Petitie KLM personeel aan KLM directie en RvC

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Petitie KLM personeel aan KLM directie en RvC.


Gast

#1

2016-09-14 09:08

Een van de goede petities...!! EINDELIJK!! En omdat ik helemaal KLAAR ben met VERHARDING en VERDEELDHEID ZAAIEN door ons Management!!

Gast

#2

2016-09-14 09:14

Ik ben er ook onderdeel van en wil mijn motivatie en een stuk waardering en respect terug na jaren van loyaliteit en keiharde inzet! Verandering blijkt noodzakelijk alleen ga op een gelijkwaardig niveau met elkaar om! Happy employees are good for a company!

Gast

#3

2016-09-14 09:16

Precies mijn gedachten!! Wij zijn echt uniek in hoe trots en loyaal wij zijn naar 'onze' KLM, en ik hoop
zó dat het bedrijf dit, net als 'onze' passagiers, dit weer gaat weten te waarderen!

Gast

#4

2016-09-14 10:12

Omdat precies is hoe ik erover denk!

Gast

#5

2016-09-14 10:13

Het sterkste wapen van de KLM tegen de concurrentie is het blauwe gevoel, keeping the family together. Het gaat er niet alleen om dat niet gegarandeerd kan worden dat alle banen behouden blijven. Soms kan dat niet, vreselijk, maar anders wordt het probleem nog groter en voor meer mensen. Dat snap ik.

Het blauwe gevoel echter omvat veel en veel meer. Er zit onder andere inlevingsvermogen, saamhorigheid, verantwoordelijkheid in. Daaruit komt voort die extra stap die we telkens weer voor onze pax zetten en die ons zo onderscheidt van andere vliegmaatschappijen. Behalve alle voordelen die daarmee gepaard gaan, geven we hiermee een voorbeeld van hoe de maatschappij zou moeten zijn.
Heeft onze directie geen kinderen?
Wat voor een wereld willen zij achterlaten voor hun kinderen? Een nog hardere maatschappij dan dat die nu al is?
Gelden hun waardes alleen voor thuis en niet voor de rest van hun leven? Ze werken nu hard mee aan het verharden van de maatschappij. Hun (en ons aller) verantwoordelijkheid reikt veel verder dan alleen het bedrijf KLM.

Ja, bezuinigingen bij de KLM zijn nodig. Daar was al een enorm draagvlak voor. Nu zijn de hakken in het zand. Verharding werkt nou eenmaal destructief.

Het nog steeds zichzelf de bonussen toekennen (ook al maakt dat op de hele balans niet zoveel uit) laat zien dat ze in de top nog steeds lost zijn van de werkelijkheid. Gaat onze CEO persoonlijk naar de personen toe die een klein salaris hebben, jaar in jaar uit kei hard werken, hun ruggen verslijten voor de KLM om te zeggen: "sorry, jouw pensioen wordt nog minder dan je had gedacht, ik zou maar zuinig zijn op je bankstel want die moet tot aan je dood mee en vakanties kun jij niet meer betalen, maar ik geef mezelf een bonus zodat ik mijn tweede villa kan betalen?"
Tuurlijk, er moet ook mogelijkheid in verschil in inkomen zijn, dat motiveert mensen om banen met meer verantwoordelijkheid te kiezen of om in de weekenden te werken, risico's te nemen. Het gaat mij om de houding. Die alles bepalende houding:

Gaat de CEO van de farmaceutische industrie zelf naar de borstkankerpatienten toe om te zeggen: "sorry, ik heb het medicijn dat jou kan genezen van de borstkanker zo duur gemaakt dat jij het niet meer kunt betalen en jij dus binnenkort dood zult gaan, maar daardoor kan ik tenminste mijn zeiljacht onderhouden. En oh ja, de onderzoeken voor het medicijn zijn meestal op universiteiten gedaan, dus je hebt wel bijgedragen aan de ontwikkeling daarvan, dat heb ik zelf niet hoeven betalen."
Moet ik het ook nog hebben over de bankenwereld, die ondanks of dankzij hun bonussen zo lost van de werkelijkheid was (is) dat daardoor een wereldwijde crises is ontstaan?

Verantwoordelijkheid hebben we allemaal, of we nu willen of niet. Er is nou eenmaal een wet van oorzaak en gevolg, daar komen we niet onder uit. Wie wil er pas op z'n sterfbed achterkomen dat hij/zij keihard mee heeft gewerkt aan de verharding van deze maatschappij, waar hij/zij altijd zo over geklaagd heeft, en waarin het voor onze kinderen nog moeilijker wordt?

