Ik sta achter de politie agent in Kerkrade!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ik sta achter de politie agent in Kerkrade!.


Gast

#51

2015-07-18 18:16

Het is een feit dat rechtspraak in ons land niet zo objectief is als het zou moeten zijn want niet iedere rechter vonnist immers hetzelfde. Je bent dus toch al min of meer overgeleverd aan relatieve willekeur.
Ik herinner me de tijd dat de politie in haar werving bepaalde keuzes verklaarde met de mededeling dat de Nederlandse Politie een afspiegeling van de maatschappij moest zijn. Daarin zijn ze geslaagd want ook de grondige en uitvoerige selectieprocedure heeft regelmatig niet kunnen voorkomen dat er toch mensen doorheen glipten die eerder een gevaar zijn (gebleken) voor de maatschappij dan dat ze een bijdrage lever(d)en aan een veiliger en prettiger samenleving. Daarom en omdat we geen politiestaat zijn, vind ik het goed dat ieder incident waarbij een politieman/vrouw geschoten heeft goed wordt onderzocht en dat er passend wordt gestraft als er strafbare feiten zijn gepleegd. Die moeten dan niet te wijten zijn aan onvoldoende deskundigheid omdat politiemensen niet adequaat worden getraind buiten hun invloed. Daarvoor is de werkgever verantwoordelijk lijkt mij.
In dit geval betreft het een lid van een arrestatieteam en dat word en blijf je niet als je incompetent bent. Ik denk zelfs dat je voor het AT bovengemiddeld competent moet zijn. Ze worden ook niet ingezet om mensen aan te houden die een milieudelict hebben gepleegd door hun huisvuilzak aan te bieden op een dag dat het niet wordt ingezameld. Ik denk dat deze bovengemiddeld competente agent prima en zelfs beter dan een bovengemiddeld competente rechter kan inschatten hoe hij moet handelen of had moeten handelen. Je zult dan maar een incompetente rechter treffen die met een vonnis als deze het leven van deze agent en zijn/haar gezin ruïneert want mij lijkt dat deze agent zijn/haar werk nooit meer met de nodige passie, inzet en overtuiging kan doen. Ook als in hoger beroep of cassatie anders zal worden beslist; het leed is geschiedt.
Ik wens deze politiemedewerker heel veel succes bij het aanvechten van dit belachelijke vonnis en ben hem/haar dankbaar voor zijn/haar inzet en moed om mijn leefwereld een stuk veiliger te maken en te houden, voor een veel te lage beloning en toenemend gebrek maatschappelijke waardering.

Gast

#52

2015-07-18 18:21

Schandalig hoe de rechterlijke macht met de sterke arm der wet omgaat! Criminelen hebben nog meer rechten dan dienders !!

Gast

#53

2015-07-18 18:22

Die jongen doet zijn werk maar criminelen mogen hier in Nederland meer niet normaal zoiets

Gast

#54

2015-07-18 18:27

Met twee handen op rug gebonden moeten werken, supertolerant zijn en wat niet meer....en als ze dan hun werk doen, een enkele keer met te hoog geweldskaliber, krijgen ze dit op hun brood.

Gast

#55

2015-07-18 18:29

De jacht op de dienders moet per direct stoppen, beschamend wat er de laatste tijd aan het gebeuren is !!!

Gast

#56

2015-07-18 18:29

Omdat hier iemand zijn taak uitoefend en dan bestraft wordt

Gast

#57

2015-07-18 18:32

De agent doet zijn plicht en wordt gestraft. Dat kan niet. Geen straf voor hem maar wel voor alle criminelen.

Gast

#58

2015-07-18 18:39

Omdat het te gek voor woorden is dat een politieagent in functie waar op ingereden wordt door een crimineel een straf van 2 jaar cel krijgt. De wereld op zijn kop. De criminelen lachen zich nu rot.

Gast

#59

2015-07-18 18:44

Omdat die zak van een rechter niet op de plaats der feiten aanwezig was. Hopelijk zal hij ook eens het slachtoffer worden van dit krapuul welke er altijd van onder muizen zonder straf.

