Open Brief aan Ben Weyts : Zwerfkattenbeleid versnelling hoger


Gast

#26

2015-08-13 11:10

Al ben ik dan misschien een kattenzottin, geen enkel dier en hulpbehoevend mens mag aan zijn lot overgelaten worden. Ik ga steeds voor de underdog.

Gast

#27

2015-08-13 11:37

Omdat ik veel dierengroepen volg op Facebook en deze tekst volledig waar is.
Het is echt nodig om te luisteren naar deze woorden

Gast

#28

2015-08-13 12:00

Omdat het erg is dat er zoveel dierenmishandelingen bestaan, laat de beestjes steriliseren of castreren richt een fonds op, en dat dierenartsen ook een steentje bijdragen.

Gast

#29

2015-08-13 12:08

omdat ik tegen alle vormen van dierenleed,mishandeling,verwaarlozing enz ben

Gast

#30

2015-08-13 13:27

omdat er iets moet gedaan worden aan de poezen in het algemeen,ik vind het wel goed dat de poes moet gecastreerd of gesteriliseerd zijn voordat ze naar de nieuwe eigenaar gaan.
Kaat

#31

2015-08-13 13:29

Ik heb dit zien aankomen en heb Ben Weyts hier persoonlijk voor gewaarschuwd. Mensen die kittens hebben van hun huiskat, zelf verplichten om hun kittens te laten steriliseren of castreren is voor velen een te hoge kost en daardoor worden er zoveel katjes gedumpt. Stel dat je een nestje hebt met 4 kattinnetjes, dan kost dat wel 480 euro om ze alle 4 onvruchtbaar te maken ! Verplicht een chip én een bindend contract met de nieuwe eigenaars, dat ze de kat binnen de 6 maanden onvruchtbaar moeten laten maken, en zet hier controles op : dit is veel efficiënter !!!


Gast

#32

2015-08-13 15:01

Respect voor alle levende wezens!

Gast

#33

2015-08-13 16:17

volgensmij zou de gemeente verplicht moeten worden zwerfkatjes te laten steriliseren...mensen doen het niet, niemand kan bewijzen van wie katjes zijn...ze dumpen kleine katjes overal rond...zelf twee gevonden op korte tijd, zelf laten steriliseren. Beetje meer gemeentebelasting voor iedereen ten voordele van dierenwelzijn

Gast

#34

2015-08-13 17:12

Nog steeds is er te weinig sensibilisatie, of ze bereikt de mensen die het moeten horen niet.
Ik volg het kattenprobleem al 15 jaar. Zelf breng ik nooit een vondeling naar het asiel. Ik houd ze zelf, zoek een thuis of breng ze naar een opvang die ik vertrouw. En wat een geluk dus, dat we al zoveel écht goeie organisaties hebben die zich op eigen houtje inzetten om steeds maar weer zoveel ongewenste poezen op te vangen. En wat een geluk dat zoveel van die diertjes daardoor NIET in de asielen gedood worden. Maar wat schrijnend dat deze organisaties de toevloed niet aankunnen en bijna voortdurend het onderste uit de (financiële) kan moeten halen.

Gast

#35

2015-08-14 05:17

Omdat er nog te veel mensen niet goed omgaan met hun huisdieren

Gast

#36

2015-08-14 05:38

Toch een kleine nuance: zeker niet alle dierenartsen voelen zich geroepen om kittens in te slapen. Mijn dierenarts contacteert opvangen wanneer ze een onterechte vraag voor euthanasie krijgt. Helaas zijn anderen nog wat van de oude stempel en hebben geen zin om zich bij te scholen teneinde vroegcastraties te doen. Voor hen moet er ook een sensibilisatiecampagne gevoerd worden.

Gast

#37

2015-08-14 07:44

Omdat de situatie inderdaad zeer ernstig is. Omdat ik het heel erg vind dat er zoveel dierenleed is. Sinds ik als vrijwilliger bij ZIL help, weet ik nog meer hoe erg het is. Het is dweilen met de kraan open.

