Handen af van de boomgaard in Cothen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Handen af van de boomgaard in Cothen.


Gast

#26

2015-07-23 18:52

Omdat men van de eeuwenoude boomgaard af moet blijven!!!!!
Bovendien nodigt een bredere weg uit tot harder rijden en wordt de situatie niet veiliger, zeker niet voor de (jeugdige) klanten van het iets verderop gelegen cafetaria Oude Raedthuys. Om daar dan n veiliger situatie te creeren moeten er weer extra onkosten gemaakt worden.
Net zoals op de Willem Alexanderweg waar wij wonen waar men al tientallen jaren - zonder succes- bezig is om snelheidsbeperkende maatregelen te nemen. Inwoners van Cothen vinden de huidige situatie bij de boomgaard geen bezwaar dus spaar de Boomgaard en bespaar gemeenschapsgeld!!!!

Gast

#27

2015-07-23 18:57

de boomgaard is een monument,daar zijn er nog maar een paar van.
hij is van historische waarde en bepaalt het dorpsgezicht
afblijven!!!!1
als men het breder gaat maken wordt er harder gereden.
er rijden veel fietsers en er lopen veel wandelaars,dit gaat leiden tot onveilige situaties.
een optie is een richtingverkeer,alleen bestemmingsverkeer en grote vrachtwagens via de groenewoudseweg laten rijden.
ook de vrachtwagen die lost bij de spar staat helemaal op de hoek,terwijl je 5 meter bij een hoek vrij moet laten.
we hebben zelf al aangegeven dat er op de willem alexanderweg te hard gereden wordt.
de gemeente en politie doen hier niets aan.
Nogmaals afblijven van dit prachtige en unieke monument en laat de spar maar lossen aan de achterzijde waar men destijds een stuk grond van mevrouw butzel haar tuin heeft gekregen.
Groet John Bakker

Gast

#28

2015-07-23 20:00

Stoort totaal niet.
Groen gewoon lekker groen houden. Tis en blijft een dorp he

Gast

#29

2015-07-24 17:00

Mensen die het goed menen met Cothen zouden deze petitie allen moeten ondertekenen. Verbreding van de Dorpsstraat lost niets op. Er wordt verder een naar precedent geschapen. Als het mogelijk is na 3 a 4 jaar het bestaande bestemmingsplan aan de kant te schuiven, zal de komende 20 jaar waarschijnlijk 5 keer opnieuw een strook van 2 meter worden opgeofferd van de boomgaard . Bijvoorbeeld om parkeerplaatsen aan te leggen. Dan is een uniek dorpsgezicht naar de haaien. Cothen heeft als één van de zeer weinige rivier-esdorpen nog een gemeenschappelijke meent. Een rijkdom voor de hele gemeente, voor de hele provincie, ja zelfs voor ons hele land. Daar moeten we trots op zijn. Dus: handen af van de boomgaard, die van ons allen is!

Gast

#30

2015-07-25 12:04

omdat ik het van groot belang vind dat cultureel en natuurlijk erfgoed waar mogelijk bewaard blijft!
De Cothense boomgaard is heel erg mooi!! En ik ben best bereid om even te wachten als ik door het dorp moet rijden. Daarvoor woon je nu eenmaal in een landelijk gebied.
succes met deze petitie!
Inez Kooger

Gast

#31

2015-07-26 07:35

1000% eens met stellingname.

Gast

#32

2015-07-26 10:46

Omdat er iedere keer weer een stukje oude boomgaard verdwijnt en dat al jaren lang.. Alles van waarde is weerloos...

Gast

#33

2015-07-27 19:57

Historisch karakter/uitstraling van deze boomgaard inclusief oude heg zijn zondermeer waardevol voor Cothen. Mogelijk ongemak van weggebruikers weegt hier niet tegen op.

Gast

#34

2015-07-27 20:42

De drukte op de dorpsstraat in niet dusdanig groot dat hier de weg voor verbreed moet worden. Bovendien gaat men op een bredere weg hardrijden wat de verkeersveiligheid niet ten goede komt.
Dus moeten er dan weer drempels aangelegd worden en.

Gast

#35

2015-07-30 08:35

De problemen worden alleen maar groter. Er wordt nu al veel!!!te hard gereden.
De boomgaard wordt afgebroken, na een stukje kunnen er nog meer.
Eenrichtingverkeer zou alles oplossen, in mijn ogen.

