Geen azc in Wezep

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen azc in Wezep.

Realist

#26

2015-09-28 15:44

Nee, geen AZC in Wezep. Er zijn zoveel redenen waarom dit onverstandig is, maar hier onder enkele:

1. Het is onhaalbaar, onrealistisch en onverantwoordelijk om 600 mensen op Camping Heidehoek te plaatsen. Hiervoor is simpelweg geen plek.

2. Het gaat hier om asielzoekers, dit zijn niet per definitie oorlogsvluchtelingen. Hier zitten dus ook economische vluchtelingen, oftewel asielzoekers, oftewel profiteurs die zelf geen bijdrage hebben geleverd aan onze samenleving.

3. Er is geen draagvlak onder de inwoners van Wezep voor een AZC. Dit moet gerespecteerd worden door de gemeenteraad, zij zijn immers volksvertegenwoordigers. Vertegenwoordig dus dan ook de inwoners van Wezep!

4. De asielzoekers die hier geplaatst zullen worden, hebben niet de nodige inentingen gehad die wij en onze kinderen wel gehad hebben. (tegen difterie, kinkhoest, Polio etc) Om uitbraken in deze regio van bijvoorbeeld Polio te voorkomen is het belangrijk dat het merendeel van de inwoners gevaccineerd is.(zogenaamde kudde-immuniteit) Ook is bekend gemaakt dat zij niet zullen worden gescreend op TBC. De volksgezondheid is hier dus in het geding.

5. Ongeveer 80% van het aantal asielzoekers zal uit mannen bestaan. Aangezien verkrachting een middel is dat wordt ingezet tijdens oorlog om de vijand te breken, is het risico dat tussen deze asielzoekers verkrachters zullen zitten een reeële aanname.

6. De kans dat er rellen of gevechten binnen en/of buiten het asielzoekerscentrum zullen plaatsvinden is groot. Er worden verschillende bevolkingsgroepen bij elkaar gezet die niet met elkaar overweg kunnen. Het risico dat de veiligheid en openbare orde verstoord zullen worden moeten wij niet nemen.

7. De koopwoningen die rondom Camping Heidehoek liggen zullen logischerwijs in waarde gaan dalen. De gemeente heeft kenbaar gemaakt, dat woningeigenaren hiervoor (gedeeltelijk) gecompenseerd kunnen worden vanuit de gemeente, mochten deze woningen uberhaupt nog verkoopbaar zijn. Uiteindelijk betaald de belastingbetaler voor deze waardevermindering van rondom liggende woningen.

8. Het is nog onzeker of er in het AZC zelf onderwijs zal worden gegeven aan (eventuele) kinderen of dat zij op de bestaande basisscholen in Wezep zelf onderwijs zullen volgen, wat de kwaliteit van het onderwijs zou kunnen aantasten i.v.m. tijd en aandacht voor de bestaande leerlingen. Ook kan de gemeente nog geen duidelijkheid bieden wat haar beleid in deze zal zijn. Asielzoekers hebben in ieder geval de keuzemogelijkheid om zelf te bepalen voor welke school gekozen wordt. Op dit punt ontbreekt het aan visie en concrete plannen.

9. Onbekend is hoe de samenstelling van de asielzoekers zal zijn. Bepaalde stromingen binnen de Islam zijn radicaler dan andere stromingen en zullen dus niet altijd een positieve grondhouding hebben tegenover de Christenen in Wezep zelf en de eventuele aanwezige Christenen in het AZC, met alle gevolgen van dien.

 


Gast

#27

2015-09-28 15:45

NEE   GEEN AZC   IN WEZEP,

 

 


Gast

#28

2015-09-28 15:45

Waarom moet ik moeite doen om iets gedaan te krijgen en zij krijgen alles op een presenteerblaadje, baan, leefgeld, huis? Weg met die lafbekken en landverraders.

