POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR

POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR / Mededelingen / VERLOFSPAREN WEDEROM EEN SIGAAR UIT EIGEN, TOCH AL SLECHT GEVULDE DOOS / Opmerkingen


Gast

#1

2017-04-11 17:07

Een organisatie die zich dagelijks, in een gestructureerde gezagsverhouding, niet houdt aan wet- en regelgeving en aan het nakomen en/of zich houden aan afspraken is een ............... organisatie. De politie is de grootste werkgever en daarmee de grootste ........ organisatie.
Uiteraard wordt het daar (door) de politiek toe gedwongen.

Gast

#2

2017-04-11 17:07

Goed verwoord, Dolf! Misschien zelf een nieuwe bond oprichten?

Gast

#3

2017-04-11 17:16

Jullie verhaal is gelijk aan het verhaal voor bewaarders binnen Dji
Ook onze FLO is naar de klote geholpen en ook wij staan al jaren stil qua opslagen
Wij gaan met rollatoren boeven uit mekaar halen!!
Men vindt het ook vreemd dat de sporttesten minder gehaald worden procentueel , het is gewoon triest
Was je voorheen trots om bij de overheid te werken, zwijg je tegenwoordig over je werk

Gast

#4

2017-04-11 17:56

Bedankt voor je actie en bericht Dolf. Je krijgt mijn respect.

Gast

#5

2017-04-11 19:15

Ik ondersteun jullie actie 100 procent!
Precies als de eerste keer!

Gast

#6 Re: Slecht!

2017-04-11 19:24

#1: -  

 De politie organisatie is in een woord

SLECHT!

Het zou beter zijn jonge mensen aan te nemen, mijn kennis aan hem/haar over te draagen en daarna mij met 62 met pensioen/flo te sturen!


Gast

#7

2017-04-11 20:01

Dank Dolf, heldere taal, je hebt mijn mening in ieder geval juist en goed verwoord!

Gast

#8

2017-04-11 21:22

Bedankt voor de info en voor je inzet. 'k Ben het helemaal met je eens. Bepaalde regelingen / arbeidsvoorwaarden zijn bij wijze van spreken nog voordat ze zijn verzonnen of ingevoerd, al weer vervangen voor andere (soms ondoorgrondelijke) regelingen, die dan later toch weer een korter leven bleken te zijn beschoren dan in 1e instantie de bedoeling was. Zo ga je als werkgever niet met je personeel om!

Gast

#9

2017-04-12 04:28

En wat te bedenken van de "criminele" 1 procentsregeling. Die zou toch stoppen, staat zelfs in de CAO. Nou, die blijft dus gewoon. Echt belachelijk. Waar zijn ook de bonden in deze. Liggen ze weer te slapen...?

Gast

#10

2017-04-12 06:16

Beste allen,
Ik sta volledig achter bovenstaande, gisteren bij een voorlichtingsbijeenkomst geweest over het nieuwe verlofsparen. Buiten het persoonlijke gevoel dat ik bij een NPB feestje terecht kwam met slechte acteurs, is de nieuwe regeling die massaal moet worden afgeschoten. Gewoon opnieuw iets wat we allemaal zelf mogen betalen, een pure verslechtering. Als je jong bent en je gaat onder dit regime vallen dan kun je aan het einde van je waarschijnlijk tegen die tijd 50 jarig dienstverband maximaal 50 weken (inclusief je jaarverlof) eerder stoppen met werken, daarnaast lever je vanaf de start van je verlofsparen netto salaris in omdat regelingen komen te vervallen. Ik roep een ieder op om hier tegen te stemmen, het wordt nu echt tijd voor zeer stevige onderhandelingen over de thema's waar we het hierover hebben. Meer geld is uiteraard welkom maar een toekomstbestendige regeling met betrekking tot eerder of op een flexibelere wijze stoppen met werken is voor de langere termijn heel veel waard. Het bied onze jonge mensen de gelegenheid om door te gaan stromen en we kunnen nieuwe collega's gaan verwelkomen, het ligt nu echt stil en als er niets veranderd gaat er de komende jaren ook heel weinig gebeuren. Daarnaast erkenning van ons zware beroep, een brandweerman z'n beroep is maar ten dele zwaar, 24 uur op de kazerne en de brand of het ongeval afwachten, dat is over het algemeen wat in dat vak aan de hand is, koude en warme dienst. Toevallig heb ik vanuit het blauw ook vier jaar in de rode kolom mogen werken. Het is de politie die over het algemeen het eerste ergens ter plaatse komt en ook de eerste maatregelen nemen en wacht op de komst van andere hulpverleners. Die politie hoort dus wel degelijk in het rijtje met zware beroepen en hoort dienovereenkomstig ook zo behandeld te worden, waarmee ik overigens de andere hulpverleners niet tekort wil doen.
De bonden zijn nu echt aan zet en moeten er van doordrongen zijn dat het gros van hun achterban boos is op wat zij buiten meer geld, voor ons bereikt hebben. Alle mooie praatjes van voorzitters die te pas en te onpas op tv verschijnen, leveren mij weinig op.

