POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR

POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR / Mededelingen / Beschouwing petitie door bondsvoorzitter / Opmerkingen


Gast

#1

2017-01-04 14:49

Beste Dolf,
ervaring leert dat als men iets heeft laten liggen, men eerst vanuit een verdediging reageert, met een maar of ja maar zie wat wij gedaan hebben. Daarna zullen ze achter hun oren krabben en denken, verrek die bezorgde dienders hebben toch gelijk.
Laat hem maar even kauwen.


Gast

#2

2017-01-04 15:30

Beschouwing Bondsvoorzitter van welke bond??? Of lees ik ergens overheen!

Gast

#3

2017-01-04 15:46

Hoi Dolf,
je hebt helemaal gelijk. De bonden hebben in het verleden niet die acties ondernomen waardoor de politiemedewerkers thans, dankzij jouw initiatief, nu zelf het heft in eigen hand nemen. Mijn collega's van 60+ zitten nog dagelijks op de (noodhulp) auto. Dat hierdoor enerzijds een hoog afbreukrisico ontstaat en anderzijds het in mijn optiek onverantwoord is om deze leeftijdsgroep hieraan bloot te stellen, geeft aan dat de werkgever en de politiek zich hier weinig aan gelegen laat liggen. Maar ja, het mag allemaal niets kosten he!
In mijn omgeving zie ik er steeds meer omvallen en soms definitief. Ik hou er maar over op, want ik voel een interne agressie opkomen.
Derhalve veel succes met je initiatief.
Greetz, Niek.
P. Schneider
Gast

#4 Ga door!

2017-01-04 16:01

Beste Dolf e.a.,
Deze petitie verwoord uitstekend waar velen van ons al langer mee rondlopen, wij willen op een nette wijze, en velen na ruim veertig dienstjaren, een regeling waarbij het mogelijk is om of helemaal te stoppen of wellicht in een deeltijd vorm. Het is jammer om te constateren dat de bonden niet op een lijn zitten, de NPB neemt hier een voor mij veel te afwachtende rol in terwijl de ACP en ANPV veel meer op dezelfde lijn zitten. Let op, dit kan straks funest worden als de onderhandelingen weer gaan starten en daarvoor een front voorafgaand en ten tijde van de kabinetsformatie is een absolute must. Het is te hopen dat de nieuwe voorzitter van de NPB dit ook inziet en los van enkele stoere woorden op de televisie n.a.v. Oud en Nieuw zich gaat richten op een heldere visie en afstemming met de andere bonden.
Uiteindelijk is het beschamend om te constateren dat hulpverleners zoals de brandweer die niet, nadrukkelijk niet, 24 uur in de frontlinie staan, nog steeds eerder kunnen stoppen en hetzelfde geldt voor Defensie, daar lijkt het helemaal feest. Spreek ik uit ervaring, 'ja', ik heb vier jaar mogen werken inde wereld van de brandweer en Veiligheidsregio's, genoeg voorbeelden van vervroegd uittredende 'collega's' en hetzelfde geldt voor Defensie. Ik ben bij verschillende afscheidsreceptie geweest waar een defensie medewerkers voor hun zestigste er uit gingen en op hun afscheid nog vrolijk werden bevorderd zodat ze na hun afscheid als gepromoveerde reservist terug konden keren.
Voor mij is het belangrijk dat de kennis die er is bij de oudere collega's bewaard blijft voor de volgende generatie, ik wil graag mijn kennis op tijd en op een goede manier overdragen met een regeling die daarbij past. Dit geldt wellicht niet voor een ieder en dat is ook niet erg, maatwerk is naar mijn mening belangrijk zodat ook zij die direct op hun 62e willen stoppen dit ook kunnen.
Ga door met deze petitie actie, er is genoeg onvrede die dit rechtvaardigd!!!!


Gast

#5 Re:

2017-01-04 16:26

Prima verwoord. Ik voel ook die agressie/woede.

