Geen verplicht rookverbod

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen verplicht rookverbod.

peter

#576

2011-12-26 21:21

Cafébazen moeten zélf beslissen of in hun café gerookt wordt, per slot heeft de staat geen medezeggenschap op het eigendom van cafébazen!
'k Heb me alleszins deze zomer al ferm kunnen amuseren door op de openlucht-terrassen irriterende niet-rokers te wijzen dat ze in hun rookvrij café konden plaatsnemen als het buiten-roken hen stoorde :-)

Gast

#577

2011-12-27 13:32

waarom laat men de mensen toch niet vrij!
ik vind dat zelfstandigen zelf moeten kunnen kiezen: roken toegelaten of niet!

Gast

#578

2011-12-30 11:52

Fedcaf Belgium is blijkbaar de énige federatie die inziet dat de énige oplossing is : het AFSCHAFFEN van het ROOKVERBOD ! Daarom ben ik begonnen met FLYERS te verspreiden, om zo veel mogelijk mensen (cafébazen EN klanten) te proberen overtuigen LID te WORDEN.
SAMEN STERK toch ?
Interesse om mee te helpen verspreiden ? Laat het me weten op : luc.poppe3@telenet.be
Veel rookgenot (hopelijk) aan de toog in 2012 !

Gast

#579

2012-01-09 14:50

Toevoeging aan #578 :
Met "helpen verspreiden" bedoel ik eigenlijk : mij e-mailadressen doorsturen van cafébazen en/of klanten, zodat ik hen een flyer kan doorsturen, die zij dan kunnen uitprinten en uitdelen. Het is natuurlijk niet mijn bedoeling facteur te spelen !

Gast

#580

2012-01-12 20:02

niet aan mijn peuken zitten

Gast

#581

2012-01-17 12:48

Hoop dat er nog veel meer handtekeningen komen,dit gaat echt te ver .In nederland hebben ze meer verstand dan hier in dit apenland ,Laat uitbater zelf kiezen of er gerookt word of niet

Anonymous

#582

2012-01-25 11:03

Teken deze petitie ook even aub:

http://www.petities24.com/haal_gtst_van_de_buis

Alvast bedankt

Gast

#583

2012-01-27 10:14

laat ze lekker roken als ze dt willen moetenz e dat doen ,waarom moeten de cafe's hierom lijden vanwege gezondheid? ik zou zeggen sta achter een bus dan heb je al een pakje denk wel 2 of 3 peuken naar binnen gewerkt! dat is pas slecht.... ik zelf rook niet meer maar ik vind ieder voor zich nog even en er word straks nog bepaalt wat je wel en niet mag doen.

Gast

#584 Re:

2012-01-27 21:34


Gast

#585

2012-02-01 20:09

geen rookverbod in de horeca meer en zeker niet in huurhuizen

Gast

#586

2012-03-14 23:59

wij rokers mogen minder of een gewoon mens ze hebben het vroeger toegelaten en nu willen ze alles terug afnemen.
het volgende wat is dat dan?
verboden te drinken op café?
de overheid gaat te ver we moeten in opstand komen!
want ze willen ons onder drukken dat wij allen naar de regering luistern en doen wat zij vragen.
alles maken ze duurder en willen ze geld uit slaan!
maar ze geven dan wel een lening naar griekenland en wij moeten der voor boeten!
ze zouwden beter alles gelaten hebben link het vroeger was
want azo gaat er weer veel meer armoede en criminaliteit zijn.
of is het dat dat de overheid wil
mvg kerckhove joery

Gast

#587 Re:

2012-03-15 00:02

#583: -

voor een niet roker ben ik trots voor dit te horen dat niet alle niet rokers er mee eens zijn met dit rookverbod wij zouwden buiten moeten zitten maar vroeger moest elk cafe verluchting hebben voor de rokers al geld uit de uitbaters hun zakken jaggen en dan toch rookverbod oplegen !!!!!!!!!!!


Gast

#588 tegen rookverbod

2012-04-01 21:26

in vold werd nog maar eens duidelijk dat de Nederlanders het wel beter weten ! hopelijk zal de versoepeling v h rookverbod er ook hier doorkomen !

Gast

#589

2012-04-06 13:41

LAAT DE UITBATERS ZELF KIEZEN OF ZE EEN ROOKVRIJE ZAAK OPENEN

Gast

#590 Re: Re:

2012-04-08 14:41

#8: - Re:

dat wordt ook meer en meer gdn ...
en zie hoeveel cafes al failit zijn ... ten eerste omdat duurder wordt en ten 2de doort rookverbod..


Gast

#591 Re:

2012-04-25 17:45

#11: -

De verhouding is nogal scheef getrokken. Ge gaat toch ook uw wagen niet in een café laten draaien.

Als ik buiten loop ruiken mijn kleren niet naar uitlaatgassen maar als ik in een café kwam moest ik mijn kleren achteraf wel niet meer aandoen zonder ze te wassen.

Kijk maar eens naar de vuile bruine nicotine/teerlaag op alles wat er daar binnen stond. Zo'n laagje zet zich ook vast op je luchtpijp en longblaasjes, zelfst tot in je aders. Ooit al een s een dichtgeslibte kransslagader gezien? Of dacht je dat je er alleen maar longaandoeningen van kon krijgen.

Het verbod is er trouwens gekomen omdat reeds lang was aangetoond dat de negatieve invloed voor de passieve rokers te groot was. Zoiets is steeds een afweging tussen economische aspecten en volkjsgezondheid. Blijven vasthouden aan het recht om iemand anders zijn gezondheid om zeep te helpen is onverantwoord.

Binnen enkele jaren vindt iedereen het normaal.

 

 

 


Gast

#592 Re: Re: Re:

2012-04-25 17:47

#590: - Re: Re:

Ik heb nog geen enkel café weten sluiten sinds het rookverbod. Er zullen er natuurlijk altijd wel zijn die al in slechte papieren zaten  maar of dat aan het rookverbod ligt?

 


Gast

#593

2012-07-02 23:29

Lang leve het zelfbeschikkingsrecht en het vrije ondernemerschap!

Gast

#594

2012-07-09 20:36

Wij lopen altijd twee jaar achter op Nederland.
Laat ons de bruine café's zonder restauratie, zonder personeel en kleiener dan 740m² vrij toelaten te roken!

Gast

#595

2013-05-22 19:59

Rookverbos in een cafe is hetzelfde als dat een cafe geen bier meer mag schenken. Er is niets zo gezellig als eenpotje bier met een peuk. Het verbod moet wel gelden als er wordt gegeten. want eten en roken sorry maar dat gaat niet samen.

Gast

#596 Re:

2013-09-17 22:03

#7: - en hoeveel van dat geld gaat naar de gezondheidszorg? Naar de impact van het passief roken? Nu kan IEDEREEN ongestoord iets gaan drinken zonder dat hij met een geurtje huiswaarts keert. Ik heb niets tegen rokers maar ze mogen niemand storen, jaren hebben wij geleefd in een ongezonde samenleving en wanneer er eindelijk een doorbraak is naar een leefbare wereld probeert de tabaksmaffia er weer een stokje voor te steken.

 


Gast

#598 Re: Re:

2015-06-19 16:50

#596: - Re:  

 En wie gaat dan de muggen tegenhouden?