Zorgverzekeraars discrimineren mensen met ADHD

Zorgverzekeraars discrimineren mensen met ADHD / Mededelingen / PERSBERICHT / Opmerkingen


Gast

#1

2017-11-21 16:14

Helemaal mee eens ! In mijn gezin : 5 kinderen aan de medicatie en een ouder. Ik denk dat het inderdaad voor heel veel problemen gaat zorgen als de kosten voor een gezin dusdanig hoor worden en dat uiteindelijk de beslissing genomen wordt om maar geen medicatie meer te kopen. Hetgeen leidt tot : slechtere prestaties op school / gedragsproblemen / niet meer kunnen functioneren in deze maatschappij etc etc .. conclusie : de kosten zijn inderdaad hoger op termijn dan dat hetgeen de besparing zal zijn.

Gast

#2

2017-11-21 16:23

Wat is nu de bedoeling van deze info? Ik heb onlangs een petitie getekend..
Hooelijk wordt de medicatie vergoed. Op dit moment betaal ik €75 per maand voor Strattera en wordt de Dex 2,5mg gelukkig vergoed.. Zonder medicatie wordt het weer een hel met onze 11 jarige zoon

Gast

#3

2017-11-21 16:26

Helaas gebruik ik de langdurende en heb een smal budget. Ik spreek veel mensen die kortdurende slikken maar eigenlijk langdurende nodig hebben maar het niet kunnen betalen. De kans op uitval in arbeid is een reëele kans. Wat kost dan meer? Ik zie dit met regelmaat gebeuren.

Gast

#4

2017-11-21 18:44

Mijn dochter en ik zijn gelukkige ADHD ers die dolblij zijn met concerta. Bij mijn dochter is haar concentratie, na overstappen van Ritalin op concerta, sterk verbeterd en zijn de schoolresultaten omhoog gegaan. Ikzelf heb weer een leuke baan, bijna geen kleine schades en mijn humeur is ook in de avond veel beter. Vorig jaar al problemen met overstappen gehad. Verzekeringen die ADHD medicatie vergoed wilde mij niet aannemen omdat ik het al gebruikte???? Uiteindelijk bij Interpolis gekomen minder vergoed maar geen aanname beleid. Ik baal dat we weer opnieuw kunnen gaan bedelen bij de verzekering om mij aub aan te nemen. Waarom zijn deze medicijnen zo duur?  


Gast

#5 Re:

2017-11-21 20:00

#4: -  

Ik zit ook bij Interpolis - zoon bij Delta Lloyd en man VGZ  :  premie die per jaar totaal betaalt wordt door ons gezin is € 5302.92 tel daarbij het eigen risico op van € 1155,00 minus zorgtoeslag € 1068,00 plus de zorgkosten die niet vergoed zijn (het jaar is nog niet om) € 875.95 ... kosten aan zorg per maand € 522,16 !!! ..  Volgend jaar nog een kind erbij dat 18 wordt .. dus nog een 385,00 extra aan eigen risico en de maandpremie.... Oftewel ... niet te betalen !!!!  

Ooit een keer de "namaak" concerta gehad ... dat was echt een lachtertje ... werkte totaal niet .. viel uit elkaar etc ... en dat is dan goedkoper ??? funny ! 

Vergoeding tot 200,00 of misschien 250,00 tot op heden niet iets anders kunnen vinden ... oja tenzij je de hoofdprijs  betaalt.... PFFFF NEDERLAND WAAR ZIJN WIJ MEE BE

 

 


Gast

#6

2017-11-22 22:22

Het (b)lijkt wel of de zorgverzekeraars ADHD-ers geen goed leven gunnen!!!!!
Het minder effectieve medicijn Ritalin wordt wel vergoed en het bij vele mensen perfect werkende medicijn Concerta niet, terwijl in beide medicijnen methylfenidaat zit.
Het is al van de zotte, dat mensen geld verdienen aan ziekten en zieke mensen. Wat is het volgende? Moeten wij arme mensen beroven ook maar normaal vinden? Echt niet!!!!! Loop niet te zeiken over ziektekosten en vergoed gewoon alle medicijnen. Mensen zijn godverdomme niet voor de lol ziek.

Gast

#7

2017-11-24 16:30

#6: -  

Inderdaad, het lijkt hier net Amerika of misschien zelfs erger! Waar zijn ze mee bezig???

 


Gast

#8

2017-11-30 16:08

En dit niet alleen, er zijn dus ook verzekeraars (zoals VVAA)  die mensen met autisme en adhd weren uit de aanvullende verzekering ivm kosten die ze verwachten.


Gast

#9

2017-11-30 16:17

En dan mis ik in dit verhaal nog de groep voor wie metylfenifaat (Ritalin, Concerta, Medikinet) überhaupt niet werkt en die aangewezen is op Strattera. Daarvoor is niet eens een goedkoop alternatief beschikbaar..

Gast

#10

2017-12-01 08:11

de petitie nog maar eens gedeeld.
succes!
Brenda

#11 Re: Re:

2018-01-07 14:18

#5: - Re:  

Misschien een beetje te laat maar ik heb op de valreep CZ Top Collectief gevonden. Volledige vergoeding!

Cas

#12 Belachelijke regeling

2018-05-17 12:52

Ik moet nog even afwachten of ik mijn kosten vergoed krijg via zilveren kruis. Medewerker die ik sprak dacht wel dat het mogelijk kon zijn tot 750 euro terug te krijgen, dat zou in mijn geval de kosten dekken in ieder geval.

Vind het ronduit stuitend dat volwassenen met ad(h)d zelf voor de kosten van medicatie mogen opdraaien. Kortwerkend methylfenidaat zou dan de enige mogelijkheid zijn maar dat betekent in mijn geval iedere anderhalf tot 2 uur medicatie nemen. Dat wordt dan een taak op zich en het is verre van praktisch te noemen.

Het is niet alsof ad(h)d patiënten zelf ook maar enige schuld hebben aan hun 'aandoening', je word er mee geboren. Het is gewoon een vorm van discriminatie dat deze groep hier zelf voor mag opdraaien. Lekker graaien bij mensen met een genetische afwijking.... What's next, mensen met die geboren worden minus een arm of been zelf volledig laten opdraaien voor hun prothese? Bah. 

Mijn insziens is de eigen bijdrage bedoeld, net als eigen risico, om mensen er van te weerhouden onnodige zorg af te nemen. Maar mensen met ad(h)d hebben de medicatie gewoon nodig en kunnen eigenlijk niet zonder. 

lucas

#13 adhd

2019-11-04 11:54

ik weet sinds vorige week dat ik adhd heb, weet iemand of deze informatie klopt https://www.zorgverzekeringvergelijken2020.net/zorgverzekering-adhd-2020/

ik ga namelijk een nieuwe zorgverzekering uitzoeken in verband met adhd medicatie