 

 


Gast

#6

2017-01-04 16:27

Waarom geen 59 jaar, net als de brandweer en ambulance personeel. Waarom het verschil?

Gast

#7

2017-01-04 19:55

Dag, mooi hoor deze woorden maar ondertussen zijn veel van de door ons bedongen "rechten" verkwanseld. Onze vertegenwoordigers vanuit het hoofdbestuur en met name het FNV zijn daar debet aan en hebben in sommige gevallen zitten slapen of hadden kennelijk belangen om mee te gaan in beleidsvoering door de opeenvolgende kabinetten. Ik heb weinig vertrouwen meer in een eventueel herstel van verloren rechten en het boerenverstand zegt, dat de nog resterende rechten in de toekomst ook verloren gaan. Toen ik mijn carrière begon had ik een contract waarin stond, dat ik mocht stoppen op 57 jaar en een paar maanden. Nu mag ik doorgaan tot 67 jaar. Triest is dit. De FNV en de NPB laten dit gebeuren en zijn niet bij machte gebleken, al vele jaren, om dit verloop tegen te gaan. Jammer, maar dit is een gegeven. Ten aanzien van het gedoe rondom de COR. DIT WAREN onze vertegenwoordigers. Jaja, een corrupte voorzitter. Dit zielige typje en de club die met hem mee genoot heeft ons ernstige schade berokkend. Eveneens diep triest. Ook dat is nooit meer te herstellen. En dan nog verwachten, dat ik vertrouwen heb op een goede vertegenwoordiging van ons door de bonden in de toekomst, helaas niet. Mvg. M.F. de Nooij, sinds 1979 lid van de NPB en vanaf 1972 in overheidsdienst. Op dit moment leidinggevende op een team dat gaat bestaan uit ca honderd mensen.
P. Schneider

#8 Re: gelijk!

2017-01-04 20:00

#7: -  

 Je hebt tav de FNV/NPB helemaal gelijk!!!


Gast

#9

2017-01-05 04:44

Helemaal raak. De bonden hebben zo onderhandeld, dat velen onder ons hun 50 jarig ambtsjubileum zullen halen, dus 10 jaar langer werken dan bij hun aanstelling is afgesproken. 25 procent meer werken. GOED ONDERHANDELD HOOR!
Veel succes!

#10 Re: Waarom het verschil?

2017-01-05 08:08

#6: -  

Ik sprak onlangs met een brandweerman, die per week 36 uur "werkt". Hij draait een dienst van 24 uur (slaaptijd binnen de kazerne is daar nu ook aangemerkt als werktijd). Daarnaast enkele dagen later nog een dienst van 12 uur. De werktijden zijn voor hem supersaai; er gebeurt heel weinig in het dorp en op een gegeven moment is de brandweerwagen genoeg gepoetst, glimt de kazerne van top tot teen en ben je klaar met sporten. Tussendoor heeft hij dus heel veel vrije tijd. Zoveel dat hij zich zo verveelt... Hij is er een paar baantjes bij gaan nemen, bezorgt nu ook reclamefolders e.d. Want de hele dag op de bank zitten, daar word je ook niet vrolijk van. Hij vroeg me, of we er bij de politie ook eerder uit mogen. Hem even uitgelegd hoe de situatie zit. Hij begreep er niets van... Tot je 67e op de noodhulp? Hij kon het echt niet geloven. Waar zit nu het verschil? Die brandweermensen zijn bv. in dienst van de gemeente en het gaat daar dus per gemeente (zeker als ze een klein beroeps brandweerkorps hebben) om niet te veel brandweermensen, die met FLO gaan. En de politie, in 1 korps? 65.000 mensen! Waarvan een groot deel 50+. Kijk dat gaat dus zoveel geld kosten, dat draaien ze niet snel meer terug... En alle beloftes van premiesparen, spaarloon, spaarverlof, leeftijdsparen en weet ik veel wat er allemaal voorbij is gekomen, is allemaal net zo snel weer beëindigd als het verzonnen was. En wie heeft (indien je daar recht op had) de (i)TBF gelden omgezet in een spaarpotje voor de oude dag of extra inleg ABP? Dat zullen er ook wel weinig zijn. Want dan zou je (net als ik) woekerpolissen (een "Gezinspolis" en een Lijfrente-polis) hebben afgesloten, en te maken hebben gehad met teruglopende rendementen. Op naar de 67 zou ik zeggen, voor mij nog slechts 16 kerstbomen...


