Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman

Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman / Mededelingen / Aanbieden petitie / Opmerkingen


Gast

#226

2016-02-10 17:47

Prima actie! Ik ben alleen bang dat wij in dit merkwaardige land een fout hebben gemaakt om de opper-ombudsman (in dit geval dhr. R. van Zutphen) de macht te geven om alléén dit soort belangrijke beslissingen te nemen. Ik vrees dus dat er niets aan te doen is. De les die hier uit getrokken dient te worden is dat de governance rondom en binnen het instituut Ombudsman snel moet worden herzien. Waarbij een Raad van Toezicht (en dat kan per definitie dus NIET de Tweede Kamer zijn, want de Ombudsman moet juist in actie komen als er "... het mis tussen u en de overheid?") op onafhankelijke wijze benoemingen doet.

Gast

#227

2016-02-10 17:48

Beste mevrouw Lenting,

Een uitstekend resultaat dat hoop geeft op een goede afloop! Ik hoop van harte dat de Tweede Kamer gebruik zal maken van het recht om om de aanstelling van de Kinderombudsman te verlengen. Op arrogante egotrippers als de heer van Zutphen zit niemand te wachten.
Veel succes met uw actie.

Met vriendelijke groet,
Joop ten Hag

Gast

#228

2016-02-10 17:50

Ik hoop dat de petitie het gewenste resultaat heeft.
L.Cornelis
Vlijmen

Gast

#229

2016-02-10 17:51

Van Zutphen zegt: "De wet biedt mij de mogelijkheid mijn eigen team samen te stellen." Dit primitieve, rigide en misleidende argument horen we ook maar steeds van de banken: "Wij doen niets illegaals hoor. Alles is binnen de wet." Misschien wel binnen de geschreven wet (die door haar aard zeer beperkt is, want niet alles is te regel-enin wetten), maar niet binnen de normen en waarden van fatsoen tussen mensen. Mede door dit soort opmerkingen zonder inhoud heeft Van Zutphen aangetoond waar hij vandaan komt, dat hij vanuit juridische posities denkt en daarom ongeschikt is als Ombudsman van de burger. De volgende petitie dient daarom te worden: 'Van Zutphen moet aftreden of ontslagen worden.'

Gast

#230 Marc Dullaert

2016-02-10 17:52

Marc Dullaert MOET blijven, 

R.van Zutphen zet het gehele instituut van De Ombudsman onder druk.


Gast

#231

2016-02-10 18:04

Rutte zit op de verkeerde plaats als hij zich zo opstelt. Zelfs achterkamergesprekken om zijn motivatie ten toon te spreiden. Ongepast als Ombudsman. Ongeschikt.

Gast

#232

2016-02-10 18:05

God zij dank, maar 36.000 dat kunnen en moeten er veel meer zijn!
Actie volhouden en niet versagen is mijn advies. ( ik was t al bijna vergeten, maar het is belangrijk, dit lijkt echt niet pluis zoals van Z de macht naar zich toe denkt te mogen trekken)

Gast

#233

2016-02-10 18:05

Veel belangrijker nog: KInder-Ombudsman "losmaken" van instituut Ombudsman

Gast

#234

2016-02-10 18:10

Beste mevrouw Lenting, een hartstikke goed initiatief van u, ga zo door!

Gast

#235 Re:

2016-02-10 18:11

#1: -  

 Helemaal mee eens !!! 

Heel Nederland ziet dat deze meneer moet blijven en die ander moet opstappen, behalve de tweede kamer !!

Dat zegt toch wel iets....

Dionne

#236 Re:

2016-02-10 18:15

#226: -  

 Prima initiatief. 

broekhuizen

#237 reactie Dullaert

2016-02-10 18:15

Wat mij betreft is deze hele geschiedenis  een representant van zaken die al veel langer op aller fronten speelt.

De gevestigde heren in Den Haag zijn de bedjes al klaar aan het maken. Wanneer ze  de verkiezingsnederlaag moeten aangaan hebben ze nog enige controle en invloed op het doen en laten van Nederland.

Jammer dat enig kritisch geluid in Nederland niet mag. Klopt nog steeds: bovn het maaiveld uitsteken?Streng verboden!!

