Geen verplicht rookverbod

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen verplicht rookverbod.


Gast

#526

2011-09-30 14:43

Waarom mogen mensen die een "eigen" zaak hebben niet beslissen wat er in hun zaak gebeurt ???

Gast

#527

2011-10-01 00:43

cafébazen en restaurantuitbaters moeten zelf beslissen of er al dan niet gerookt mag worden in de zaak!!

Gast

#528

2011-10-03 14:11

Ik vind dit gewoon schandalig... Ik heb zelf een cafe The Choice in rijkevorsel en de sfeer is anders en de mensen hebben nog steeds de neiging om een sigaret te roken en sommige komen ermee binnen en dan moet je hun steeds buiten sturen of naar de rookkamer... Restaurants ok daar kan het mss niet maar een cafe komaan he... Wil dat deze wet terug word ingetrokken!!!

Gast

#529

2011-10-05 21:04

nu men in Griekenland wel weer mag roken in de discoteken is het echt wel hypocriet gesteld !

Gast

#530 Re:

2011-10-05 21:07

#528: -

inderdaad groot gelijk  ! als protest zou je voor de naam "the choice "  het woord "free" maar dan doorstreept met een sigaret kunnen hangen !


Gast

#531

2011-10-05 21:09

ik voel me niet meer thuis in mn eigen stamcafé !

Gast

#532

2011-10-05 21:10

alstublieft ! er zijn hier zaken aan het kapotgaan !

Gast

#533

2011-10-05 21:11

noemt met dit de economie stimuleren ??

Gast

#534

2011-10-07 14:50

Als cafuitbater en zelf roker te zijn vindt ik het niet kunnen dat ik in mijn eigen zaak zelf niet mag roken.Ik weet hoe moeielijk wij het hebben, na alle prijsverhogingen die de brouwers ons doorrekenen opslag sabam, bilijke vergoeding, favv,verzekeringen voor al wat maar kan, enzo gaat het maar verder;Het is echt een schande dat wij in onze eigen zaak waar we jaarlijks zoveel euros moeten voor neertellen niet zelf kunnen beslissen of de klanten mogen roken ja of nee.Maar van een BTW korting zoals in de restaurants wordt door de heren ministers geen woord gerept.GROETEN AAN ALLE ROKERS EN SYMPATISANTEN
EEN MISNOEGDE CAFEBAAS UIT CAFE SINT ANTONIUS BAVEGEM

Gast

#535

2011-10-07 18:58

Wat zeggen ze dat wij in een vrij land leven ....jawade mijn KLO .....

Gast

#536

2011-10-10 01:26

Ik vind het stom dat mensen niet meer op café mogen roken! De niet rokers zitten constant alleen binnen, omdat de rokers buiten moeten gaan om te roken. Het is zeer slecht voor de café's, de prijzen slagen op omdat meer mensen nu liever thuis een pintje drinken want daar mogen ze wel roken. mijn stamcafé moest sluiten in het weekend omdat iedereen buiten rookt waardoor de buren last hadden van lawaai.Als dat zo blijft dan gaan er over een paar jaar niet veel café's meer zijn, dat zou ik zeer spijtig vinden. Laat gewoon de cafébaas beslissen of er in zijn café mag gerookt worden of niet.

Gast

#537

2011-10-12 19:24

ik vind het niet kunnen dat ze dit doen.
alle cafe's gaan zo dicht.
omdat het verboden is om te roken.
als ze het da toch verbieden stopdan ineens met het verkopen van sigarretten!
de mensen die niet roken kiezen er toch zelf voor om ergens naar binnen te gaan waar gerookt word!

Gast

#538

2011-10-15 12:51

Ik rook zelf niet,maar vind dit een heksenjacht tegen de rokers !

Gast

#539

2011-10-15 14:17

Straks ook geen bier meer in cafees?

Gast

#540 Re:

2011-10-15 14:19

#526: -

Gewoon juist .... Wie betaald de huur  en alle kosten? Ik maak thuis ook uit wat er gebeurd.......


Gast

#541 sporten is ook ongezond

2011-10-19 19:52

sporten is ook ongezond !! ze zeveren wel van we moeten minder roken wand we kosten geld aan ziekekas en ziekenhuis maar ik vraag mij af hoeveel SPORTERS er wel niet in het ziekenhuis belanden aan vannalles en nog wat !! ?? en dan nog niet te zwijgen van onze geweldige luchtkwaliteit (om in te joggen ) , dat ze DAAR MAAR IS IETS AAN DOEN in plaats van ONZE CULTUUR TE ONDERMIJNEN EN ZICH ZIEKELIJK TE BEMOEIEN met mens zijn VRIJE KEUZE TOLERANT zijn is anders !