Gast

#11

2017-01-05 09:39

Dit heeft het niveau van degene bij de NPB die de uitspraken heeft gedaan weer......diep treurig.....hopelijk gaan ze daar eens echt nadenken!

Gast

#12 Chapeau !!

2017-01-05 14:45

Beste Dolf,


Je hebt naar mijn idee weer heel erg goed verwoord wat alle dienders op straat voelen. De vakorganisatie NPB kan inderdaad een grote broek aantrekken door te stellen dat ze hard 'gevochten' hebben in de CAO-strijden die er geweest zijn, maar kijkend naar resultaten bij andere beroepsgroepen is de vraag terecht hoe hard er daadwerkelijk gestreden is. Heel terecht echter geef jij ook dat dat wij als leden van de vakorganisaties ook hebben zitten slapen toen ons de voorstellen gepresenteerd werden...


Voor de andere beroepsgroepen (brandweer, ambulance, defensie) vind ik het fijn dat zij wel goede afspraken over eerder uittreden hebben kunnen behouden in hun COA's. Wetend dat geen enkel beroep met elkaar te vergelijken is denk ik oprecht dat met deze 3 genoemde beroepen (en er zijn er meer) ook wij als dienders op straat een zwaar beroep hebben. Lang niet altijd omdat we het nu zo ongelofelijk druk hebben (daarmee collega's in de drukkere gebieden niet te kort doend!) maar zeker vanwege de psychische belasting van ons werk. Na 31 jaar politiewerk op straat kan ik het aantal doden dat ik in mijn werk heb gezien niet meer tellen. Maar ik kan ze, als ik in herinnering terug ga, bijna allemaal wel terug halen en de situatie bijna uittekenen. Om maar niet te praten van alle andere leed wat daar nog eens bij komt. Geluukig zijn er ook heel veel prachtige dingen die we in ons werk mee maken en die de weegschaal in evenwicht houden. Nog steeds ben ik trots op mijn werk en dat van mijn collega's. Het steunt mij om in polls te zien dat we het als Nederlandse politie bij de burger nog niet zo slecht doen. Dat de schreeuwers, die zich over ons en ons werk beklagen, meer gehoord worden zij zo. Wie het hardste schreeuwt wordt immers het beste gehoord. Voor mij telt echter de zwijgende meerderheid.


Dolf, ik denk oprecht dat alle mensen die deze petitie inmiddels ondertekend hebben, die zwijgende meerderheid is die nu eens een keer zijn stem laat horen.


Bedankt voor jouw werk hierin en met jou alle mensen die hieraan meewerken!

Jelle Prins
Politie Noord-Nederland


Gast

#13

2017-01-06 08:53

Hallo Dolf
wijze woorden. Wat mij altijd heeft verbaasd is het feit dat met name brandweer met 55 jaar met "FLO" konden vanwege hun fysiek zware baan .
Dit gebaseerd op een verplichte jaarlijkse sportkeuring. Overigens kreeg men dan in de tijd van de baas meerdere malen per week de gelegenheid om te sporten. Bij de politie is er geen dienstsport meer. Willen wij wel steeds verder gaan met een verplichte FVT baan.
Maar er is niemand die zich afvraagt wat het fysiek eist om in volledig uniform ( veiligheidsvest/bewapening) uit de dienstauto te stappen en hardlopend een verdachte te achtervolgen en wellicht een zicht verzettende verdachte aan te houden. Er is wat dit item betreft nog een hoop werk te verzetten. wijkagent Jack van Nassauw.



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...