Duurzame aanleg A16 Rotterdam (voorheen A13/A16)
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Duurzame aanleg A16 Rotterdam (voorheen A13/A16).
Gast |
#512016-06-13 09:47Een uniek natuurgebied met zoveel sport en recreatiemogelijkheden mag niet aangetast worden! |
Gast |
#522016-06-13 11:49Het politiek debat bestond uit een treurige uitruil. de raad had geen ruggegraat. Ondanks een meerderheid in de raad voor een betere inpassing. Toonde de raad zich zwak, en koos voor een antieke inpassing. |
Gast |
#532016-06-13 14:04Door het openstellen van de nieuwe A4 is de file drukte op de A13 al flink afgenomen. Ten tijde van het uitwerken van de plannen voor de verbinding van de A16 met de A13 is hier geen rekening mee gehouden. Alvorens er over uitvoering gepraat dient te worden moet de huidige situatie hiervoor nogmaals beoordeeld te worden. Echter kijkend naar waar de huidige bottle-neck echt ligt, is dit de huidige ontsluiting tussen knooppunt Kleinpolderplen en Terbregseplein. Het verkeer vanaf de A13 welke de richting dordrecht gaat, moet invoegen op 1 rijstrook op de A20. Dit komt vanwege de afrit 14 Rotterdam. Tot veroorzaakt stremming op de A13. Vervolgens moet het verkeer in eerste instantie op 1 rijstrook uitvoegen bij Terbregseplein om de A16 op te draaien richting Dordrecht. Door deze stremmingen maakt het dat de A13 nog steeds drukker is dan gewenst. Een omleiding zoals nu voorgesteld zal dit niet voorkomen maar de drukte op knooppunt Terbregseplein alleen maar verergeren.
Er is naar mijn idee te weinig gekeken naar waar de problemen zich er voordoen en wat daar de mogelijkheden in zijn. Meer asfalt lost niet altijd het probleem op! |
Gast |
#542016-06-13 16:11Er is al teveel vervuiling door de rijkswegen rond Rotterdam, in Ommoord wordt het nog erger met de komst van de nieuwe A13/16, wat onacceptabel is daar wij als bewoners allemaal ziek worden! |
Gast |
#552016-06-14 10:28Ik maak me grote zorgen om de leefbaarheid van onze wijk en onze stad! |
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2016-06-15 08:56- Date of removal: 2016-06-15
- Reason for removal:
Lidy |
#572016-06-15 09:16De aanhouder lijkt dus toch te winnen, namelijk dat de weg er hoe dan ook komt. Een weg, die de verkeersproblemen eerder verergert dan oplost. Knooppunt Zestienhoven, hoera! De afdeling longziekten van het SFG zal het druk krijgen. Bedankt, Den Haag. |
Gast |
#582016-06-15 15:30Ik ben in principe niet tegen de aanleg van deze weg. De inpassing moet echter beter dan nu gepland is. D.w.z. een echte tunnel i.p.v. een landtunnel in het Lage Bergse bos. Voor de rest van de weg is veel aandacht vereist voor beperking van de geluidoverlast. De inwoners van de gemeenten rondom de weg hebben al genoeg geluidoverlast van Rotterdam Airport en de HSL. |
Gast |
#592016-06-15 16:57Wij zijn hier tijdelijk en onze kinderen mogen wij niet opzadelen met de problemen die wij nu aan creëren zijn |
Gast |
#612016-06-15 21:31Vanwege de toenemende geluidsoverlast en het verdwijnen van een mooi groen stukje natuur dat heel veel recreatief gebruikt wordt (hardlopen, roeien, fietsen, wandelen) Dat mag niet gebeuren ! |
Gast |
#632016-06-16 05:15Omdat ik vind dat het milieu al overbelast is in deze omgeving . Het milieu terrorisme (cruise terminals ,uitbreiding vluchten zestienhoven) moet maar eens afgelopen zijn . |
Gast |
#642016-06-16 07:12De aanleg van deze weg lost niets op de beoogde doelstelling word hier echt niet mee bereikt natuur en omgeving worden hierdoor zwaar belast wat totaal onwenselijk is in dit gebied het geld wat voor dit zinlose project is uitgetrokken kan wel beter besteed worden |
Gast |
#652016-06-16 07:57alternatief door bewonersgroep Rodenrijs west is veel beter, eerlijker, opener en maximaal even duur. |
Gast |