Gast

#11 Dank!

2017-04-12 07:30

Dolf,

 

Van markante kanjer op de meldkamer RP Den Haag naar voorvechter voor -letterlijk- de goede zaak (zowel voor de maarschappij/burger als voor de diender). Het lijkt je op het lijf geschreven. Dank voor alle tijd en moeite die je voor ons allen investeert. 

Met gevoelens van bewondering,

 

Peter Groenboom


Gast

#12 Dank

2017-04-12 11:12

Mooi verwoord Dolf,

uiteraard wens ik je een spoedig herstel en deel jouw visie m.b.t. Verlofsparen.

Het lijkt heel wat maar komt niet in de buurt van wat ons deel eens was. Ik sluit mij aan bij de wens weer met een passende regeling te kunnen stoppen vanaf 62 jaar (mits de betrokken collega dit zelf ook wil).

Hopelijk vormen de bonden deze keer een eenheid en tekenen wel of niet voor een goede nieuwe CAO. Als wij geen verbeteringen tegemoet mogen zien dan moet er maar eens echt actie gevoerd worden waarbij dit keer het werk wel wordt neergelegd. 

Ik ben die zelf betaalde sigaren meer dan zat.

Ed

diender

#13

2017-04-12 18:18

Heel goed bezig en ook het aantal van bijna 21000 coll. Wel vraag ik me af of de rest van ons (40.000) het niet interesseert of dat zij gewoon zitten te slapen. Als we indien nodig aktie moeten voeren dan moeten we dat met ons allemaal doen en niet met 1/3 deel.


Gast

#14

2017-04-13 00:58

Toen ik aangenomen werd kon ik na 40 dienstjaren met pensioen. Inmiddels werk ik ruim 42 jaar bij de politie en ben 59 jaar, slecht ter been en een slechte conditie. Ik werk dus in principe al ruim 2 jaar in mijn "eigen" tijd. Wanneer heb ik genoeg gewerkt om mijn pensioen te verdienen?? Het wordt hoog tijd dat de regering er iets aan gaat doen!!

Gast

#15

2017-04-13 14:50

geloof het inmiddels eigenlijk wel een beetje of anders gezegd, ben er klaar mee en denk eerder dat wij zelf andere maatregelen/stappen moeten nemen om eens duidelijk te maken dat we niet meer met ons laten sollen en de tijd dat politie ambtenaren extreem loyaal waren aan de staat inmiddels wel door deze staat is verkwanseld. Heb de afgelopen jaren niet meegemaakt dat er met normaal onderhandelen iets wordt bereikt. De beuk erin wat mij betreft.
JanB

#16

2017-04-14 00:06

We zijn, om het maar eens grof te zeggen, weer eens flink in het pak genaaid door onze fijne werkgever. Van een pensioen voor je 60e in één klap naar 67 jaar en meer. Niet 2 jaar langer doorwerken zoals de meeste anderen, maar ten minste 7 tot 9 jaar. Een mooi dankjewel van onze fijne baas voor onze inzet.

