wij willen geen verkaveling in mol-sluis (galbergen)


Gast

#101

2016-07-13 06:29

wie wil zoiets in zijn achtertuin   IK NIET en eerlijk gezegd niemand niet!!!!!!


Gast

#102

2016-07-13 18:40

Dit is nog een heel mooie stukje natuur. Zeker om te wandelen,kom er geregeld met de kleinkinderen die het zo leuk vinden in de bossen te fietsen met de fietsen. Natuur moet er ook blijven in de Dorpen met veel groen. Hier komt men tot rust.


Gast

#103

2016-07-13 20:01

Mooie jeugdherinneringen mogen niet verdwijnen ! Integendeel kinderboerderij met speeltuin en taverne terug nieuw leven in blazen !

Gast

#104

2016-07-14 07:37

Ik heb speciaal op Sluis een huis gekocht net voor het groene en de vrijheid van mijn zoontje...

Gast

#105

2016-07-14 18:46

Laat ons een beetje groen over. Er zijn huizen genoeg

Gast

#106 Re: Re:

2016-07-16 09:48

er staat nog genoeg te koop voor mensen die in het groen willen wonen , hier wat verderop in de diepestraat bv. staat nog meer dan de helft te koop . Er zijn wonningen genoeg in Mol , al dan niet in het groen .  Het is voor niks nodig dat er nog eens wordt gesneden in dit prachtig stukje natuur .Ecologische argumenten tellen niet voor die projectontwikkelaars , enkel geld is belangrijk . Of dachten jullie misschien dat ge daar gezellig in het groen ging wonen . Niks van ! Als sardientjes in een doosje zullen jullie daar zitten want meer woningen is emmer winst . Is dat dan beter ?N#48: - Re:  

 


Gast

#107

2016-07-16 10:28

Handen af van het groen in Mol !!
Mikko2

#108

2016-07-17 09:54

ik heb jarenlang rustig in de Bremstraat in Mol gewoond en leef nu elders opnieuw in een doodlopende straat.
Geweldig zul je denken en gelijk heb je ... ware het niet dat de doodlopende straat in zo'n verkaveling ligt.
Niet dat ik iemand wil bang maken maar als je het wenst kan ik je talrijke informatieve brieven van de wijkagent, politie, jeugdwerkers en meer van die hulpverleners laten lezen.
Allemaal met info over geplande interventies en allemaal gaande over hoe ze zwerfvuil op de straten, overlast van niet-geregelementeerde bromfietsjes - opgefokt en met aangepaste of kapotte knaldempers (die na middernacht de nachtrust kwamen verstoren), de (gedoogde?) louche handeltjes en alle andere last die je zoal kan ondervinden zouden aanpakken. Bij de opsomming van de feiten van overlast ben ik waarschijnlijk nog wel enkele feiten vergeten.
Het beste advies dat we ooit gekregen hebben kwam van een man die de PMD-zakken kwam ophalen.
Het luidde als volgt: "ge zult ermee moeten leren leven, hé want het staat hier nu eenmaal".
Wilt ge niet in een gelijkaardige situatie terechtkomen? Zorg dan dat het er nooit komt !!!
Als het er nooit komt kun je tot het eind der dagen genieten van het fluiten van de vogels en hoef je je niet te ergeren aan de knetterende decibels die je 's avonds uit je slaap houden. En wees maar gerust, wat men ook moge beloven, als de verkaveling doorgaat komen de decibels, het zwerfvuil, de louche zaakjes en de informatieve brieven over wat men er zal aan doen ook bij U terecht.
Het enige waar je dan zeker van bent is dat "ge zult ermee moeten leren leven, hé want het staat hier nu eenmaal"


Gast

#109

2016-07-18 05:18

OMDAT mijn dochter en kleindochter en mijne schoonzoon daar wonen en ze daar gezond wonen en kan ravotten met mijn andere kleinkinderen en genieten van t vogelgezang als ze wakker worden !!!! EN ook omdat de gehandicapten mensen van de WITTE MOL daar tegen wonen en nu nog kunnen genieten van de rust en t groen en van een mooie boswandeling en de gezonde buitenlucht  !!!!

BEN er ook tegen daar er nog verschillende verkavelingen open waar er rreds straten enz in orde gebracht zijn maar al twee jaar op kopers wachten !!!! EN ze int centrum van MOL ook nog gaan starten dit najaar aan bouw van woningen en appartemanten dus waarom daar de natuur vernielen als er nog genoeg te koop en te huur staat en er nog genoeg grond klaar ligt om op te bouwen !!!! 


Gast

#110

2016-07-18 18:17

Ik heb deze petitie ondertekend omdat inderdaad Mol volgebouwd wordt en het ene groen na het andere verdwijnt. Bovendien staat in Mol nog veel leeg en toch mogen mensen maar bijbouwen. En inderdaad liefst zoveel mogelijk huizen/appartementen op zo'n klein mogelijk grondgebied. Erg.

Gast

#111 Re:

2016-07-18 18:29

#109: -  

 idd, dat staat ook in ons bezwaarschrift. de leegstand en onbebouwde kavels eerst opvullen. en de rolstoelpaden respecteren. door die verkaveling zal er veel meer verkeer door de galbergen rijden.het moet een veilige omgeving blijven voor iedereen.

 


Gast

#112 Re: Re:

2016-07-18 18:34

#111: - Re:  

 iedereen kan een bezwaarschrift opstellen en indienen. er is ook een bezwaarschrift voorzien waar wie wil dit nog met eigen bezwaren kan aanvullen. op eenvoudige vraag te verkrijgen. geef uw mailadres door aan  tinne boonen, jenny janssens of georgine frederix. wij sturen u een bezwaarschrift door. u kan ons vinden op facebook.


