€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie €200 en nog veel meer: GEEN STIJL.


Gast

#101

2011-10-20 08:59

duidelijk, en uitnodigend om te reageren; zou in ieder geval naar alle GGz instellingen moeten gaan en naar alle GGz clienten

Gast

#102

2011-10-20 09:14

Er zijn mensen die zeggen: GELD IS NIET BELANGRIJK. Blijkbaar hebben die mensen een riant salaris. Of in ieder geval meer dan mijn uitkering. Ja uitkering. Je zult wel meteen denken, 'ga dan werken.'
Ik wou dat ik het kon. Ik heb jarenlang keihard gevochten om uiteindelijk de baan te kunnen doen die ik wilde doen. Al die jaren ging het niet goed met me, maar ik vocht door. Totdat ik tijdens mijn werk, wat ik enorm leuk vond, onderuit ging. Ja psychisch. Ik weet dat heel veel mensen denken dat je dan een schop onder je reet nodig hebt. Nou, die heb ik mezelf al die jaren al genoeg gegeven. Maar dit kon niet het leed wegnemen dat andere me hebben aangedaan. Doordat er mensen waren in mijn leven, al vanaf peuterleeftijd, die mij 'niet zo netjes behandeld hebben', dit is zeer netjes uitgedrukt, heb ik een PTSS gekregen. Ja gekregen, ik heb er niets voor hoeven doen. Wel heb ik jarenlang gevochten tegen de klachten en psychische aandoeningen als gevolg van die PTSS. Eindresultaat; ondanks mijn gevecht om mijn baan te mogen behouden heeft het UWV me toch afgekeurd. Zit nu dus thuis. Met een uitkering. Geluk dat er zoiets bestaat als een uitkering... Na 10 jaar vechten sta ik nu een jaar 'op eigen benen'. Ik heb de hulpverlening eindelijk vaarwel kunnen zeggen. Maar mocht ik ze volgend jaar ter ondersteuning nodig hebben moet ik 200 euro bovenop het al bestaande eigenrisico betalen. Omdat het Psychisch is. Blijkbaar worden psychische klachten nog steeds niet serieus genomen. Ik dacht dan men in Nederland tegen discriminatie is. Nou, ik voel me behoorlijk gediscrimineerd. Ik dacht dat mijn leven al genoeg naar de knoppen is geholpen door anderen. Moet ik dan nu echt dubbel worden gestraft voor iets waar ik nooit iets aan heb kunnen doen?? Op zich wil ik best betalen voor hulp, maar geld dat er niet is kan ik niet uitgeven…. Dan heb je nog bijvoorbeeld comazuipers of mensen die tijdens het skeeleren iets breken. Die mensen hebben er zelf voor gekozen dit risico te nemen. Het is nu zelfs zo dat die niet die extra bijdrage moeten betalen die mensen 'als ik' wel moeten betalen. Hoe 'gek' kan het worden!! Ik ga dus geen gebruik meer maken van psychiater ed. Simpelweg omdat het geld er niets is. Als het uiteindelijk dan heel slecht gaat, beland ik vanzelf op de PAAZ. Nou, fraai. Kost alleen klauwen vol geld meer. Vooral voor het rijk... Geld besparen? Lijkt me meer geld over de balk gooien door het rijk!!! Het eindresultaat is dat de zorg meer kost en dat het met mij slechter gaat... Zo vele met mij...

Gast

#103

2011-10-20 09:18

Te gek voor woorden;
Je wordt gestraft voor iets waar je niets aan kunt doen.
Je hebt er niet om gevraagd.
Waarom gaat er wel geld naar alle nieuwkomers uit de hele wereld.
Het kabinet laat wel zijn eigen mensen in de kou staan.

Gast

#104

2011-10-20 09:21

Ik ben erg blij dat de GGZ zich verweert tegen onzinnige en discriminerende maatregelen die juist diegenen treffen die doorgaans al moeite hebben om zich staande te houden in het leven. Niemand vraagt om psychisch lijden!
Ik werk al meer dan 25 jaar in de psychiatrie en ben nog nooit zo boos geweest over regeringsmaatregelen.
Het is veren willen plukken van een kale kikker. En die kikkers zijn gemakkelijke slachtoffers want zij verenigen zich niet en zij gaan niet protesteren en zij maken geen vuist. Zij worden afgeschreven door de regeringspartijen;CDA,VVD en PVV. BAH

Gast

#105

2011-10-20 09:37

ik sta hier volledig achter. zo kan dit niet langer, dat de zwakkeren in de samenleving de dupe worden.

Gast

#106

2011-10-20 09:41

Dit gaat vooral geld kósten, wie bedenkt nou zoiets achterlijks??

