ook daadwerkelijk nog kan leven en niet je hand moet ophouden voor een aalmoes, nadat je 45 jaar je hebt ingezet voor de burger.

Gast

#5

2020-05-20 15:07

Beste Dolf, jouw keuze steunt de overgrote meerderheid van ons mooie bedrijf. En ik steun jouw inzet !! Succes Rob Kouwenhoven werkzaam bij de Staf korpsleiding

Gast

#6

2020-05-20 15:59

Volledig mee eens!

Gast

#7

2020-05-20 16:13

De ORT staat al jaren op de nullijn. Verhogen dus!!!

Gast

#8 Politieagent tot 62 jaar

2020-05-20 16:39

Een salarisverhoging is natuurlijk altijd welkom maar liever zie ik de eis POLITIEAGENT tot 62 jaar terug komen in de onderhandelingen.

Als je als 18 jarige begonnen bent, heb je na 40 dienstjaren je pensioen wel verdiend.

Destijds is ook toegezegd dat je na 40 dienstjaren " eruit kon".

Dit kan uiteraard nog steeds, maar het is bedroevend om te zien wat je dan overhoudt aan salaris na zoveel jaar gewerkt te hebben.

Houdt vast aan deze eis: POLITIEAGENT TOT MAX 62 jaar!!

 

 


Gast

#9

2020-05-20 16:40

Hallo Dolf, je voorstel lijkt mij heel reëel en billijk. Kan daar dus alleen maar achter staan.

Andre BLAUW Groningen

#10 40 dienstjaren een ijkpunt, 62 jaar een absolute maximum

2020-05-20 17:52

Als je als in mijn geval als 17 jarige bent begonnen, heb je na 40 full time dienstjaren zeker nog een lang 'nieuw' leven na de dienst verdiend. Sowieso is 62 jaar het maximum wat als tegenprestatie voor alle bewezen diensten verantwoord genoemd kan worden. Vele collega's hebben dit helaas niet eens gehaald, waaronder mensen als gevolg van politiedienst. En staat de ORT al jaren niet in verhouding tot de zware last die dit in ons vak met zich meebrengt. 

Ik noem het geen EIS, maar een aansturing naar de UITVOERING van deze. Het wordt dan ook hoog tijd in deze vooruitstrevende tijd ook dit eindelijk te regelen.

Geacht KABINET, debat is niet meer nodig. Het meer dan redelijk punt van orde kan uitgewerkt en afgehamerd worden. Overheid neem je verantwoordelijkheid.


Gast

#11

2020-05-21 13:55

De Werkbelasting moet omlaag. Dat koop je niet af. Een paar honderd meer interesseert me Nike. M n gezondheid wel..!!!!!!

Gast

#12

2020-05-22 05:11

Vind het bovenstaande voorstel een prima idee. Erwin Weidmann ( Den Haag)

Gast

#13

2020-05-22 08:09

Helemaal mee eens! ORT fors omhoog, 62 jaar als maximale leeftijd en inderdaad geen procenten maar een vast bedrag voor iedereen erbij.


Gast

#14

2020-05-22 09:19

Een vast bedrag erbij, graag. Zit, net als vele anderen, al jaren op mijn max. Zag net in YF dat mijn laatste periodiek al weer 4 jaar geleden is.  Zit nu in TTW op een senior functie, wel toelage toegekend gekregen....deze levert mij echter € 0 op omdat ik al 4 jaar op mijn max zit.

ORT mag wat mij betreft ook omhoog, gaat hier toch om een extra belasting. Maar ben eigenlijk wel benieuwd wat overige 'zware'beroepen aan ORT ontvangen. Staat dat in verhouding met de politie?


Gast

#15 mening

2020-05-22 10:02

Ik kan mij in beide punten goed vinden.

Kas

#16 Re: Re: Eens collega.

2020-05-22 10:55

#2: - Re: Eens collega.  

Sluit ik me bij aan

Kas

#17 Politieagent tot 62 jaar

2020-05-22 10:57

Hou vast aan de eis tot 62 .  