Gast

#113

2016-07-19 09:06

Er staat al genoeg leeg in Mol. Overal bouwen ze maar bij. Laat het groen groen zijn.

Gast

#114

2016-07-19 20:32

Omdat de Galbergen een mooi stukje natuur is en moet blijven zoals het is.

Gast

#115

2016-07-20 09:41

De galbergen zijn er mijn hele leven geweest.ik ga daar dolgraag wandelen in mijn eentje.ik kom er tot rust.Dit stukje mol moet behouden worden.ga dus alsjeblieft ergens anders bouwplaatsen zoeken en laat dit stukje groen met rust.

Gast

#116

2016-07-20 17:31

Ze moete mej hun pote van da bitje natuur da we nog hebbe afblijven, ze make tegenwoordig alles in beton en steen,verschieten die natnekke er nog van dâ alles onder water loopt,doen ze zelf mej alles te bebouwen, mar ja,wa kan ne gewone mens tege nen onozele dieje mej die flappen stot te zwaaien!!!!!

Gast

#117

2016-07-21 04:53

Al te weinig groen en men jeugd opgegroeid daar!

Gast

#118

2016-07-24 07:36

Ik ben jaren gelden vanuit Berchem naar Mol komen wonen om in een groene omgeving te wonen. Zodat mijn kinderen en kleinkinderen nu dichtbij in een open ruimte zouden kunnen spelen. Ik denk dat er eigenlijk ook nog veel bouwplaatsen open liggen om te bebouwen. En veel huizen die te koop staan.

Gast

#119

2016-07-25 14:55

Zo'n mooi omgeving waar ik veel jeugdjaren bij mijn familie heb doorgebracht zou grote zonde zijn om deze mooie plekjes voor baksteen ,beton en straatstenen weg te doen.Eens weg de klok kan men niet terug draaien .

Gast

#120

2016-07-25 20:47

Ik sta 100% achter wat Jenny zegt. Ben zelf geboren en getogen in Mol Centrum. De Galbergen waren onze achtertuin, ik heb daar vele uren geravot en met de hond gaan wandelen. Mn eerste lief daar ook gevonden.....zo veel nostalgie. Het doet pijn daar nu rond te lopen want het is op vele plaatsen verwaarloosd en er is inderdaad veel afgeknabbeld. Foei foei.....de grote heren moesten zich schamen! Er staat genoeg te verkrotten, geef mensen subsidies om oude of verlaten huizen te kopen en weer op te knappen. Laat ons wat groen en het gras dat nog groen is zong Louis Neefs....spijtig dat we dat nog altijd moeten vragen.
Echte Mollenaar

#121 Re:

2016-07-27 09:36

#57: -  

Van den Broeck: "Als we de bebouwingsdichtheid van het Verenigd Koninkrijk zouden toepassen op de vandaag reeds bebouwde oppervlakte in België, wonen er vandaag 17 miljoen Belgen in dit land. We hebben dus nog voor 6 miljoen mensen plaats zonder nog een vierkante meter meter open ruimte bij te moeten bebouwen."

DIT STROOKT NIET MET DE BOUWPLANNEN IN DE GALBERGEN!!!

Er staan in Mol-Centrum meer dan 600 woonplaatsen te huur/te koop.... waarom worden deze niet opgevuld?

Waarom moeten er alweer bomen sneuvelen, alweer dieren gaan vluchten?  Waar zijn we in godsnaam mee bezig?

 


Gast

#122

2016-07-28 06:59

- De plannen, zoals nu ingediend, druisen vollédig in tegen de nieuwe beleidsplannen van de Vlaamse regering, zoals verwoord door Vlaams minister van Ruimtelijke Ordening Joke Schauvliege (CD&V) in de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening 2016. Het nieuwe Beleidsplan wil de ruimte-inname terugdringen. Daarbij wordt ruimtelijke uitbreiding als uitzondering vooropgesteld en wordt verdichting de nieuwe norm om de druk op de open ruimte te doen afnemen.
In de toekomst wil de minister niet meer toelaten dat een verkaveling wordt volgepropt met zoveel mogelijk huizen, elk met hun eigen vierkante meter grasveld. Het huidige project Kater@ is dan ook volledig in tegenspraak met de vooropgestelde ruimtelijke invulling.

- De plannen, zoals nu ingediend, druisen volledig in tegen de ruimtelijke visie van de nieuwe Vlaamse Bouwmeester Leo Van Broeck, die pleit voor een onmiddellijke verkavelingsstop, voor verdichting en hoogbouw. Het complete tegendeel dus van een eventuele realisatie van het project Kater@.

- Het PRUP Pastoor Wuytsstraat is toegevoegd aan het kleinstedelijk gebied. Het PRUP
moet voorzien in de herbestemming van het woonuitbreidingsgebied naar een
stedelijk woongebied. Binnen dit gebied zal het gemeentebestuur volgens de eigen website een eerder stedelijk ruimtelijk ordeningsbeleid voeren. Grootschalige verkavelingen en verdere versnippering van het landschap zijn hierbinnen een te grote aantasting van de openbare ruimte.

Gast

#123

2016-07-29 18:21

Omdat wij in Katerat wonen waar het nu nog rustig en aangenaam vertoeven is.

Gast

#124

2016-07-29 18:23

Laat ons toch nog een beetje groen en rust.

Gast

#125

2016-07-29 18:29

Een mooi stukje natuur dat nu moet verdwijnen voor hopen stenen en een overlast van verkeer in Katerat.