Gast

#29 Re:

2015-09-28 15:48

#27: -    FRANKY

NEE   GEEN  AZC IN WEZEP

 


Gast

#30

2015-09-28 15:51

Ik wil gern azc hier, eigen volk eerst

Gast

#31

2015-09-28 16:03

 Het probleem moet bij de grondoorzaak worden aangepakt. Nu is het probleem verschuiven. De kosten worden door ons belasting geld betaalt. Nu hebben vele Nederlanders betaalproblemen door de crisis. Op alles wordt bezuinigd. Degenen die hulp nodig hebben, krijgen het niet. Waarom dan wel hulp aanbieden aan de te grote hoeveelheid "vluchtelingen". Uit berichten/cijfers blijkt dat in de nabijheid van een AZC de criminaliteit wordt verhoogd, waarde van de woningen dalen, kwaliteit onderwijs daalt, door cultuurverschil zijn vooral vrouwen niet veilig meer (verkrachtingen), vechtpartijen etc.

Laat die mannen vechten voor hun vrijheid in eigen land en help ze daar eventueel bij.  Maar help van ons belastinggeld eerst de oudere die de zorg zo hard nodig heeft etc.


Gast

#32

2015-09-28 16:06

Ik heb Ja gestemd
Omdat ik tegen de komst ben van zoveel vluchtelingen
Dit Is teveel voor wezep

Gast

#33

2015-09-28 16:15

Weg met dat pleuris volk
CBS

#34

2015-09-28 16:31

WEZEP 100 % TEGEN AZC!


Gast

#35

2015-09-28 16:42

Getekend vanwege geen azc in Wezep.

Gast

#36 Re:

2015-09-28 16:52

#7: -   Ben onlangs verhuisd naar Hattem

 Dus eigenlijk toch ook een gelukszoeker, nietwaar?


Gast

#37 Re:

2015-09-28 16:52

#34: CBS -  

 100 %  MEE EENS

 

 

Kees van K.

#38 Re:

2015-09-28 16:53

#33: -   Weg met dat pleuris volk

 En wanneer vertrek je dan?


Gast

#39 Re:

2015-09-28 16:54

#34: CBS -  

 Ben jij Wezep? Waarom denk jij dan dat iedereen in Wezep zo denkt als jij? 100% arrogant, dat ben je. Niet meer en niet minder.

GEEN,AZC, IN , WEZEP

#40 Re: Re:

2015-09-28 16:56

#36: - Re:  

 NEE  HIJ IS OP DE VLUCHT  GEGAAN ,,,  VOOR  DE  GELUKZOEKERS


Gast

#41

2015-09-28 17:01

Geen veilig gevoel erover. En daarbij vind ik dat in nl al genoeg zorgen zijn die eerst op de rit moeten komen, de ouderen zorg is/wordt steeds slechter. Mijn vriendin voelt zich straks ook niet meer veilig in haar eigen land/ dorp

Gast

#42 Re: Re: Re:

2015-09-28 17:08

#40: GEEN,AZC, IN , WEZEP - Re: Re:  

 Dan heeft hij dus zijn geluk elders gezocht. Snapt zelfs een klein kind nog.


Gast

#43

2015-09-28 17:41

Omdat, zolang Nederlandse mensen in de steek worden gelaten door de regering, ik het belachelijk vind dat wij anderen opvangen. Helemaal met een cultuur die ze niet wensen te veranderen.

Gast

#44 Re: Re: Re: Re:

2015-09-28 17:46

#42: - Re: Re: Re:  

 nee jij snapt het niet -kind-   


Gast

#45 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-28 17:48

#44: - Re: Re: Re: Re:  

 geen geluk gezocht ,,,   wel op de vlucht  voor  gelukzoekers


Gast

#46

2015-09-28 17:53

Omdat 600 veel teveel Is als dorpje als wezep en niet goed gaat

Gast

#47

2015-09-28 17:59

het is toch al besloten , binnen kort lopen ze hier


Gast

#48 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-09-28 18:19

#45: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Dus het geluk elders gezocht. Ik snap het wel.


Gast

#49

2015-09-28 19:00

Ik ben tegen azc in wezep
Acvdsr

#50

2015-09-28 19:28

Omdat ik het niet normaal vind dat ze te pas en te onpas die azc zomaar uit de grond stampen om daar een hoop van die zgn oorlogsvluchtelingen daar in te laten wonen op kosten van de belasting betaler wat onterecht vind.