Gast

#38

2015-08-14 08:45

De redenen zijn uitvoerig aangegeven in de petitie. Maar ook omdat tijdens de recente hittegolf de geur van dode dieren, in ontbinding, bewijst dat dieren ook slachtoffers kunnen zijn van doodsoorzaken tengevolge verwaarlozing.

Gast

#39

2015-08-14 11:09

ik hoop dat dhr Weyts dit erdoor krijgt , als grote dierenvriend vindt ik deze praktijken heel erg , cultuur of niet , dit mag en kan niet grtjs audry antoni

Gast

#40

2015-08-14 14:08

omdat ik als vrijwilliger het zwerfkattenprobleem in Herentals coördineer en zeker weet dat deze petitie de enige waarheid is. Het kattenprobleem is nog lang niet opgelost en een diervriendelijke aanpak is nog steeds ver te zoeken.

Gast

#41 Re:

2015-08-15 08:00

#36: -  

 Dank voor deze opmerking !

Jouw kleine nuance neemt hier toch wat wrang gevoel weg


Gast

#42

2015-08-15 08:17

ik draag katten in mijn hart

Gast

#43

2015-08-15 11:33

Ieder dier heeft recht op een warme thuis !!! Dus moet er echt iets veranderen ... zelf geef ik aan verschillende zwerfkatten (afgezet door hun baasjes) eten .. en er komen er steeds bij ... :-( Het is onmogelijk van ze allemaal binnen te nemen want ik heb al een kat in huis (die anders ook dood moest) en 2 honden ook uit een asiel ...

Gast

#44

2015-08-15 19:53

omdat ik het onverdoofd doden van dieren verschrikkelijk vind en onnodig extra lijden.Het is ook echt niet meer van deze tijd. Mesen moeten niet egoistisch zijn en meer aan de dieren denken.Ook de dieren hebben angst,pijn en verdriet.Ik vind het doden Moord en onmenselijk.Ik begrijp niet dat mensen dit dieren aan kunnen doen Werk er a.u.b.aan om dit onnodig lijden in ieder geval iets te verlichten

Gast

#45

2015-08-15 19:58

Omdat dit hard nodig is helaas.Dieren horen niet te lijden.Ze geven de mensen vreugde,en zonder dieren zijn we niets.De mens heeft altijd geleerd van het dier en leert nog steeds.Wij kunnen niet zonder hen.

Gast

#46

2015-08-15 20:03

Ik vang al een hele tijd zwerfpoezen op, er moet iets gedaan worden aan het probleem ...

Gast

#47

2015-08-15 20:04

Dierenleed moet stoppen!

Gast

#48

2015-08-15 20:18

Dieren,katten,honden of andere,moeten beter behandeld worden.Ik heb er 6 katten,waarvan 1tje dat op straat rond zwierf in de stad.Is nu gelukkig bij me op den buiten.En 1 oude kat van 11 jaar,die gedumpt is door een jonge vrouw,omdat ze geen kat meer mocht houden in het nieuwe appartent.Mijn katten mogen niet buiten,maar we hebben wel een groot huis.Ze kunnen van de kelder tot de zolder en de kamers boven rond lopen.Onze kleinste kater is 10 weken,moeder kat per ongeluk zwanger geraakt.Maar onze kleine blijft bij ons.Ik wil niet dat hij op een ander gedumpt wordt.

Gast

#49

2015-08-15 20:35

Goed dat er aandacht word gegeven aan de katten maar dit moet nog meer gebeuren ! Dieren moeten gelijk behandeld worden als de mens zij zijn ook een levend wezen hun lot hangt meestal van de mens af .. En dit kan niet

Gast

#50

2015-08-16 07:54

zwerfkatten laten vangen en laten helpen en terug naar vindtplaats zo komen er geen nieuwe