Geen vluchten na elven

Geen vluchten na elven / Mededelingen / Alders Advies 2e fase ontwikkeling Eindhoven Airport / Opmerkingen

Hans

#1 Reactie Alders Advies II

2015-09-28 12:04

Hartelijk dank voor jullie inzet en deze brief aan de Tweede Kamer. Ik vind dat jullie ook mijn standpunten goed hebben verwoord. Blijf alsjeblieft doorgaan om te zorgen dat de hinder van Eindhoven Airport binnen de perken blijft.


Gast

#2

2015-09-28 13:36

Het wordt hoog tijd dat er eens wat minder "GROOTt", eng bedrijfseconomisch gedacht wordt (businesscase LCC, businesscase EA blabla)en wat meer "RUIM" sociaal economisch. Het welzijn van de bewoners van de regio zou toch moeten prevaleren boven het bedrijfsresultaat van RyanAir c.s. en de magalomane ambitie van EA.

Geef de Alders salamie worst maar aan fikkie.
Jos
Ad Boos

#3 Eindhoven Airport soap

2015-09-29 19:19

 

Moet mij van het hart-1

Het is nog steeds hetzelfde liedje, een (NL) overheid is alleen geinteressseerd in burger initiatief wanneer dat vlgs. hun plannen gaat. Een onafhankelijk initiatief van mondige burgers wordt bestreden want past niet in de plannetjes gemaakt in achterkamertjes. Desnoods met de bekwame beroeps "democraat" Alders.

Moet mij van het hart-2

Het is goed dat de gemeente raad Eindhoven het masker heeft laten vallen, ze bekommeren zich dus niet om de belangen en meningen van de burgers in randgemeentes.

Dezelfde gemeentes die ze zo graag in een regiostad "Groot Eindhoven "zouden zien.

Fijn dat dat nu glashelder gemaakt is, die regio stad mag er dus nooit komen.

 

 


Gast

#4

2015-09-30 09:39

Er wordt steeds water bij de wijn gedaan en als je meijs een vinger geeft dan pakt hij je hele hand. Ik vind dat er nu al een grens is bereikt
mbt de grootte van EA en daarom wordt het tijd dat we de methode van Plane Stupid volgen. Wie niet luisteren wil moet voelen.

Actie op Heathrow tegen uitbreiding vliegveld
LONDEN - Tientallen actievoerders tegen klimaatverandering zijn in de nacht van zondag op maandag het Londense vliegveld Heathrow binnengedrongen. Ze houden daar de noordelijke startbaan bezet. Een woordvoerder van Heathrow zei tegen de Britse krant The Guardian dat internationale vluchten door de actie moeten worden omgeleid.
Al eerder deed Plane Stupid van zich spreken, door een actie op de luchthaven van Manchester in 2010. Al eerder deed Plane Stupid van zich spreken, door een actie op de luchthaven van Manchester in 2010. Foto: Wikimedia Commons

De actievoerders behoren tot de groep Plane Stupid. Die maakt zich zorgen om de gevolgen van de klimaatverandering door het vliegverkeer en protesteert daarom tegen de uitbreiding van Heathrow. Een woordvoerder benadrukte dat de actievoerders zo lang mogelijk op de startbaan willen blijven.
De zegsman van Heathrow zei dat de zuidelijke startbaan nog open is. Hij liet weten dat het vliegverkeer door het protest is ontregeld en dat de schade in de miljoenen kan lopen.

Rob
Hans63

#5 Gedrag EA niet meer van deze tijd

2015-10-01 18:23

Hartelijk dank voor de prima brief, daarmee verwoordt u de mening van veel omwonenden. Het is ongehoord hoe EA zich het recht toe-eigent om inmiddels tienduizenden mensen elke dag weer 's ochtends om 7:00 uit de slaap te halen, alleen om er zelf beter van te worden. Inmiddels inclusief zon- en feestdagen: voor 7:30 zijn er op zondag vaak alweer 3 zeer luidruchtige toestellen vertrokken.

Van mij had de eis nog wel strakker gemogen: geen enkele vlucht meer voor 8:00 of na 23:00, en een afnemende overlast de komende jaren ipv een groeiende.

Het belang van de omwonenden wordt nu totaal genegeerd, wat bijvoorbeeld ook in Groningen gebeurde bij de aardgaswinning. Daar is gebleken dat een bewust veroorzaakte schade verhaald kan worden: in het geval van EA praat je dan over honderden miljoenen euros (aangenomen: 10000 huizen die geluidsbestendig gemaakt moeten worden en nog eens 30000 die 1% waardedaling ondervinden). Misschien is er een advocaat die de mogelijkheden van zo'n claim eens kan onderzoeken? Misschien dat EA zich dan realiseert dat een vliegveld zonder draagvlak geen toekomst heeft. En dat het huidige gedrag niet meer van deze tijd is!