Zeg NEE tegen asielzoekers in Albrandswaard!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg NEE tegen asielzoekers in Albrandswaard!.


Gast

#326 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-06 21:21

#324: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 En toch is het een godsdienst en geen ideologie. Probeer eens zelf een gedachte en een mening te vormen in plaats van blindelings te herhalen wat jou ingefluisterd wordt.


Gast

#327 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-06 21:21

#322: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Heb uw vijanden lief, is 1 van de pijlers uit het cristendom , niet jodenhaat 


Gast

#328 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-06 21:22

#325: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Vier evangeliën, ongeveer de helft van het boek. De christenen winnen.


Gast

#329 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-06 21:22

#326: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Ga zelf de koran lezen,heb je het goed begrepen dan zal je mening anders zijn


Gast

#330 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-06 21:23

#327: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Leg dat maar uit aan de tweeduizend jaar lang vervolgde joden, andersgelovigen, ketters, homoseksuelen, onderdrukte vrouwen, enzovoorts.

maandag

#331

2016-02-06 21:24

Maandag 20:00 protest bij het gemeentenhuis poortugaal! Komt allen ! Stem nee tegen asielzoekers in Albrandswaard


Gast

#332 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-06 21:24

#329: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Nee hoor, een religie is een religie en wordt geen ideologie omdat populisten er anders niet mee om kunnen gaan.


Gast

#333

2016-02-06 21:25

             


Gast

#334 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-06 21:35

#330: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Zie dat niet meer in het hedendaagse cristendom, alleen de paus doet nog moeilijk , je moet mij niet wegzetten als een cristenen ben ik niet , geloof niet in sprookjes ,islam is een alles omvattende ideologie, mijn dochter werkt in een winkel, daar kwam een haatbaard die niet geholpen wou  worden door een westers niet moslim meisje en dan ga jij beweren dat dit niks met islam te maken heeft , hoe groot zijn jouw oogkleppen , zeg toch ook dat er vele goede moslims zijn die veranderingen willen, maar geen kans krijgen door mongolen die in dit land en in heel Europa maar gepamperd worden, en onze samenleving gewoon de gek aansteken door onze onbekwaamheid en naïeve houding


Gast

#335 Re:

2016-02-06 21:38

#333: -  

 Ja joh verkrachters en terroristen zijn welkom samen met alle radicale mongolen uit het midden oosten en de gene die menen dat het hier het paradijs op aarde is met gratis geld ,weet niet waar ik heen moet vluchten denk niet dat ik welkom ben in het midden oosten 


Gast

#336 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-06 21:42

#279: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Ik hoop dat ze vandaag nog onder de steen vandaan komen brada.

Achter je pctje zitten en een grote mond hebben is laf gedrag.


Gast

#337 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-06 21:43

#332: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Een ideologie is geen religie , nazisme Duitsland is toch ook geen religie maar ren alles omvattende ideologie 


Gast

#338 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-06 21:44


Gast

#339 Re:

2016-02-06 21:50

#293: Derrida -  

 Ik vind het werkelijk een prachtig verhaal.

Kan zo uit de bijbel of elk ander sprookjesboek komen.

De laatste druppel is al lang gevallen.

De tollerantie is wat Mijn betreft voorbij.

Het is rond uit niet controleerbaar eneen regelrecht gevaar voor de samenleving die we nu hebben om deze mensen in overvloed welkom te heten.

En elke keer weer vergeet ik na mijn poging om iemand tot inkeer te laten komen dat het niet werkt .

salut ik geef het op hier en ik ben gewoonweg zwaar TEGEN.


Anonymous

#340 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-06 21:52

#334: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Waarom trek jij alles naar jou toe? Als mensen het hebben over het christendom, dan hoeven ze toch niet jou te bedoelen? Je ziet jezelf niet als christen, maar waarom spreek jij dan namens alle christenen? Of denk jij waarachig dat de afvallige christen in West-Europa hetzelfde is als de christen in Mexico of de Filipijnen? Jij bent niet graadmeter voor de wereld en al helemaal niet voor de christenwereld, waar jezelf zegt niets mee te hebben. Hoe verknipt denk jij dat de Amish of de Mormonen zijn? Of dichter bij huis: de zwarte kousen-gabbers in onze Bible-belt?