Gast

#60

2015-07-18 18:45

Onze samenleving word steeds asocialer, dit is ook weer een voorbeeld, van hoe het nou juist niet moet! Zo'n inbreker lacht zijn eigen drie slagen in de rondte, om deze uitspraak! Hoeveel zware overtredingen hebben ze in een korte tijd wel niet begaan? Inbraak (ramkraak) stopteken negeren, vluchten voor de politie, met 200 km per uur rijden, inrijden op de politie! Zijn bijrijder wist ook wat hij aan het doen was, medeplichtig aan deze daden! Nu krijgt hij nog een bonus voor zijn daden! Die door de agent betaald moeten worden. Dit is toch een omgekeerde wereld! Ik voel mij al langere tijd niet meer veilig in mijn eigen land. Dit soort beslissingen helpen er echt niet bij! Te veel regels waardoor er mazen in de wet ontstaan, die door graaiende en zakken vullende advocaten worden misbruikt! laat ons aub weer terug gaan naar een tijd waar respect is voor de politie maar, ook voor elkaar. Het word tijd dat de Nederlander zich weer aan de regels gaat houden! Bv in het verkeer, sociaal enz. En dit alles kan alleen bereikt worden door strenge rechtvaardige agenten die zich door onze rechtsprekers gesteund voelen.

Gast

#61

2015-07-18 18:51

Omdat het onterecht is wat die agent aangedaan wordt, misdaad mag niet lonen want dan is het einde zoek !

Gast

#62

2015-07-18 18:52

Omdat het de omgedraaide wereld is......te gek voor woorden. Deze agent wilde voorkomen dat die idioten op mensen inreden......hij deed gewoon zijn werk !

Gast

#63

2015-07-18 18:54

criminelen komen vaak weg met een taakstrafje en de hulpverlener, agent in Kerkrade krijgt 2 jaar omdat hij zijn beroep uitoefende om ons burger veiligheid te verschaffen. Not done..

Gast

#64

2015-07-18 18:56

Ik steun mijn collega volledig!!

Gast

#65

2015-07-18 18:57

Politieagent die schiet omdat de verdachte probeert te ontsnappen mag geen celstraf krijgen. De verdachte had ook de mogelijkheid om te stoppen!

Gast

#66

2015-07-18 19:01

Goede zaak

Gast

#67

2015-07-18 19:02

wat is eigenlijk de functie van de Politie nog????? Ze mogen ons niet beschermen, ze mogen zichzelf niet beschermen. Moeten de criminelen dan overal de overhand in hebben. Misschien is de rechter in de rechtbank ook een crimineel? Mijn tip voor de volgende SHOOT TO KILL, dan kunnen ze geen rechtzaak tegen de agent aanspannen.


Gast

#68

2015-07-18 19:03

Omdat ik vind dat gerechtigheid en veiligheid voor iedere burger geld in dit land, dus ook zij ons beschermen tegen zulks.
En dit was een voorbeeld uit het boekje van zelf bescherming en bescherming van medemensen, in dit geval zijn collegae.

Gast

#69

2015-07-18 19:05

Deze man deed zijn werk,is geen crimineel

Gast

#70

2015-07-18 19:06

De politie/ KMAR en hulpdiensten zijn er om de burger te beschermen. Ze hebben duidelijke handvatten om hun klus te doen klaren. Door media en Rechters wordt hun werk onmogelijk gemaakt en uitgebuit door het gespuis op de straat

Gast

#71

2015-07-18 19:06

Nederland gaat naar de klote op deze manier!! Omgekeerde wereld. Beste stuurlui staan aan wal. Als rechter je maanden lang kunnen buigen over een dossier om vervolgens een beslissing te nemen. Dit in tegenstelling tot de diender op straat welke in een milli seconden een keuze moet maken. Een belachelijk vonnis. Waren ze maar zo strak als het gaat om de echte criminelen....Oh ja, kom ook niet meer met die bullshit over geweld tegen hulpverleners...

Gast

#72

2015-07-18 19:08

Ik ben de echtgenote van een agent en toen hij en zijn colega bijna gewurgt waren kreeg de verdachte 120 uur dienstverlening. Hoe krom kan het zijn!!!

Gast

#73

2015-07-18 19:08

Omdat de politie ook in het goeie daglicht mag staan na al die zinloze filmpjes van zinloze figuren die hiermee op een smakeloos manier geld proberen te verdienen in plaats er voor te werken

Gast

#74 Re:

2015-07-18 19:08

#26: -  

Ik heb de petitie ook getekend en terecht. Maar voor alle duidelijkheid is het niet justitie maar de rechter die de eis heeft bepaald.


Gast

#75

2015-07-18 19:08

De Politie agent deed waar hij voor aangenomen is en deed wat hem geleerd is. Als je een stopteken krijgt en als een gek weg rijd,recht op je af heb je geen keus.Jammer dat hij de bij rijder heeft geraakt maar was vast niet met voor bedachte rade. De auto
bestuurder kwam wel met voor bedachte rade op hem af rijden