Petitie KLM personeel aan KLM directie en RvC

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Petitie KLM personeel aan KLM directie en RvC.


Gast

#26

2016-09-14 21:30

Sta achter jullie verhaal. We hebben het altijd samen gedaan en waren heel blauw. En hoe nu met ons wordt omgegaan is het respect ver te zoeken.

Gast

#27

2016-09-15 02:11

Omdat door al deze ingrepen (lees dictaten) het cement uit het gebouw onttrokken wordt.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-09-15 02:13


Teken niet!

#29 Teken niet

2016-09-15 05:40

ik teken niet omdat dit niet helpt. Het remt de toekomst. En die komt toch gewoon op ons af. Klanten kiezen straks gewoon voor een eigentijdse airline.

KLM moet gewoon afscheid nemen van de mensen die blijven zeggen dat vroeger alles beter was. Zowel in Amstelveen als in de cabine.

Van die tweebanders die zeggen dat ze zoveel hebben ingeleverd 'want de Royal class is ook al afgeschaft.' Echt, ze zijn er die dit nu nog zeggen. 

Of pursers die balen dat ze meewerken in de sterkte. Alleen al de term 'in de sterkte' of 'boven de sterkte'. De gedaxhtenlijn erachter is zo ouderwets. Als je boven de sterkte bent bij een gewoon modern bedrijf, ben je boventallig.

overal verdwijnen ondersteunende personeelsafdelingen. De purser boven de sterkte is een ondersteunende personeelsafdeling.

gewoon aan de kar. Niet lullen maar poetsen zou m'n vader gezegd hebben.

 

niet lid.

#30 VNC of FNV?

2016-09-15 08:32

Welke bond wint het meest bij deze petitie? De bond met de meeste pursers. 

Trap er niet in!


Gast

#31

2016-09-15 09:00

Prachtig verwoord waar het in de kern om gaat mannen: samen in dialoog en met wederzijds respect veranderen, meedoen en winnen!


Gast

#32

2016-09-15 14:13

Mee eens.

Gast

#33

2016-09-15 16:45

Omdat ik het volledig eens ben met de inhoud! Iedere KLM-er begrijpt dat er zaken moeten veranderen, maar de manier waarop het bedrijf nu met ons omgaat is beneden alle peil!

Gast

#34 Re:

2016-09-15 20:02

#26: -  

Samen staan we sterk,daar teken ik deze petitie!


Gast

#35

2016-09-15 20:10

Omdat er respectloos met ons wordt omgegaan
Wij trekken het hardst aan de kar. Wij zijn KLM.
Wij bezorgen klanten een onforgetable experience.
Patrick P

#36 Familie? Cement?

2016-09-15 21:33

Ron, wat doe je nou joh? Ik snap hier niks van. Had ik niet van je verwacht. 


Gast

#37

2016-09-16 05:59

Goed statement

Gast

#38 Re: Familie? Cement?

2016-09-16 11:11


Gast

#39

2016-09-16 18:39

Als gezagvoerder voel ik me geschoffeerd door mn eigen management!

Gast

#40

2016-09-17 05:28

Beschrijft precies het gevoel van vele KLM'ers in deze bezuinigingsronde! Het familie gevoel en de loyaliteit wat wij altijd hebben gevoeld en dus uitstralen naar de klant is niet uit te drukken in geld, maar ook een zeer belangrijk overlevingsmiddel naast de materiële zaken. Niet voor niks zijn de midden oosten carriers hier jaloers op, want dat gevoel is niet te koop. Ook in blijven investeren als werkgever want als je dat eenmaal kwijt bent, gaat het heel veel kosten om het terug te krijgen! En meer waardering geven hoeft niet veel te kosten in tijden van bezuinigingen, dat zit 'm in kleine dingen zoals wederzijds respect tonen en waardering uitspreken.

Gast

#41

2016-09-17 13:35

Ik ben het er helemaal mee eens!
En het is nou niet zo dat we nog niks ingeleverd hebben(gemiddeld 20 dagen per persoon per jaar op ICA)!

Gast

#42

2016-09-17 19:43

Omdat het belangrijk is om de handen in een te slaan

Gast

#43

2016-09-17 22:22

Omdat ik hoop dat de huidige directie een voorbeeld gaat nemen aan hun voorgangers die wel het kering the Family together principe hadden.
En ook veel op de werkvloer kwamen om zich te laten informeren.
Zonder interesse tonen, goede communicatie en complimentjes geen motivatie.

Gast

#44

2016-09-18 04:51

Goede brief, de inhoud verwoordt wat ik ook denk en voel !

Gast

#45

2016-09-18 14:14

KLM gaat te ver......

Gast

#46

2016-09-19 09:18

De laatste eenzijdige maatregelen waren de druppel. De klant centraal zetten, maar ondertussen gewoon in de kou zetten, door -1 ca te gaan vliegen. Men moet zich schamen! Hoop dat er niet te veel ziekteverzuim hierdoor komt, want ik ben bang dat de bereidwilligheid tot een dieptepunt gaat zakken. U behandelt ons als een wegwerpartikel, dan zal daar ook naar alle waarschijnlijkheid naar gehandeld worden! Nogmaals, men zou zich de ogen uit het hoofd moeten schamen om dit met droge ogen te brengen, kom aan boord meewerken en kijk wat onze werkdruk is. Maar uiteindelijk zult u hiermee zelf met de resultaten moeten leven!!!!!!!

Gast

#47

2016-09-19 11:20

Deze maatregel is naar mijn mening geen oplossing. KLM is al heel lang op de hoogte van tekort aan ca's voor de winterproductie maar dit gaat ten koste van onze klantwaardering want er blijft weinig ruimte over voor persoonlijke aandacht en iets extra's doen voor onze gasten. En dit is nu juist waar wij als KLM ers zo goed in zijn. Jammer en zo hoeft het niet te gaan.

Gast

#48

2016-09-19 11:23

Omdat ik graag meedenk voor betere oplossingen dan die nu eenzijdig worden opgelegd....

Gast

#49

2016-09-19 13:03

Alleen een bedrijfsleiding die open en transparant met haar personeel
omgaat zal daarmee aantonen dat zij dat personeel respecteerd en dan waarschijnlijk heel wat veranderingen gedaan krijgen.
Binnen een verdeel en heersstrategie en het bedrijf verdelen in de " Have and have not's " , werknemers die als belangrijk of als disposable worden gezien, zal bedrijfsleiding het omgekeerde bereiken. Dat is wat nu gebeurd. Onzekerheid en genegeerd worden leidt tot verzet. Louis de Wit. Spl/ph.
boze Eenbander

#50 Eenbanders genaaid door VNC en FNV

2016-09-19 13:17

Collega's,

Hoe kan het dat FNV vandaag al staat te flyeren op Schiphol als reactie op het KLM voorstel om een ca53 te schrappen?

Een tent en catering regelen doe je niet binnen een uur. Kortom FNV en VNC wisten al lang dat KLM naar buiten kwam met dit bericht.

Hoe kan het dat de media dit eerder wisten dan jullie? Omdat er vanuit bonden gelekt is.

Eenbanders opgelet. Jullie worden genaaid. De purser wordt niet afgeschaft. Maar een Eenbander aan boord wel. 

FNV en VNC zijn purserbonden. Deze petitie is er dan ook een van twee pursers die huilen met de wolven. 

Zeg je lidmaatschap toch op!!!!