Gast

#542

2011-10-31 12:38


Politiekers,

Steunt en beloont de mensen die nog willen ondernemen en investeren o.a.,in Café's i/d plaats v/d vele profiteurs "die wij allemaal kennen" te belonen met geld v/d die ondernemers.
En neem het SOCIALE NIET WEG uit onze maatschappij of er komt ongetwijfeld nog meer agressie en afstandelijkheid.
Laat de uitbaters nu toch eens vrij om te beslissen of er al dan niet mag gerookt worden in hun Café's, door aan de inkom duidelijk te markeren b.v."hier rookt men" of "rookvrij zaak" dan heeft iedereen de keuze om al dan niet binnen te gaan,(EN IS IEDEREEN VRIJ)i/d plaats van alles zo maar aan banden te leggen zonder goed te beseffen hoe onze maatschappij eigenlijk in mekaar steekt en functioneert en speel nu ook eens de veldwachter en vergewis u eens v/d leefwereld binnen de Horeca,en u zult zien welke belangrijke rol die speelt onder de bevolking.
Dit in plaats van een uitsluitende Politieke Dictatuur er van op na te houden.

Getekend

Marcel Cornelis




Gast

#543

2011-11-01 14:49

sociaal kontakt wordt hierdoor aan banden gelegt en verplicht de roker thuis te roken

Gast

#544 DIEN SCHADECLAIM IN !!

2011-11-06 15:48

gelukkig heefd fedcaf en MAATSCHAP HORECACLAIM BELGIE nu de krachten gebundeld dus hierbij een oproep tot al de cafe eigenaren die het moeilijk krijgen , ga naar deze website en overweeg EEN SCHADECLAIM IN TE DIENEN in Holland deed met dit ook en de staat moest 100000000 euro trugbetalen ! en daar mag men ondertussen 2 jaar na de invoer v h rookverbod in de zaken kleiner dan 70 m2 trug roken , in Duitsland 75 m 2 !

Gast

#545

2011-11-09 14:49

Laat de cafébaas zelf beslissen!!!!!!!!!!!!

Gast

#546

2011-11-10 17:05

Mensen moeten de vrijheid hebben om te kunnen kiezen naar welk café/restaurant ze willen.

Hou op met de betutteling.

Gast

#547

2011-11-13 18:17

Laat mensen vrij in hun keuzes En luister niet naar horror verhalen . De meeste "onderzoeken " naar 2dehands rook komen uit de portemonnee van Big Pharma
Het wordt tijd dat mensen de macht van deze bedrijven gaan zien en begrijpen dat het heus niet bij de rokers blijft !
Viperpilot

#548 Re:

2011-11-13 18:18

#527: -

Zelf beslissen is allang geen item meer in Europa !


Gast

#549

2011-11-16 22:48

Begin 2011 ben ik met een klein café op een dorp begonnen. Het rookverbod leek toen nog zo ver weg, pas 2014. Hebben het hele café in een nieuw jasje gestoken, veel geld gekost, maarja, met een goede start kom je al een eind ver. En inderdaad, de zaken gingen goed, maar nu , voel je het zo achteruit gaan. Heb tien jaar geleden al eens zelfstandig geweest, maar door mijn scheiding, heb ik er vele schulden aan over gehouden, nu zovele jaren verder, door hard te werken, ben ik er volledig bovenop en riskeer ik mij om een café open te houden, omdat ik een zeer sociaal iemand ben, ideale job dus voor mij. Maar wat te doen, als iedereen buiten je café staan voor hun sigaretje, en, klaagt en zaagt van hoe koud het wel is buiten. Plezante job??? Had het mij heel anders voorgesteld. Had ik het geweten, was er nooit aan begonnen, kan nu voor een tweede keer schulden hebben, en dat terwijl je je hele leven, dagelijks de klok rond hebt gewerkt. Dank u België.

Gast

#550

2011-11-19 19:28

laat cafébazen zelf kiezen, laat hun dat afficheren dan kunnen klanten ook kiezen waar ze willen gaan met of zonder rook