zeg nee tegen het pietenpact

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie zeg nee tegen het pietenpact.


Gast

#2901

2016-11-14 21:36

Waarom moeten wij onze tradities en waarden aanpassen, het wordt hoog tijd dat we onze stem laten horen.
Stop die waanzin.
Gwink

#2902 Re:

2016-11-14 21:50

#2880: -  

 Het is inderdaad hallucinant hoeveel moeite het kost om aan 1%? (niet alle moslims zijn immers zo achterlijk) van de bevolking, een verbod op een wreed gebruik op te leggen, gevraagd door 85% van de bevolking. Terwijl het een fluitje van een cent is om aan 85 van de bevolking een aanpassing van een totaal onschuldig feest op te dringen, gevraagd door hoeveel mensen?..0,05%?.. (Tja, je moet altijd gissen naar de cijfers,  blijkbaar vinden onze sociologen niet belangerijk genoeg om te onderzoeken)


Gast

#2903

2016-11-14 22:06

De sint en zwarte piet brengen vreugde aan de kinderen. Volwassen kortzichtige mensen willen dit ontnemen omdat wat zij er van vinden belangrijker is dan het geluk van zovele kinderen. Het is zielig wat ze kinderen willen aandoen omdat ze racisme denken te zien. Ik ben beschaamd in hun plaats!

Gast

#2904

2016-11-14 22:10

Laat onze cultuur met rust!

Gast

#2905

2016-11-14 22:11

Het is gewoon te absurd voor woorden dit

Gast

#2906

2016-11-14 22:36

Handen af van mijn jeugdheld!
stopernueensover

#2907 Re:

2016-11-14 22:51

#1: -  

 STOP STOP STOP

Als die zever. Zwarte Piet is gewoon een folklorefiguur. De kids vinden hem geweldig! Ze hebben geen racistische ideeen.
Hij is Zwart, rode lippen, oorbellen... so what? WTF! Er zijn al genoeg problemen in de wereld. Dit is ons probleem NIET!

Stop er mee!

Ik durf zelf mijn radio niet meer open te zetten! Vroeger was Sinterklaas een misterie - er werd niet over gesproken. Dat was goed!  

CUT THE CRAP!  ZWART zal hij zijn! En wie het niet kan verdragen moet maar naar Holland verhuizen. Godverdomme! Dat maakt mij echt boos.

 


Gast

#2908

2016-11-14 22:55

Genoeg is genoeg !!!!!!!!!!! aan onze tradities wordt niet geraakt !!!!
Chris

#2909 Re:

2016-11-14 23:00

#1: -  

 deze traditie had allang cultureel erfgoed moeten zijn, heeft totaal niks te maken met racisme!


Gast

#2910

2016-11-14 23:12

Omdat de zichzelf verklaarde politiek correcten het plezier van een meer dan honderdjarige traditie willen verkloten.

Gast

#2911

2016-11-14 23:12

Graag afblijven van ONZE tradities voor éne keer!

Gast

#2912

2016-11-14 23:30

Deze traditie moet cultureel erfgoed worden

Gast

#2913

2016-11-14 23:30

Er zijn veel belangrijkere dingen om zich voor in te zetten , laat tradities zoals altijd geweest zijn en vreemdelingen moeten zich aanpassen aan onze gewoonte en wij niet aan die van hen in ons eigen land
Kenny

#2914 Re:

2016-11-14 23:38

#2869: -  

 Inderdaad, islamitische moren....en hun afstammelingen kunnen het nog steeds niet verteren dat ze verjaagd werden door katholieken/christenen naar waar ze thuishoren: het midden oosten en hun woestijn. Sindsdien is er nog steeds niets veranderd bij de onderontwikkelden, ze denken nog altijd dat ze landen kunnen 'veroveren'. Wel op een andere manier zoals racisme gaan roepen tegen Zwarte Piet van een kinderfeest om hun sharia in te voeren en culturen te vernietigen. T zal nie pakken!

gast

#2915 hoe het allemaal begon

2016-11-14 23:43

Ik hoop van harte dat deBurende polemiek die de laatste dagen via hun website ontstaan is rond ZP niet gaan misbruiken om de relevantie van hun bestaan bij hun politieke broodheren te verantwoorden. Het is nu ei zo na middernacht en nog steeds onderschrijven Vlamingen de petitie tegen het Pietenpact. Op dit zelfde moment staat de teller op 18.957-
Twee onderwijsnetten: het gemeenschapsonderwijs en het katholieke onderwijs hebben dat pact ondertekend (begrijpelijk gezien onze onderwijsminister (Vlaamse Gemeenschap) behoort tot de CD&V en het GO! als onderwijsnet gesubsidieerd wordt door de Vlaamse Gemeenschap. Gelukkig heeft het Provinciaal onderwijs en het OVSG ( Onderwijssecretariaat van de Steden en Gemeenten van de Vlaamse Gemeenschap= stedelijk onderwijs) zich tot nog toe afzijdig gehouden. Oh . .. nog even jullie geheugen opfrissen:. De heer Wim Vanseveren was producer Jeugd bij de VRT voor hij bij deBuren het mooie weer maakte Hij was verantwoordelijk voor programma’s zoals De Boomhut en Draaimolen, maar raakte vooral bekend door Dag Sinterklaas, Kulderzipken (beide van Hugo Matthysen). Tiens waar heb ik deze naam vandaag nog gezien voor hij strategisch verwijderd werd? Oei en wie was de held uit 'dag Sinterklaas'? Bart.... Bart...? juist Bart Peeters. Ik wil me niet verder vermoeien met nog meer verbanden te zoeken enkel dit nog- het is niet toevallig dat via onze geliefde VRT des tem van de heer Vanseveren net iets harder klinkt dan die van de tegenstanders van zijn Pietenpact. Niets nieuws onder de zon- degene die de media beheerst wint de discussie ( een lesje dat onze Amerikaanse vriend Trump ook erg goed begrepen heeft).
aan de 10 medewerkers van deBuren die gedurende een jaar op onze kosten deze draak van een pact voorbereid hebben stuur ik mijn vreselijk tegendraadse groeten