Gast

#107

2011-10-20 09:45

goede actie

Gast

#108

2011-10-20 09:49

Bij een psychiatrisch probleem is de drempel vaak al hoog om naar hulp te zoeken en nu ervoor betaald moet worden zal dit voor veel mensen moeilijker worden.

Gast

#109

2011-10-20 09:49

Het is een vorm van ernstige discrimminatie om de psychiatrische patiënten anders dan mensen die lijden aan een lichamelijke ziekte een eigen bijdrage te laten betalen en op deze manier worden de zwaksten in de samenleving het zwaarst getroffen. Bovendien gaat het in tegen de rechten van de mens als opgesteld in de UN.

Gast

#110

2011-10-20 09:50

Inderdaad. Ronduit discriminerend.

Gast

#111

2011-10-20 09:55

Psychiatrisch ziek zijn heeft vaak tot gevolg dat deelname aan het maatschappelijke leven beperkt wordt. Als gevolg daarvan kan er economische achterstanden ontstaan. Wanneer dit het geval is is een eigen bijdrage zoals die berekend wordt niet op te brengen.  Gevaar is dat mensen afzien van de nodige behandeling wat weer tot ernstige gevolgen voor de persoon zelf, zijn/haar gezin, omgeving en maatschappij kan hebben.


Gast

#112

2011-10-20 09:57

Het is gewoon belachelijk!

Gast

#113

2011-10-20 09:57

de bezuinigingen blijven onrechtvaardig, omdat ze eenzijdig op de GGZ worden verhaald. Ik vermoed overigens dat draagvlak voor bezuinigingen toeneemt als er voor iedereen die gebruik maakt van een dagbehandeling of opname een bedrag voor eten en drinken in rekening wordt gemaakt. Maar dan niet alleen in de GGZ, ook in de somatische zorg. Eten en drinken moeten we thuis ook. De 135 euro per maand komt op 5 euro per dag neer, als je een maand bent opgenomen. Als dit ook in de somatische zorg wordt ingevoerd, zou je het bedrag naar 2 tot 2,50 euro kunnen verlagen per dag. Het kan dus veel rechtvaardiger en maatschappelijk aanvaardbaarder.....

Gast

#114

2011-10-20 09:58

Goede zaak, een petitie. Ik ben ervaringsdeskundige en weet als geen ander hoe belangrijk psychische hulp is en hoe het is om van weinig rond te komen. Laten we zorgen dat mensen met een psychische aandoening niet in een gat vallen en straks op straat staan. En dan gaat het juist geld kosten.


Gast

#115

2011-10-20 10:07

zoals meer van dit kabinet: geen stijl!

Gast

#116

2011-10-20 10:08


Je zult maar in hun schoenen staan.

Gast

#117

2011-10-20 10:15

besparing op de korte termijn, waardoor onevenredig hoge kosten gemaakt moeten worden in de toekomst om de zaken weer te repareren. Luister aub naar alternatieven vanuit de ggz.

Gast

#118

2011-10-20 10:23

'Ziek' blijven omdat je een lage of gemiddeld inkomen hebt en de eigen bijdrage voor hulp niet kan betalen. Dat is onacceptabel.

Gast

#119

2011-10-20 10:27

Ik vind dit nergens op slaan als je gaat bezuinigen doe dat dan op alles behalve de zorg!

Gast

#120

2011-10-20 10:44

Een goed en noodzakelijk initiatief.

Gast

#121

2011-10-20 10:45

Degene die dit soort plannen verzint, kan zelf volgens mij ook wel een consultje bij de GGZ gebruiken!!!

Gast

#122

2011-10-20 10:50

Ik ondersteun deze petitie van harte. Ik maak me veel zorgen over de meest kwetsbare mensen uit ons land, als deze bezuinigingsmaatregelen echt van kracht worden.
jojo

#123

2011-10-20 10:51

Zijn kosten die verbonden zijn aan suïcide lager dan zorg.............................

Gast

#124

2011-10-20 10:53

Het gaat net als bij alle maatschappelijke instellingen hard achteruit. Het draait alleen maar om geld, de patienten waar het allemaal om gaat worden als sppeelballen beschouwd en diezelfde speelballen mogen ook nog voor de onkosten opdraaien.
Laat de GGZ blijven zoals ze nu werken a.u.b.!

Gast

#125

2011-10-20 10:55

Wat mij het meest dwars zit is dat er onderscheid gemaakt wordt tussen lichamelijke- en geestelijke gezondheid. Het een kan niet zonder het ander: dus ook een eigen bijdrag bij afname van lichamelijke zorg of helemaal geen eigen bijdrage.