Ik heb trouwens nergens gelezen dat iemand beweerde dat het niets met de islam te maken heeft als een godsdienstfanaat niet geholpen wil worden door een ongelovig meisje. Niet bepaald fraai als je mensen woorden in de mond gaat leggen.


Gast

#341 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-06 21:53


Gast

#342 Re: Re:

2016-02-06 21:54

#335: - Re:  

 Maar jij bent hier ook niet welkom.


Gast

#343 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-06 21:58


Gast

#344 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-06 21:59

#340: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Er werd gezegd jouw nieuwe testament dus daarom , goed lezen, zeg toch ook dat er vele goede moslims zijn die verandering willen maar bang zijn voor hun eigen gemeenschap, vindt vele laf in dit land er is meer dan vijftig jaar lang niks anders gedaan dan tegen het cristendom aan te schoppen, nu er een klimaat van angst om de islam hangt durven deze helden niet meer , terwijl het hard nodig is ,zoals het ook hard nodig was tegen over het cristendom 


Gast

#345 Re: Re: Re:

2016-02-06 22:00

#342: - Re: Re:  

 Jij ook niet rot op naar het midden oosten smerige hond, ga janken bij joopie.nl

Van racisme betichte Hollander

#346 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-06 22:05


Gast

#347 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-06 22:09

#341: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

  Nazisme gebaseerd op de islam , Hitler wou alle joden nog naar Israël verschepen, maar op toespraak van de groot moeftie van Jeruzalem hebben ze maar voor vernietiging gekozen,maar het heeft totaal niks met elkaar te maken volgens jouw, jammer dat we hitler zelf niet meer kunnen vragen, Hitler had grote bewondering voor de islam 

.

#348 Re:

2016-02-06 22:15

#333: -  

 Wij zijn niet welkom in die moslimlanden , zelfs die landen willen hun eigen broeders niet eens.


Gast

#349 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-06 22:18


Gast

#350 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-06 22:18

#344: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Is de westerse wereld niet ook zwaar onderdrukt door de kerken tot ver in de twintigste eeuw? En andere delen van de wereld nog steeds, trouwens. Zoals je zelf zegt, worden de kerken pas in de laatste vijftig jaar naar de achtergrond gedrukt in ons land. Leefden wij vijftig jaren geleden dan niet ook nog in de Middeleeuwen, zoals ik erg vaak de rechtse hoek hoor spreken over de moslim? Waarom moeten wij ons dan op de borst kloppen voor een Verlichting die kennelijk nu pas effectief genoeg is om de scheiding van kerk en staat merkbaar door te voeren? Grote delen van de wereld zijn aan die Verlichting nog niet toe, omdat zij eeuwen lang onderdrukt zijn, vaak door ons, en hun religie jiust een bindend middel was voor hun eenheidsgevoel en een instrument om zich aan de onderdrukking te ontworstelen. het is dus helemaal niet vreemd dat juist daar waar de ontworsteling het moeizaamst is, de religie de sterkste greep heeft op de samenleving.

Tuurlijk zijn er goed en slechte moslims, net zoals er goede en slechte christenen zijn. Nee, zoals er goede en slechte MENSEN zijn, om het even welk plakplaatje je erop plakt. Maar zo zijn er dus ook goede en slechte vluchtelingen, maar is dat een reden om de goeden tekort te doen vanwege die slechten, die, zoals we gezien hebben, overal voorkomen?

Bovendien, niemand is alleen maar goed of alleen maar slecht. Ook het grootste monster heeft zijn gevoelige kanten en lieve momenten, net zoals de grootste heilige zijn woede en agressie kent (zie maar het bestormen van de tempel in het nieuwe testament).

Punt blijft: moet je de mensen die om terechte redenen vluchten en hulp nodig hebben de deur wijzen vanwege generaliserende opvattingen over een godsdienst (of ideologie, volgens sommigen)?

Probeer de holle kreten van de populisten er eens niet bij te betrekken, maar denk er eens voor jezelf over na en geef jezelf antwoord.

Is het niet juist een Nederlandse norm om een stoel aan te schuiven en de gast bestek te geven, "toe, eet een hapje mee joh"?