Franske

#2916 Re: namen van Bart Peeters, Hugo Matthysen en co verwijderd uit lijst ondertekenaars Pietenpact

2016-11-14 23:46

#2886: gast - namen van Bart Peeters, Hugo Matthysen en co verwijderd uit lijst ondertekenaars Pietenpact 

 De politiek correcte cultuurverraders draaien hunne kazak. Was te verwachten met zulk overweldigend protest voor het behoud van ONZE cultuur....dát hadden ze nu eens niet zien aankomen hé, het dun loopt de mietjes nu door de broek en dan trekken ze hunne staart in. Nu nog dat vod 'pietenpact' de vuilbak in! Voor áltijd!!! En openlijke EXCUSES van ál degenen die dat vod tekenden!

Melissa

#2917 Re:

2016-11-15 00:05

#2900: -  

 Natuurlijk, voor stemmengewin verkopen de politiek-correcte extremisten hun ziel. Waarom worden anders voorkeuren gegeven aan migranten en asieleisers, waarom worden ze al jaren gepamperd door de bende politici? En dan nog ten koste van de autochtone bevolking die voor het kostenplaatje moet opdraaien en zwaar gedriscrimineerd wordt. Zelfbehoud kennen deze criminelen immers niet, wel eigen volk pluimen en uitdelen aan iedereen die hier komt binnenwaaien, het ocmw spelen voor de hele wereld met als doel eigen bevolking te verarmen zodat ze onder de knoet gehouden kunnen worden - het zal even anders uitdraaien.

van democratie is nooit enige sprake geweest, wij leven in een verborgen dictatuur. Alleen goed om een bolletje zwart (oei, ben ik nu racistisch?) te kleuren en voor de rest dient de bevolking enkel om te dokken tot aan de bedelstaf of het graf.

Met Zwarte Piet is de doos van pandora geopend, de massa is wakker geschoten en laat zich niet meer in slaap sussen met dooie mussen. Nu ziet iedereen waar het om draait: vernietiging van onze westerse cultuur. Met dank aan de zielepoten die deze bewustwording in gang hebben gestoken: dat noemen ze backfire of boontje komt om zn loontje, hahaha


Gast

#2918

2016-11-15 00:05

Het is schandalig,zijn er nu geen belangrijkere zaken te doen waar Mr Van Bellingen zich mee kan bezichhouden dan mensen tegen elkaar opzetten. Dit zal Vlaams Belang veel stemmen opbrengen, en terecht! Het schofferende is dan nog dat deze hele hetze is betaald met belastingeld van de hardwerkende Vlaming!! 93% van de mensen is VOOR het behoud van zwarte piet,CASE CLOSED
gj

#2919

2016-11-15 00:13

Dit post ik enkel omdat datgene wat op de website van de buren gebeurt te gek is. Het is 1:07 uur 's morgens en plots staan alle oude reacties die eerst verwijderd waren terug op hun website. De 10 punten met 'veel gestelde vragen', bijhorende reacties en de nieuwe reacties die gepost werden zijn verdwenen. Begrijpe wie kan- er was ondertussen een intersante discussie gaande zonder scheldpartijen en met gefundeerde argumenten, die is nu weg.

 

Misschien moet iemand het initiatief nemen om een petitie te starten om, ofwel het ontslag van Vanseveren te eisen ofwel om het hele initiatief van deBuren op te doeken.

 


Gast

#2920

2016-11-15 00:43

Hoe is het mogelijk om steeds weer problemen te ceëren waar er geen zijn. Nogal belachlijk dat zwarte piet niet zwart meer mag zijn.

Gast

#2921

2016-11-15 01:42

Zwarte Piet heeft niets te maken met discriminatie of slavernij maar wel met plezier, feest, humor, nostalgie... Spijtig dat deze mooie traditie nu wordt omringd door zo'n negatieve connotatie. Ook is hij niet de oorzaak van pesterijen. De pesters zullen altijd wel iets vinden. Waarom moet zo'n klein groepje een beslissing doorvoeren voor een hele bevolking. Zo spijtig.

Gast

#2922

2016-11-15 02:24

voor mij is dit de druppel; wat zich zal vertalen de volgende verkiezingen! zeker weten !

Gast

#2923

2016-11-15 02:53

Zwarte piet moet blijven!!
rallebol
Gast

#2924

2016-11-15 07:20

Deze petitie is een prima initiatief omdat de "silent majority" geen stem heeft en gesubsidieerde organismen misbruikt worden door agitatoren om hun niet-representatieve politieke agenda door te voeren. Zwarte Piet heeft daarenboven niets met racisme te maken, Hij zorgt wel voor de exotische toets in het mooie kinderverhaal van Sinterklaas. De politiek mag deze onschuldige kinderdroom niet kapot maken.Het wordt daarenboven tijd dat dit "minderhedenforum" grondig doorgelicht wordt en desnoods opgedoekt wordt. En wat "de buren" zich als taak toeëigenen kan vanwege een gesubsidieerde instelling evenmin door de beugel. Dit heeft niets met cultuur te maken maar alles met het misbruiken van subsidiegeld voor het doorduwen van  een  "politieke agenda".


Gast

#2925

2016-11-15 07:23

Wie is hier racistisch? De kinderen die snoepjes krijgen van zwarte piet of de winkels die de toegang ontzeggen aan zwarte piet?