POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR

POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR / Mededelingen / GAAN DE OGEN OPEN BIJ SOMMIGE GREMIA ? / Opmerkingen

Bart

#26 #Sterkte

2017-02-23 09:07

Bedankt dat je namens ons dit op je genomen hebt, tis een belangrijk onderwerp.

Veel sterkte met jouw herstel.

 

Bart van der Lichte


Gast

#27

2017-02-23 09:27

Sterkte en succes

Gast

#28

2017-02-23 09:38

Over de FVT gesproken (beterschap overigens) het is ook van de zotte dat deze toets verplicht is, maar dat je zelf maar dient te zorgen voor de juiste conditie en training die je zou moeten hebben voor het succesvol afleggen van dit parcours. De brandweer (heb je ze weer) kan wel sporten in de tijd van de werkgever.
Eigenlijk is dat hetzelfde als dat men zegt, ga ook in je eigen tijd maar oefenen met schieten. (gaat wat lastig natuurlijk, dus dat wordt wel gefaciliteerd)
Mijn mening, je kan nooit van je personeel verwachten dat ze, zonder fatsoenlijke faciliteiten / en of tijd, de FVT afleggen, op het moment dat je daar personele consequenties aan gaat verbinden.

(overigens leef ik wel gezond en sport / beweeg met enige regelmaat, maar dat is puur voor mijn eigen welzijn / fitheid, niet om de FVT te halen, daarvoor wacht ik nog steeds op tijd / fatsoenlijke (dus niet die van de baas) sportschoenen bijv.)

Overigens is dit heel simpel op te lossen als je de FVT verplicht wil stellen: Iedere collega wordt wekelijks 2 uur minder ingepland, waar hij dan (eventueel in eigen tijd of met collega's) kan zorgen dat hij sport / beweegt etc.
Dit kost geld, maargoed het verzuim is ook hoog, dat zal op deze wijze vermoedelijk afnemen, omdat de nu nog fitte collega's fit blijven en zieke collega's (al dan niet na herstel) ook minder snel weer opnieuw ziek zullen worden) .




Gast

#29

2017-02-23 09:40

Sterkte Dolf, wat een beroerde blessure en nog vervelender dat het tijdens IBT gebeurde. Ik was tot vorig jaar IBT docent en moest zelf, gedwongen door blessures opgelopen tijdens de dienst, na 43 jaar straatdienst vervroegd met pensioen. De oudere IBT docenten in Amsterdam, hadden al een speciale groep samengesteld voor oudere collegas die de FVT moesten doen. Veel meer begeleiding en veel meer rust in de test, om het zo veilig mogelijk te maken. Wij waren tegen de verplichte toets voor dienders boven de 55. Veel te veel risico.

De politiek begrijpt totaal niet wat voor gevolgen het allemaal heeft als je dienders tot voorbij de 60 dwingt om door te weren.

Als je iets wilt weten kun je me altijd contacten. Ik hoop dat je herstel spoedig verloopt.

Vriendelijke groet Koen van der Linden


Gast

#30 reactie

2017-02-23 09:48

Hallo Rolf,

Allereerst een voorspoedigherstel toegewenst. Dank voor je inzet en terugkoppelingen.

Mvg Louis Natrop

Frits Sijbenga Landelijke Eenheid MO

#31 petitie

2017-02-23 09:51

Goed bezig Dolf, jammer van je sportblessure. Je moet het ook weer niet te letterlijk nemen natuurlijk hè...

 

Beterschap en succes in je werk. Ben nu ook 60+ en voel bijna letterlijk met je mee.


Gast

#32 Re:

2017-02-23 09:51

#28: -  

 Hi, ik het met je eens ben dat politiemensen veel meer zouden moeten trainen, met name beroeps trainingen.

Als IBT docent was ik er voorstander van om minimaal 1 x per maand beroeps gerichte trainingen te doen. Met je groep, of solo voor andere vaardigheden, bijv schieten. 

Voor conditie training ben ik een andere mening toegedaan. De fvt hebben we een keer snelwandelend afgelegd en waren nog steeds binnen de tijd, dus daar heb je niet meer dan een basis gezondheid voor nodig. 

Er was in het verleden dienstsport. Daar kwam echter bijna niemand meer naar toe. Alleen een enkele sportieve colega (die het niet nodig had) 

De collegas die dat fysiek wel nodig hadden, kwamen nooit opdagen. Die hadden altijd uitvluchten om niet te komen, of gingen gewoon een paar uurtjes later naar het werk, of ipv dienstsport gingens ze regelrecht naar huis.

Dus een argument om een paar uur door de dienst betaald te sporten is er m.i niet echt.

De fvt is zo eenvoudig, dat je daar tijdens de dienst echt geen conditie voor hoeft op te bouwen.

Andere vaardigheden zouden wel veel meer moeten worden gefaciliteerd, zoals het gebruik van gewelds middelen, aanhoud vaardigheden, benaderjngs tactiek/techniek, schieten etc. Dat soort zaken kun je prive niet trainen.

En schieten kon je vroeger altijd gratis doen in amsterdam bij APGS schieten, maar zelfs daar moet je tegenwoordig zelf voor betalen. En dat is natuurlijk te schandalig voor woorden. 