#682016-06-17 05:29Ik heb astma zoals vele rotterdammers oa door het wonen hier in deze geweldige stad ☀️ Dit kan anders! Zoals duurzaam snelwegen aanleggen zodat mijn klachten iig minder worden en er bij onze jeugd geen astma wordt veroorzaakt door luchtvervuiling. |
Gast |
#692016-06-17 07:54We wonen heerlijk in Ommoord, en we willen niet dat geluid en fijnstof ons woongenot in de weg komt te staan. Duurzaam aanleggen is een blik op de toekomst. Niet alleen voor ons welzijn en onze gezondheid, ook voor de infrastructuur van de toekomst. Denk aub mee en laat zien dat de aanleg van deze snelweg ook op een humane en mooie manier kan!!!! |
Gast |
#702016-06-17 08:56Genoeg asfalt! Geen toename van herrie en vieze lucht gewenst! Geen verstoring/sloop van natuur en recreatiegebied gewenst!! |
Jeroen |
#71 Co-Creatie2016-06-17 08:57Bij dergelijke groote omgevings veranderingen dienen de bewoners op gelijkwaardige wijze gehoord te worden. In Lansingerland hebben wij dat bij de HSL geluidsoverlast opgelost door een CO-Creatie. Alle partijen op gelijkwaardig niveau rond de tafel netzolang tot iedereen zich kan vinden in de oplossing. Het afdwingen van deze methode richting overheid is niet eenvoudig, maar gezien de resultaten in Lansingerland kan dit als voorbeeld genoemd worden. |
Gast |
#722016-06-17 10:43De woon en leef kwaliteit in Bergschenhoek gaat steeds verder achteruit . Vliegtuiglawaai,de HSl en Rijksweg 13/16 vormen een ernstige bedreiging. |
Gast |
#732016-06-17 12:531 omdat dit gebied al volop onder de grootschalige infrastructuur te lijden heeft. 2 als je een weg aanlegt, uiteraard door een van de weinige stukjes park / bos , doe het dan goed en doe hem voor het grootste deel onder de grond; recreëren in het bos moet niet verpest worden door fijnstof en uitlaatwalmen |
Gast |
#742016-06-17 16:43Ik moet geen snelweg in me achtertuin, me huis word gelijk een stuk minder waard!
Weg wezen stelletje minkukels, doe dat maar lekker bij jezelf in de achtertuin DEN HAAG! |
Gast |
#752016-06-17 16:47Het groen moeten we behouden er word al zoveel volgebouwd met huizen. Waar blijft de natuur? Wij hebben hier ons huis gekocht vanwege de rust en mooie uitzichten. Een snelweg in onze achtertuin.. Hier heb ik niet om gevraagd. Je kan makkelijk van A naar B zoals het is.. Houden zo! |
|
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
1378 Gemaakt: 2024-04-23
Oneens met de geëiste straf voor HPCOMEBACK
9663 Gemaakt: 2024-04-05
Petitie bestemmingsplan Vijfde Dorp
515 Gemaakt: 2024-04-25
Stop de Bellinga’s en gun de kinderen rust!
664 Gemaakt: 2024-03-06
Bezwaar tegen plaatsing jonge statushouders (AMV’ers) in schoolwoningen Wolfsbossingel in Beuningen
510 Gemaakt: 2024-04-19
Wimar is onze burgemeester!
348 Gemaakt: 2024-04-21
De inwoners van Losser willen de gekleurde koeien behouden in en om Losser
146 Gemaakt: 2024-04-27
Vrijwaar de Oostendse Gaanderijen en het Thermae Palace van hoogbouw!
2484 Gemaakt: 2024-03-19
Openbare basisschool Baanbreker blijft
134 Gemaakt: 2024-04-26
Plan voor de rioolvervanging en de nieuwe inrichting van de straten en pleinen in het Oude Dorp Heijplaat
127 Gemaakt: 2024-04-23
Veilige oversteekplaats De Ruijterweg, Houtvaartkwartier
306 Gemaakt: 2024-04-20
Na het Sterrebos geen verdere vernietiging van natuur meer voor VDL Born
789 Gemaakt: 2024-03-19
Hoofddoekverbod op school
375 Gemaakt: 2024-03-09
Boscafé het Maasdal moet blijven!
2561 Gemaakt: 2024-02-26
Blaas de plannen voor Windpark Vletgaarsmaten af
77 Gemaakt: 2024-04-28
Houd spoedpoli 24/7 open in hoofdstad Lelystad
66 Gemaakt: 2024-04-23
Koninklijke Lierse Sportkring
2391 Gemaakt: 2024-04-10
Geen windturbine in onze tuin te Dessel!
878 Gemaakt: 2024-03-21
U-Raad en CvB: neem het unieke karakter van verenigingen mee bij de herziening van het beurzentoetsingskader!
308 Gemaakt: 2024-04-20
GESTOLEN INHEEMSE BABY OP STERK WATER MOET TERUG WORDEN GEGEVEN NAAR KALINYA TEREWUYU GEMEENSCHAP SURINAME!
144 Gemaakt: 2024-04-15