Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman

Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman / Mededelingen / Aanbieden petitie / Opmerkingen


Gast

#276

2016-02-10 20:26

Het is goed de Tweede kamer te trachten overtuigen dat een verlenging van de aanstelling van de heer Marc Dullaert wenselijk is.

barconim

#277 marc dullaert kinderombudsman

2016-02-10 20:27

mooi resultaat. hopelijk wordt het ontslag ongedaan gemaakt:)


Gast

#278

2016-02-10 20:29

ja, Marc Dullaert moet zonder enige twijfel aanblijven als Kinderombudsman.
het is eerder de vraag moet de ombudsman niet snel verdwijnen en worden vervangen. na deze miskleun is deze man totaal niet meer geschikt voor deze functie. bij deze ombudsman kan het volk niet meer terecht met hun problemen. hij is totaal niet onafhankelijk.
b

#279 Afzeggen van notificaties

2016-02-10 20:35

Geachte petitieleider.

In kan even niet vinden hoe ik mij uit kan schrijven voor ongewenste verdere notificaties van petities24.com of van u. Dullaert zaak prachtig maar mijn SPAM controller vertrouwt uw bericht niet.

Dus wilt u mij aangeven hoe ik en anderen onze keuze kunnen maken voor geen verder berichten.

Dank u en heel veel succes met de 36000 handtekeningen in Den Haag.

 


Gast

#280

2016-02-10 20:43

Top Marieke voor je initiatief
Blijf het volgen

Gast

#281

2016-02-10 21:01

Uitstekend initiatief! Ik heb alle vertrouwen in Marc Dullaert; niet in Van Zutphen. Wat hebben wij tot nu tot van Van Zutphen vernomen in zijn functie als Ombudsman? .... Nou?

Marc Dullaert is de goede, integere, 'luis in de pels' die opkomt voor een groep individuen die dit hard nodig hebben. Van hem hoor  je wat...! Daarom mijn volle steun voor dit initiatief : eerst verlengen en dan regelen dat de Kinderombudsman onafhankelijk kan opereren van de Ombudsman. 

 


Gast

#282 belangen van een kind

2016-02-10 21:03

Ik vind dat marc dullaert moet blijven.

Wanneer je zo,n goed werk levert en echt in de belangen van het kind denkt

verbaasd het me dat je zo,n man af wil zetten.

Stop met deze onzin en egotripperij en luister eens naar de mensen

die willen van zutphen helemaal niet.

 


Gast

#283

2016-02-10 21:24

Heel goed en succes, ik hoop dat de kamer over hun partij politieke macht spelletjes heen kan kijken en moed durft te tonen.
Hartelijke groet
Jan Hulshof
Als ik iets kan doen hoor ik het graag.

Gast

#284

2016-02-10 21:34

Ik wens de vaste kamercommissie moed en inzicht om met de beschikbare informatie een verantwoorde en duurzame beslissing te nemen waarmee de belangen van veel, vaak weerloze en getraumatiseerde, kinderen wordt gediend.

Gast

#285

2016-02-10 21:40

Kinderen in de knel hebben nou júist een Kinderombudsman als Marc Dullaert nodig-één die er stáát voor z `n doelgroep,als er al één moet vertrekken is dat toch écht de hr. van Zutphen zélf-achterbakse houding,echt bizar!!!

Gast

#286

2016-02-10 22:01

Hallo wat een goed vervolg op je actie een petitie te starten. Ik hoop dat de Tweede Kamer ( waarvan het merendeel van de leden boter op zijn hoofd heeft) hier nu WEL iets mee gaat doen!
Heel veel succes!!

Gast

#287

2016-02-10 22:04

top dat er mensen zijn die niet alles pikken.Reinier van Zutphen zal gerust kwaliteiten hebben, maar de arrogantie om de pers (met name het Jeugd Journaal) niet te woord te staan is stuitend en levert hem nu al antipathie op. Ik hoop dat het lukt om Marc zijn goede werk te laten voortzetten!

Gast

#288

2016-02-10 22:04

Het kan niet waar zijn dat Marc weggaat. zou het niet beter zijn als er een nieuwe nationale ombudsman zou komen die wel met Dulleart samen kan werken? kan de heer van Zutphen wel met mensen werken die zich helemaal met hart en ziel voor de kinderen inzet? of zit hij zelf liever vanachter zijn bureau alles te regelen voor zijn grote salaris. Laat aub de kamer hier een eerlijke mening over geven en laat Marc Dullaert niet vallen en vooral de kinderen niet die hem zo hard nodig hebben.Tweede kamer laat je hart spreken.

