€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie €200 en nog veel meer: GEEN STIJL.


Gast

#76

2011-10-19 21:24

Geweldig goed dat dit gedaan wordt en ik verwacht DUIZENDEN handtekeningen om dit koude onmenselijke besluit zo snel mogelijk te verbranden. Schandalig!!!!! Zijn psychische clienten geen mensen,...ach het zal toch niet waar zijn dat wij nog lager zakken dan al een NUMMER te zijn ??? HELP ons a.u.b.om weer MENS te mogen zijn, en geen hoopje voor een trein... Hierin hebben jullie als wijze mensen een hele GROTE verantwoording, en laat dat diep tot je doordringen. HET KAN BEST ANDERS...!!!! NIEMAND vraagt om een psychische ziekte,....enne, U hebt het zeker zelf nog niet gehad,...anders denk je wel dieper na over dit besluit.
Een warme groet van een deeltijd client van de ouderen psychiatrie in Ermelo. BLIJF ons HELPEN... HELP !!!!!! DANK U WEL.

Gast

#77

2011-10-19 21:37

Uitstekend initiatief waar zo te zien nog weinig op wordt gereageerd. Dus teken!!

Gast

#78

2011-10-19 21:37

Kom op!! We betalen al zoveel aan de zorgverzekeraar
pak deze doel groep niet zo aan. Gerda

Gast

#79

2011-10-19 21:44

Het lijkt wel of de minister de weg kwijt is.

Gast

#80

2011-10-19 21:51

.

Gast

#81

2011-10-19 21:54

De bezuiniging op geestelijke gezondheidszorg treft de meest kwetsbare medemens binnen onze samenleving direct in hun financiën, maar vooral indirect in hun gezondheid. Dit mogen wij Nederlanders niet accepteren, niet laten gebeuren en niet toestaan!

Gast

#82

2011-10-19 22:03

Er is hard voor gevochten om psychotherapie voor iedereen bereikbaar te maken en om psychiatrische patienten te ontdoen van hun stigma. Waaarom wil Schippers terug naar de middeleeuwen?

Gast

#83

2011-10-19 22:17

Helemaal mee eens

Gast

#84

2011-10-19 22:27

als psychiater weet ik gewoon uit de praktijk dat een groot percentage mensen met een smalle beurs geen psychiatrische/psychotherapeutische hulp meer zal inschakelen, laat staan dat ze zich vrijwillig laten opnemen, als de eigen bijdrage van kracht wordt.
Zeer kortzichtig van de regering, ziekteverzuim zal toenemen, verslavingsproblematiek ( maar dan verborgen, want ze komen ook in mindere mate naar de verslavingszorg.
Inderdaad, dat is geen stijl !

Gast

#85

2011-10-19 23:28

Die lelijke paardenlul van een Rutte wordt alleen maar overtroffen door die nog ergere gore, smerige, principeloze, machtsgeile Maxime Verhagen. Over de PVV'ers zullen we het maar niet hebben. Het was niet voor niks dat Rutte zei: "Een kabinet waarbij rechts Nederland zijn vingers zal aflikken".
Dat dat vervolgens leidt tot concessies aan die homofobe klootzakken van de SGP, soit. Gevolgschade.

Tot zover mijn mening over het kabinet. Ze doen dus precies wat ze willen, ze pakken de zwakkeren en geven het aan de rijken. Daar hoort natuurlijk bij dat de psychiatrisch patiënten, die nu nog redelijk opgevangen worden het maar zelf uit moeten zien te zoeken. Want dat gaat er gebeuren. Met als lange termijn effect geen voordeel, maar méér schade voor de samenleving. Financieel én moreel.

De echte oplossing is dus niet het tekenen van je petitie (ga ik wel doen hoor) maar een brede volksopvoeding die er voor moet zorgen dat het besef dat hulp aan je medemens op termijn profijtelijker is (moreel én financieel) dan dat kortzichtige individualisme. Ik probeer in ieder geval mijn collega's op te voeden. (Familie is niet nodig.)

Gast

#86

2011-10-19 23:31

Mee eens!!!!

Gast

#87

2011-10-19 23:39

Je zult het maar nodig hebben!!

Gast

#88

2011-10-19 23:54

Prima zet. Dit mag absoluut geen doorgang hebben. Velen zullen hier de dupe van worden. Bezuinigen
okee, maar niet over de hoofden van de vele minder
bedeelden.

Gast

#89

2011-10-20 00:06

Belachelijk hoe er gekort wordt op kwetsbare mensen in de samenleving. Weg met dit rechtse kabinet.

Gast

#90

2011-10-20 00:09

Belachelijk de eigen bijdrage, en helemaal al de bijdrage bij opname. Zo wordt een toch vaak al kwetsbare groep extra gepakt.

Gast

#91

2011-10-20 01:29

Laat degenen die zulke maatregelen bedenken, eens één dag een zeer ernstige depressie meemaken....en dan vragen we het ze opnieuw!

Gast

#92

2011-10-20 01:32

Je word gestrafd voor je ziek-zijn; en de geestelijke gezondheidszorg is steeds meer een ondergeschoven kindje.
Schande om zo'n kwetsbare groep - veelal met lage inkomens - zo uit te melken.

Gast

#93

2011-10-20 02:23

Een schande is deze eigen bijdrage, terwijl zij die op vakanties (wintersport bijv) gewond raken zonder problemen en eigen bijdrage worden opgenomen dan wel worden behandeld.

Gast

#94

2011-10-20 02:36

Goed initiatief!!
Qwik
Gast

#95

2011-10-20 04:40

Veel van diegenen die helaas een beroep moeten doen op psychiatrische hulpverlening hebben hiervoor eenvoudigweg geen geld en zullen om die reden te lang doorgaan zonder noodzakelijke hulp.
o.g. is zelf werkzaam in de ggz


Gast

#96

2011-10-20 08:15

Als er bewezen kan worden, dat een direkteur/of collega's een medewerker overspannen heeft gemaakt, moet daar een boete opstaan; zodat de patient geld krijgt ipv moet betalen!

Gast

#97

2011-10-20 08:35

Wij hebben ook hulp nodig!! Zeker deze hulp is zo belangrijk, ik denk net zo belangrijk, als ieder andere ziekte die behandeld wordt.

Gast

#98

2011-10-20 08:41

Goede actie om ons toch nog te laten horen in het belang van onze patienten.

Gast

#99

2011-10-20 08:43

deze ongenuanceere actie treft de zwakkerenzoasl vooral allochtonen en degenen die het echt het hardste nodig hebben, toegepast zonder inhoudelijke deskundgheid en alleenmaar omdat de gedoogpartner van het kabinet niet aan de geldverslindende somatische zorg wil tornen, schandalig!!! Bij luisteren naar het geld kan er op meer deskundige wijze vodleodne worden bezuidigd, dit is gewoon rekenarij die iedere MAVO leerling zo kan ontwerpen.
Patiënt

#100

2011-10-20 08:49

Van mijn minimumuitkering hou ik straks nog minder over om van te leven (toeslagen omlaag, o.a. zorgverzekering en huur omhoog), waar moet ik dit in vredesnaam van betalen? Ik bespaar al op mijn 'zonodig-medicatie' terwijl ik echt geen rare dingen doe met mijn geld. Ik word steeds banger voor de toekomst, zal ik het nog redden zonder deskundige hulp?