Kas

#18 Re: 40 dienstjaren een ijkpunt, 62 jaar een absolute maximum

2020-05-22 10:58

Gast

#19

2020-05-22 14:46

ORT omhoog absoluut mee eens. Alhoewel ik het er ook mee eens ben dat je de werkdruk niet af kunt kopen, want als je meer betaald krijgt betekent dat niet dat je minder belast wordt. Zo is ook bekend dat een hogere financiele vergoeding slechts een beperkt houdbare uitwerking heeft. Het is wel zo fair om zwaar werk ook redelijk te vergoeden.

Ook een uitreden op 62-jaar met een acceptabele vergoeding juich ik zeer toe en is zeker terecht. Een uitreden na 40-jarig dienstverband vind ik zeker niet te veel gevraagd. Volgens mij heb je dan toch wel zodanig veel aan deze maatschappij en de financiele voorzieningen bijgedragen dat je daar terecht aanspraak op kunt maken. Momenteel zijn er collega's die de 50 jaar vol gaan maken. Is dat dan redelijk? In mijn ogen niet. Volgens mij heb je dan zelfs onevenredig veel bijgedragen. 

Wat een salarisverhoging met een bedrag voor allen betreft: Daar kan ik me wel in vinden, maar ook daar zullen er weer mensen niet blij mee zijn. Dat zullen we altijd blijven houden. Tenzij je iedereen het bedrag geeft wat normaal gesproken de salarisverhoging voor de hoogstbetaalde geweest zou zijn. Zo heeft men dat in Belgie gedaan met de vaststelling van de salarissen, toen er een nieuw rangen- en salarisstelsel kwam. Agent, hoofdagent en brigadier werden inspecteur en daarbij werd de hoogstbetaalde brigadier als uitgangspunt genomen. (Ik weet niet of ze daar ook zo heetten destijds) In ieder geval: kijk naar het hoogste bedrag en geef dat dan iedereen. Iedereen tevreden......behalve de minster waarschijnlijk.

 


Gast

#20

2020-05-23 00:48

Hoi Dolf. Ik krijg te maken met "Sociaal Plannen" Ik ben 62 jaar en wil over 2 jaar met pensioen. Ik heb een soort van omgedraaid bioritme. Ik maak gebruik van 33% RPU. In een periode vul ik 4 x 3 nachtdiensten in (intekenrooster) maar vanaf periode 10 kan dat niet meer, want ik mag max 800 punten onregelmatigheid opbouwen. Mijn baas gaat er niet mee akkoord als ik daar overheen ga. Dat houd dus in dat ik heel veel nachten in het weekend niet kan inteken en mij dat dus veel ORT gaat kosten. Verder moeten collega's die niet graag nachtdiensten doen deze diensten opvangen. Ook zij zijn niet blij! Sociaal Plannen is dus voor mij en vele anderen ASociaal Plannen! Deze regeling is tot stand gekomen tussen de Bonden en de Werkgever en de OR is er buiten gelaten! Belachelijk!! Ik kan dus niet de diensten draaien die mij goed uitkomen en die ik graag wil doen! Bonden bedankt!! Ik weet ineens weer waarom ik geen lid meer ben van de Bond!! Zouden meer dienders moeten doen.

Gast

#21

2020-05-25 09:09

Als je op 17 jarige, net als velen met mij, destijds voor 40 jaar overheid ging, dan is het toch best gek dat daar éénzijdig 25% aan wordt toegevoegd. Dolf je bent goed bezig en ik steun je volledig.

Gast

#22 POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR

2020-05-25 12:18

Ik ben er mee eens.


Gast

#23

2020-05-26 05:44

Mee eens, maar houdt vooral die 62 jaar vast die is wat mij betreft zo mogelijk nog belangrijker als er een keuze gemaakt zou moeten worden.

Gast

#24

2020-05-26 19:38

Ik vind het een goed voorstel om een eventuele loonstijging niet in een percentage uit te drukken maar in een bedrag!

Gast

#25

2020-05-27 11:19

Oudere collega's hebben al jaren heel veel onregelmatigheid gedraaid en nu gana ze die minder draaien en dan krijgen de jongeren ervoor betaald door extra onregelmatigheid.

Salarisverhoging in algemeen lijkt me veel zinvoller. 

Verder zou piket in weekenden en op feestdagen ook hoger mogen zijn dan op gewone dagen.




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...