Hartleijke groet,

Hill

Gast

#289

2016-02-10 22:12

Door zijn handelen van de huidige ombudsman t.o.v. Marc Dullaert heeft hij te kennen gegeven niet over de juiste kwaliteiten als ombudsman te beschikken.

Gast

#290

2016-02-10 22:32

Beste Marieke Lenting
Gefeliciteerd met dit voorlopige resultaat!
Vriendelijke groeten van
Wim Lentink

Gast

#291

2016-02-10 22:35

Goed zo!!

Gast

#292

2016-02-10 22:45

Geachte mevrouw Lenting,
Ik hoop van harte dat u alsnog succes zult hebben. Als de Vaste commissie inderdaad die mogelijkheid heeft, hoop ik wel dat ze zo flink zal zijn om dat toe te geven zodat toch nog het recht zal zegevieren. Nogmaals veel succes toegewenst.

Gast

#293

2016-02-10 22:47

Super, dat zo velen de petitie getekend hebben!

Als voormalig Jeugdbeschermer, nu indicatiesteller Jeugd en betrokken burger bij het opvangen en begeleiden van een gezin uit een oorlogsgebied ken ik de zorgen en gevaren die kinderen tegenkomen in hun jonge jaren. Ik ken ook de soms stugge en rechtlijnige bureacratie die onvoldoende oog heeft voor het individu, het jonge kind.

Om daarin positieve veranderingen te kunnen aanbrengen heb je een gedreven en betrokken persoonlijkheid nodig, die niet bang is om zich kritisch te uiten. Waarbij het belang van het kind voorop staat en het doel van handelen is, de verbetering van de levensomstandigheden van het bedreigde kind in ontwikkeling.

Marc Dullaert voldoet in mijn ogen aan deze profielbeschrijving en is daarme de man op de juiste plaats!


Gast

#294

2016-02-10 22:51

Marieke,

dank je wel voor je inzet.

Ik hoop dat we hier een positieve reactie op zullen krijgen.

Vriendelijke groet,

Bert Mulder Dokkum

Gast

#295

2016-02-10 23:35

De Heer Marc Dullaert dient (moet) absoluut blijven als Nationale Kinderombudsman.
En er zou eigenlijk een initiatief dienen te komen, een petitie die vraagt aan de heer Van Zutphen om op te stappen.
Deze man (Van Zutphen) heeft sinds zijn blunders met de heer Dullaert, en met o.a. zijn reacties tegenover de verslaggever
van het Jeugdjournaal en bij Nova laten merken absoluut ongeschikt te zijn als Nationale ombudsman.
Een petitie "WEG met de heer Van Zutphen als NO" zou ik van Harte ondersteunen en willen aanbevelen. 

T. Kuiper.


Gast

#296

2016-02-10 23:37

Was een goede actie, maar denk dat het nu (ook voor 2e kamer) een gelopen race is. We hebben nu wel een zeer duidelijk signaal afgegeven: de burger niet altijd met zich laat sollen.
En verder is de nat. ombudsman (v Z.) ongeloofwaardiger geworden en nu ook duidelijk beschadigd.
Als neveneffect speelt ook mee, dat Nederland nu een belangrijke internationale post kwijt raakt (M. D. was toch ook voorzitter van alle kinderombudsmannen?) En de landen zullen zich wel 2x bedenken voordat ze dergelijke positie nog eens aan onbetrouwbaar Nederland toekennen.


Gast

#297

2016-02-11 00:02

Helemaal mee eens. Ik ondersteun de petitie van harte. 


Gast

#298

2016-02-11 00:18

Marc Dullaert moet kinderombudsman blijven.
De tweede kamer moet dit via de wet regelen.!

De tweede kamer moet ingrijpen nu

Gast

#299

2016-02-11 00:51

Laten we dan zoveel mogelijk Tweede Kamerleden proberen te overtuigen. Er moet toch wel een soort compromis mogelijk zijn. Ik verwacht echter het meest van de oppositie; de regeringspartijen zullen, vrees ik, partij trekken voor dhr. van Zutphen, die het aanzien van het ambt behoorlijk heeft geschaad en in wie ik minimale fedusie heb.

Gast

#300

2016-02-11 00:56

Pardon, ik bedoel fiducie, vertrouwen.