Petitie wijkontsluiting Breecamp Oost, gemeente Zwolle


Gast

#1

2016-01-11 16:53

Omdat ik mij zorgen maak om de veiligheid in de wijk als deze maatregelen doorgaan.

Gast

#2

2016-01-11 18:46

Er wordt te hard gereden in de wijk . Er zit een speeltuin tegenover deze weg waar kinderen overheen moeten . Veel te gevaarlijk. Zie t graag naar 15 km gaan. We hebben t nogsteeds binnen de bebouwde kom. Kinderen moeten deze weg ook fietsen.

Gast

#3

2016-01-11 22:34

De ontsluiting van stadshagen ter hoogte van breecamp is in 2015 alleen maar achteruit gegaan

Gast

#4

2016-01-12 06:00

Vanwege de veiligheid in onze wijk, die moet gewaarborgd worden.

Gast

#5

2016-01-12 06:08

Vooral de veiligheid voor de schoolgaande kinderen is erg belangrijk.
Op de fiets is het gevaarlijk met alle auto's die daar ook rijden.

Gast

#6

2016-01-12 08:38

Omdat in de huidige situatie al sprake is van van een verkeersinfarct. Dit verkeersinfarct wordt met het uitbreiden van de huidige school, festival, al groter. Door de komst van een nieuwe school, met maar een mogelijkheid voor automobilisten, om de wijk uit te kunnen, zal dit verkeersinfarct alleen maar groter worden. Een logisch gevolg is dat automobilisten dit verkeersinfarct zo laat mogelijk pas willen inrijden. Hierdoor zullen automobilisten door de wijken gaan scheuren. Kinderen die wel lopend naar school gaan of spelen op straat kunnen hierdoor in gevaarlijke situaties komen en dit is absoluut onwenselijk. Mijn zorgen als bewoner van deze wijk wil ik hierbij uiten en ondersteunen in het zoeken naar een andere oplossing.

Gast

#7

2016-01-12 12:47

De ontsluitingsweg kan het nu al niet aan tijdens halen en brengen van schooljeugd. Wanneer de nieuwe nog grotere school ook open gaat staat alles muurvast. Mensen gaan dan alternatieve routes door de wijk proberen met alle gevolgen van dien voor de kinderen.


Gast

#8

2016-01-12 15:41

Het zou wenselijk zijn om een extra ontsluitingsweg te realiseren, bijvoorbeeld ter hoogte van de Milligerplas. Hier zou de gemeente serieus onderzoek naar moeten doen. Daarnaast moeten bewoners veel meer betrokken worden bij de verkeersplannen.


Gast

#9

2016-01-12 16:24

Woonzaam in wijk

Gast

#10

2016-01-12 17:05

Het is nu al gaos .Hopelijk komt er een tweede weg bij . Zodat het verkeer een betere doorstroom krijgt. En dat de veiligheid voorop staat. Het fietstpad nu naast de weg is al een gevaarlijke situatie waar al veel over gediscussieerd word. Hopelijk ziet de gemeente dit ook in .

Gast

#11

2016-01-12 18:23

Mijn dochter zit daar op school. Wij gaan vaak met de fiets. Maar het is daar altijd druk vooral als het wat slechter weer is. Het is daar net een mierenhoop. Echt gevaarlijk.

Gast

#12

2016-01-12 20:25

Als bewoner van een van de zijstraten van de Sportlaan sta ik dikwijls in de file van auto's komende van de school. Door ontsluiting van deze wijk met een tweede weg richting rotonde zal er in de toekomst waarschijnlijk meer doorstroming komen.
Joey

#13

2016-01-12 20:33

Waarom niet gewoon een extra rotonde op het oude gedeelte van de Hasselterweg ter hoogte van de nieuwe bocht. Er zit immers ook al een rotonde bij de zandafgraving (!). Nu zou het rustiger moeten worden omdat het verkeer vanuit Hasselt buitenom kan rijden, echter het verkeer dat nu meteen vanuit Stadshagen-oost naar Hasselt wil, moet nu weer door de wijk naar de stoplichten. Daardoor is de verkeersdrukte eigenlijk minimaal afgenomen voor Breecamp-oost. 

Bovendien krijg je sluipverkeer over de parallelweg waarvan we de trieste gevolgen al hebben gemerkt. 

De oude weg ligt er nog. Laten we die asjeblieft weer in gebruik nemen met een aansluiting op de nieuwe Hasselterweg. 


Gast

#14 Re:

2016-01-12 20:34

#12: -  

 Woonzaam in de wijk zal tijd worden als er iets aan gedaan word Veiligheid staat op nummer 1


Gast

#15

2016-01-12 21:11

Verkeersdrukte op rotonde met havezatheallee blokkeert mij 's ochtends 

X

#16

2016-01-13 06:35

Ik woon niet in breecamp en heb (nog) geen schoolgaande kinderen. Dus belanghebbende ben ik niet. Toch heb ik getekend, omdat elk kind veilig naar school moet kunnen. Hopelijk is het ook een aanleiding voor ouders om hun kind wat vaker op de fiets te brengen, dat zou ook al veel verkeer schelen.

X

#17 Re:

2016-01-13 06:39

#13: Joey -  

 Ik vind het verkeer wel degelijk afgenomen met het sluiten van de oude hasselterweg. Geen grote vrachtwagens meer door de wijk. En er zullen wel niet ontzettend veel mensen van stadshagen naar Hasselt moeten. Voor die mensen jammer dat ze een stukje om moeten. Maar de oude hasselterweg weer openen zou betekenen dat veel vrachtverkeer weer Door de wijk komt. Lijkt me niet wenselijk!


Gast

#18

2016-01-13 08:12

Ronduit onbegrijpelijk dat een gemeente hier niet over nagedacht heeft. Hoog tijd om hier snel een oplossing voor te vinden. Gemeente neem je verantwoordelijkheid en kom met een oplossing!


Gast

#19

2016-01-13 17:02

D'r moeten meer ontsluitingen komen, van/naar de scholen.

Gast

#20

2016-01-13 18:25

veiligheid van onze kinderen en uitlaatgassen en druk verkeer dus onrust.

Gast

#21

2016-01-13 19:48

Omdat de veiligheid in breecamp niet is wat je van een woonwijk mag verwachten. Dit kan en MOET gewoon beter!

Gast

#22

2016-01-13 21:36

Ik ben het eens met de strekking van de stellingen. Het is onbegrijpelijk hoe een stad als Zwolle besluiten zou nemen. Ik ben benieuwd naar de oorzaak, geld, onkunde of anders?

Gast

#23 Re: Re:

2016-01-21 08:26

#17: X - Re:  

 Maar dan verbieden voor vrachtverkeer ;-)