Maar.... dat hebben we ook zelf laten gebeuren. Al in 2002 (zoals ik vele jaren later pas merkte) is de beslissing al genomen dat we (veel) langer door moesten werken. Niemand van ons of van de bonden die destijds reageerde.... De bonden hebben daar een forse steek laten vallen en hebben zich net zo hard met een kluitje in het riet laten sturen als wij. Ik begrijp ook best waarom veel collega's het om die reden nu helemaal hebben gehad met de bonden. Probleem is alleen: wie gaat ons vertegenwoordigen bij een spijkerharde werkgever, gewend aan het verkopen van knollen voor citroenen, die bovendien z'n eigen afspraken niet nakomt? Zonder de vertegenwoordiging van goede en ervaren onderhandelaren/de bond(en) zijn we nog meer een makkelijke speelbal in de handen van diezelfde werkgever, vooral omdat we onderling zo sterk verdeeld zijn en zo veel verschillende meningen hebben. Dat maakt het voor onze fijne werkgever alleen maar makkelijker om ons nog verder uit te benen. 

Maar... het gevolg van het hele pakket is dat veel politiemensen steeds minder gemotiveerd raken voor hun baan. Nog een gevolg is dat onze werkgever oudere dienders de straat op stuurt waarvan velen fysieke beperkingen hebben. Dat kan ook niet anders, want onze werkgever heeft door een niet bestaande leeftijdsplanning zichzelf in een lastig parket gemanoeuvreerd. Er is geen jonge aanwas die ons werk kan overnemen en onze werkgever wil zichzelf ook zo lang mogelijk de kosten besparen van het aannemen en opleiden van voldoende nieuwe politiemensen. En als ze dan al nieuwe dienders aannemen, dan vooral (lagere aantallen vanwege de kosten) hoger opgeleiden, die écht niet het werk op straat gaan doen. Dat de politieman/vrouw op straat (ook de jongeren...) daar rechtstreeks de gevolgen van draagt, dat is niet het probleem van onze politici. Die leveren hooguit - en achteraf - kritiek op wat ze zelf hebben veroorzaakt.

Voor de jongere collega's geldt dan dat er een regeling komt waarbij ze er heel misschien op eigen kosten iets eerder uit kunnen. De vraag is dan wel hoe lang die regeling gaat bestaan en hoe goed die regeling inhoudelijk is. Kijk maar hoe allerlei voorgaande regelingen elkaar steeds sneller opvolgden en steeds sneller weer werden weggepoetst. En elke nieuwe regeling was voor ons weer slechter dan de voorgaande. In dit geval levert de jongere collega eerst alle bestaande aanspraken (RPU, ouwelullendagen enz.) in om dan hopelijk op enig moment iets terug te kunnen krijgen. Dan vergeten we nog even dat het pensioen ook al flink onder vuur ligt, wat de ABP betreft niet in het minst door het graaigedrag van onze fijne werkgever via die "uitnames" (ten bedrage van ettelijke miljarden zelfs..) uit de pensioenpot.

 

Kortom: de petitie is een prima initiatief dat ik volledig onderschrijf. Aan de andere kant: is het eigenlijk niet erg braaf allemaal? Wordt het geen tijd dat we met z'n allen meer gaan doen dan alleen een petitie indienen?


Gast

#17

2017-04-14 06:26

Dag Dolf. Dank voor de uitgebreidde toelichting. Ik wil nog een opmerking plaatsen mbt het opsouperen van het geld. Ik was driftig aan het sparen totdat ik plotseling bericht kreeg kreeg dat ik ik mijn VPL niet mag inzetten voor vroegpensioen. Tegen de tijd dat ik er gebruik van mag maken is het namelijk niet meer mogelijk om het geld daarvoor te gebruiken. Daarom heb ik het bedrag wat er stond afgekocht. Weer een aanpassing van de regeltjes nadat men iets besloten had.

Gast

#18

2017-04-22 08:49

Bedankt voor alle inspanningen. Hoop dat er echt iets gaat gebeuren. Ik zie helaas maar te vaak overlijdensadvertenties van collega's die de 70 jaar niet hebben gehaald. Hebben die toch maar mooi 2,5 jaar pensioen gehad!!!!!!!!!!?????????
Genieten als het nog kan wordt door de hoge pensioenleeftijd haast onmogelijk. Het afscheid zal vaker gepaard gaan met een rollator.

Gast

#19

2017-04-22 10:28

Ik hoop dat het gaat lukken. 62 is een prima leeftijd om te stoppen.



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...