Duurzame aanleg A16 Rotterdam (voorheen A13/A16)

Gast

/ #53

2016-06-13 14:04

Door het openstellen van de nieuwe A4 is de file drukte op de A13 al flink afgenomen.

Ten tijde van het uitwerken van de plannen voor de verbinding van de A16 met de A13 is hier geen rekening mee gehouden.

Alvorens er over uitvoering gepraat dient te worden moet de huidige situatie hiervoor nogmaals beoordeeld te worden.

Echter kijkend naar waar de huidige bottle-neck echt ligt, is dit de huidige ontsluiting tussen knooppunt Kleinpolderplen en Terbregseplein.

Het verkeer vanaf de A13 welke de richting dordrecht gaat, moet invoegen op 1 rijstrook op de A20.

Dit komt vanwege de afrit 14 Rotterdam.

Tot veroorzaakt stremming op de A13.

Vervolgens moet het verkeer in eerste instantie op 1 rijstrook uitvoegen bij Terbregseplein om de A16 op te draaien richting Dordrecht.

Door deze stremmingen maakt het dat de A13 nog steeds drukker is dan gewenst.

Een omleiding zoals nu voorgesteld zal dit niet voorkomen maar de drukte op knooppunt Terbregseplein alleen maar verergeren.

 

Er is naar mijn idee te weinig gekeken naar waar de problemen zich er voordoen en wat daar de mogelijkheden in zijn.

Meer asfalt lost niet altijd het probleem op!