Gast

#33

2017-02-23 10:57

Sterkte en succes met je herstel Dolf

Gast

#34 Re: Re:

2017-02-23 11:40

#32: - Re:  

 Ten dele eens, maar het gaat er met name om dat men vorig jaar tegen mij zei, als je de toets niet haalt, gaan we er consequenties aan verbinden. (ik dacht niet mee mogen doen met RTGP toets) Opzich is dat idee leuk, de toets verplicht binnen de tijd halen, je zit immers bij de politie, dus er mag inderdaad wel iets van je verwacht worden. Maar... en daar is het mij met name om te doen, waarom wordt er geen tijd en / of middelen ter beschikking gesteld? (los van het feit dat je jezelf ermee hebt als je bewust ongezond leeft)

Het idee mijns inziens is, binnen de tijd afleggen en dan consequenties eraan verbinden oké, maar dan wel faciliteren. Kijk en als er dan bijv. dienstsport wordt ingesteld, mensen blijven daar weg, maar halen ook de test niet, dan heeft de baas een heel goed argument om die betreffende collega (indien deze doelbewust niet traind, omstandigheden daarbuiten gelaten)  disciplinair te straffen en uiteindelijk te ontslaan. 

Nou reken dan maar dat er gewoon gesport gaat worden, als je de tijd krijgt en er worden consequenties aan verbonden, maar dat doet men niet... en daar zit mijn punt, wel de lusten, niet de lasten. 

Kortom, het is min of meer vergelijkbaar met een topsporter, waarvan ze verwachten dat hij tijdens zijn werktijd bijvoorbeeld sponsors bezoekt en dat men dan tegen hem zegt, joh we hadden geen tijd meer om te trainen, maar je moet nog wel even een toernooi winnen volgende week, of je dan thuis nog even wil gaan trainen in je eigen tijd, (gebeurd toch ook niet?)

 

 

 


Gast

#35

2017-02-23 12:13

Hoi Dolf. Volgens mij heb ik jou nog les gegeven op de opleidingsschool te Harlingen en waardeer jou inzet voor de collega's enorm. Ik heb zelf een jaar geleden op mijn 59e de keuze gemaakt gebruik te maken van de zogenaamde 18 mnd regeling met aansluitend een jaar verlof sparen.  Volg jullie inspanningen met interesse.  Maar wil je eerst heel veel Suc6 toewensen met je herstel straks. Groetjes Wim Bol.

Fred S aml

#36

2017-02-23 12:53

Hoop dat de operatie goed zal verlopen en een spoedig herstel !!

Frans van der Stelt, Eenheid Den Haag wijkagent Maasdijk
Gast

#37

2017-02-23 13:02

Dolf van harte beterschap en veel dank aan jou jij en alle anderen die dit onderwerp in beweging hebben gebracht!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2017-02-23 13:05



Gast

#39

2017-02-23 13:57

Dolf. Bedankt voor jullie initiatief en sterkte met je enkel en onderbeen.

Gast

#40

2017-02-23 14:01

Beste Dolf,

Mag ik je hierbij een spoedig en voortvarend herstel wensen met je beenbreuk.
En voorts succes wensen met de actie voor een betere pensionering.
Dick Metselaar, Malden

#41 succes

2017-02-23 14:02

Beste Dolf,

Mag ik je hierbij een spoedig en voortvarend herstel wensen met je beenbreuk.
En voorts succes wensen met de actie voor een betere pensionering.


Gast

#42

2017-02-23 19:23

Beste Dolf,

Heb bewondering voor je energie en passie! Alvast dank daarvoor en een snel herstel gewenst!

Gast

#43

2017-02-23 19:43

Beste Dolf,
ik ben racend benieuwd naar wat we in beweging gekregen hebben.
Sterkte met de operatie en een goed herstel gewenst!
RK

#44 Beterschap

2017-02-24 07:28

Een spoedig herstel gewenst en complimenten voor alles wat je doet!!

Georgieboj
Gast

#45

2017-02-24 09:28

Beste Dolf
dank voor je initiatief en alle inspanningen daaromheen. Je hebt er wel iets mee los gemaakt. Voor jou, succes de 28e en alvast een voorspoedig herstel gewenst!


Gast

#46

2017-02-24 10:54

Vervelend voor je Dolf. Sterkte en beterschap gewenst.

Gast

#47

2017-02-25 11:16

Beterschap en ga doormeten onze akte.  


Gast

#48

2017-02-26 11:23

Dolf beterschap. Hopelijk ben je snel weer de oude.
Goed om te lezen dat de petitie vruchten begint af te werpen. De discussie is daarmee aangezwengeld.

Gast

#49 Re:

2017-02-26 11:27

#28: -  

 Ik zeg kappen met  verplichte FVT boven de 60. 

Klaar. Dat is ouderenbeleid en niet meer dan logisch.


Gast

#50

2017-03-03 14:14

Hey Dolf wat vervelend voor je man. Voldoen aan de statistieken mag ook op een andere wijze hoor ;-)
Ik wens je een spoedig en volledig herstel toe. Sterkte!
Keep up the good work. Ook ik heb het gevoel dat we in ieder geval iets gaan bereiken.
En alle kleine beetjes zijn meegenomen.
Groeten Arie Worms.



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...