 


Gast

#238

2016-02-10 18:19

Beste Heer van Zutphen,

 

U komt mij over als een onzekere man,die het niet kan hebben dat 1 van zijn gelouterde substuituten meer doet dan ooit vertoond in de wereld van kinderen in problemen.Dat komt omdat Marc Dullaert gewoonweg veel ervaring heeft en zijn senioriteit fantastisch inzet.Zijn mediakennis helpt hem daarbij. Daar  draai het om. Laat Marc gewoon Uw substituut zijn en uw adviseur voor media. Dan wordt het misschien nog wat met U. Maak van Uw zwakte uw sterkte.

ik garandeer u ,dat wanneer u deze weg vervolgd,door iedereen zult worden bewonderd.Toegeven dat je fout zit,maar dat erkennen en er diligent mee omgaan is een grootse houding.Dat toont moed.

Verlaat de verkrampte misslagen in de media.!

 

Hugo de Vries (69)

CEO Euro M&A BV

Corporate Finance en Fusie en Overname.

Den Haag


Gast

#239

2016-02-10 18:19

Meer dan eerder, vind ik dat de heer Marc Dullaert moet blijven. Een mens met een warm hart voor kinderen en gedraagt zich beschaafd: een heer die klaarstaat voor kinderen.


Gast

#240

2016-02-10 18:23

Prima/ Alleen heeft de Kamer niet 'het wettelijk recht' om de termijn van een substituut ombudsman te verlengen, of daar iets anders mee te doen. Wat wel een 'recht' is, is het kunnen ontslaan van de Ombudsman zelf, wanneer deze zodanig heeft gehandeld, dat hij het vertrouwen in de Nationale Ombudsman ernstig heeft beschadigd! art. 3.2 in de Wet op de Nationale Ombudsman.
Nb: Petitie in die zin 'aanvullen'?

met vriendelijke groet,
Edo Paardekooper Overman

Gast

#241

2016-02-10 18:31

Ik wens de initiatiefnemers succes. Maar ben bang dat de kamer aan struisvogelpolitiek doet. De nationale ombudsman zou wegens zijn faux pas op een zijspor moeten worden gezet

Gast

#242

2016-02-10 18:33

Succes! Dring ook aan op het onafhankelijk maken van de functie van kinderombudsman.

Gast

#243

2016-02-10 18:34

Respect voor Marieke ! Nu hopen dat de vaste kamercommissie morgen spijkers met koppen kan slaan.

Gast

#244 Re:

2016-02-10 18:35

#9: -  

 Helemaal mee eens, veel succes morgen. Belker


Gast

#245

2016-02-10 18:40

Super! Ik hoop dat het gaat lukken !

Gast

#246

2016-02-10 18:46

Te gek, mijn grootste wens is dat die nieuwe ombudsman die hier zo zonder heldere argumentatie als een romeinse keizer over beslist direct ontslagen wordt. Zo'n man is totaal ongeschikt voor de functie van ombudsman. Kan niet argumenteren, is machtswellustig een goeie ombudsman aan het wegzetten (jaloezie, kan hij zelf niet aan tippen? teken van zwakte) en is daarmee totaal onbetrouwbaar.
Dus Dullaert er weer in en die ander er uit. Laat die maar op een vuilniswagen gaan werken. Zonder vuilnismannen te willen beledigen natuurlijk.

Gast

#247

2016-02-10 18:47

Beste mevrouw Lenting,
Dank voor uw inzet! Wat zou het fantastisch zijn als Marc Dullaert aan kon blijven als Kinderombudsman!
Hopelijk gaat het slagen.
Veel succes.
Met vriendelijke groet,
Petra van Lokven,
psychomotorisch (kinder)therapeut.

Gast

#248

2016-02-10 18:47

Fantastisch en wens Marc Dullaert het allerbeste!!

Gast

#249

2016-02-10 18:47

Heel goed. En nu maar hopen dat de Tweede Kamer in redelijkheid en billijkheid een besluit neemt.

Gast

#250

2016-02-10 18:47

Marc Dullaert moet blijven!! Zo snel mogelijk zorgen dat de verantwoordelijke politici kleur bekennen ipv een EGObudsman de baas te laten spelen over ethische zaken in onze samenleving.