Het blauwe gevoel, keeping the family together, daar zat KLM's sterkste kant die we nog zo veel verder hadden kunnen uitbreiden. Bio-vriendelijk wil KLM toch zijn? Dat begint bij de mensen, dan de dieren en de natuur. Andersom kan het niet.
Als de CEO's extra betaald mogen worden voor alle verantwoordelijkheden die ze dragen, dan moeten ze ook alle verantwoordelijkheden dragen, niet alleen die die alleen de KLM aangaan. Zijn deze mensen meer ontwikkeld, onderricht voor die moeilijke bananen, dan mag je toch op z'n minst verwachten dat ze zich ook daar naar gedragen.

Ze hebben een verantwoordelijkheid voor de KLM, voor de werknemers en belangrijkst nog, voor de hele maatschappij waarin ook hun kinderen later gelukkig willen zijn.

Laat zien dat je geen watje bent in de bonussenwereld als je jezelf geen bonus toekent. Laat zien hoe je verbinding creëert met je personeel en hoe we dan met z'n allen wonderen kunnen creëren. En dan, dan komt vanzelf de echte bonus. Een bonus die niet meer in geld is uit te drukken.


Gast

#6 Re:

2016-09-14 11:04

#5: -  

 


Gast

#7

2016-09-14 11:23

Omdat ik volledig achter de inhoud van de tekst sta!

Gast

#8

2016-09-14 12:18

Omdat ik inhoudelijk volledig achter de tekst sta!
minderverdeelde

#9 Re:

2016-09-14 13:10

#1: -  

 dus doe je mee aan openbare verdeeldheid?

KLM in hart en nieren

#10 Stop me mauwen. Stroop op die mouwen.

2016-09-14 13:37

Deze petitie slaat echt nergens op. Kijk om je heen! De wereld verandert sneller dan dat jij in de gaten hebt. 

Bovendien, jongens en meisjes, trap er niet in. De makers van deze petitie hebben andere belangen altijd voorop gezet.

Dit brengt het bedrijf toch alleen maar negatief in het nieuws. Ik snap er niks van.

 

ga aan het werk!!


Gast

#11

2016-09-14 14:49

Omdat de FNV de enige is die cabine kan redden van de ingrepen teken ik deze petitie.

Gast

#12

2016-09-14 15:01

Omdat ik het precies zo voel. Goed verwoord!

Gast

#13

2016-09-14 15:14

Ik ben het ermee eens.

Gast

#14

2016-09-14 15:16

Niet eens met de manier waarop KLM haar visies naar het personeel uitdraagt! Wat ik mis is overleg vooraf.
Je hebt een keuze!

#15

2016-09-14 16:30

Beetje klaar met al die petities...de wereld is veranderd en blijft veranderen...i.p.v. een petitie opstarten heb je ook nog de keuze om het bedrijf waar je blijkbaar zo ver vanaf bent komen te staan vaarwel te zeggen. Mouwen opstropen en aan de bak met z'n allen, en ja inleveren moeten wij allen! Of zoek je geluk elders; er zijn meer banen buiten de KLM dan binnen het bedrijf. Succes met solliciteren!


Gast

#16

2016-09-14 18:31

Collega's,
Stop met deze onzin. Ik werd via een "anti"-whatsapp geattendeerd op deze petitie. Gelukkig zijn er collega's die snappen dat we moeten meegaan met de tijd. Ik ben alleenstaande modder. Maak me zorgen om mijn baan. Stop met deze opruiende dingen.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2016-09-14 18:40


Werkgever goed werknemers goed

#18 Re: Stop me mauwen. Stroop op die mouwen.

2016-09-14 18:51


Gast

#19

2016-09-14 18:58

Collega's hebben het over nieuwe tijden!? Dat wil niet zeggen inleveren. Ik wil geen cent meer inleveren. Werk nu 20 jaar, ben het inleveren zat. Inleveren van salaris op de werkvloer redt het bedrijf echt niet.

Gast

#20

2016-09-14 19:01

Een oprisping van een elitair duo uit vakbondsgeledingen. Vliegen liever niet dan wel. Genieten van hun vakbondsdagen en groepscommissiedagen maar ondertussen mag er aan boord niks veranderen. Jullie vliegen nooit mannen. Ongeloofwaardig.

Gast

#21 Re:

2016-09-14 19:07

#20: -  

Ron en ik zijn al meer dan 8 jaar niet actief binnen de VNC en vliegen allebei onze hele loopbaan al 100%. Verder nog iets zinnigs te zeggen? 

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2016-09-14 19:10



Gast

#23

2016-09-14 19:21

Verandering en investeren is nodig, maar met wederzijds respect en overleg

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2016-09-14 20:39



Gast

#25

2016-09-14 20:55

Omdat ik het eens ben met de strekking van de inhoud.