Gast

#36

2015-08-02 09:28

Het is van groot belang om zeer zorgvuldig met historische onderdelen in het dorp Cothen om te gaan, zoals het behoud van deze prachtige boomgaard.

Gast

#37

2015-08-07 17:38

De boomgaard is een karakteristiek deel van Cothen. Verbreding van de weg zal hier afbreuk aan doen en daarnaast zal de veiligheid ter plekke alleen maar afnemen.

Gast

#38

2015-08-13 14:21

Belachelijk! Hoort bij het dorpsbeeld, lekker laten zoals het is!

Gast

#39

2015-08-13 16:29

Wijlen Nico de With was trots op deze boomgaard en droeg het ook uit.
Ook hij zou zich met hand en tand verzet hebben. Waarom iets vernielen wat NOOIT meer terug komt?

Gast

#40

2015-08-13 16:34

Nog nooit een ongeluk gebeurt .als het verbreed gaat worden .gaan ze harder rijen .en zag ik mijn inrit gevaarlijker uit kunnen met mijn auto .of krijg ik dan ook een stoplicht om veilig de weg op te kunnen

Gast

#41

2015-08-13 18:59

Laat het Cothen blijven zo als het is er wordt al hard zat gereden in ons kleine dorpje.
En vroeger wou mijn vader er al een stuk van kopen om parkeerplaats te maken voor de snackbar. Maar daar kreeg ie ook nooit toestemming voor. Dus laat het blijven zoals het is er is al zoveel weg.


Gast

#42

2015-08-13 20:56

Ik ben al jaren weg uit Cothen, maar die boomgaard bij de Dorpsstraat is zeer gezichtsbepalend en zou zonde zijn als die moet verdwijnen om meer auto's door het dorp te laten rijden!

Gast

#43

2015-08-19 20:51

Omdat ik tegen ben

Gast

#44

2015-08-20 10:34

Ik ken het gebied goed en ben het met de petitie eens.

Gast

#45

2015-08-20 20:34

Ik vind de boomgaard heel waardevol en ik geloof niet in het nut van de verbreding van de Dorpsstraat. Verbreding van de Dorpsstraat zorgt m.i. voor extra gevaar, omdat harder zal worden gereden.

Gast

#46

2015-08-21 16:21

Ik ben juist zo gecharmeerd van dit stukje groen in ons Dorp waar zo nu en dan de schapen lopen tussen de Appelbomen. Het geeft karakter aan het dorpse Cothen. Waarbij mijn inziens het past om op dat stukje waar het om gaat je snelheid te minderen ter bevordering van de veiligheid en zo af en toe de tijd te nemen om auto's te laten passeren.

Gast

#47

2015-08-21 17:55

Het kost veel moeite en geld om de snelheid van het verkeer binnen een dorp te laten voldoen aan het maximum van 30 km. Wegvernauwingen werken het beste. Een oponthoud van een halve minuut (en meestal minder) helpt bij een veilige omgeving voor iedereen.

En dat is nu de situatie. De vernauwing is er, af en toe even wachten is al gerealiseerd. Voor veel geld opheffen? En dan over een paar maanden constateren dat er een vernauwing moet worden aangebracht i.v.m. de vele snelheidsovertredingen? Nee dus. Laat het zoals het is en probeer de bevoorrading van de winkels buiten de tijden te houden van het woon/werkverkeer.

En vertel iedereen die een half minuutje moet wachten dat hij kan genieten van een heel bijzonder dorpsgezicht.


Gast

#48

2015-08-21 21:21

volstrekt eens met het betoog bij deze petitie het opofferen van een uniek stukje van het dorpsgezicht brengt meer schade toe dan het verbeteren van de doorstroming. Het is toch geen probleem om even te wachten op de ander. Ik zit als bewoner niet op eemn verbreding te wachten.

Gast

#49

2015-08-21 21:25

Als nieuwe bewoner van Cothen (sinds maart dit jaar) afkomstig uit de drukke Randstad, zie ik de boomgaard als een bijzonder mooi deel van het dorp. Het is uniek en prachtig. Dit slopen is zinloos (soms moet je vijf seconden wachten om te passeren, nou en?) en dom. Behoudt dit prachtige dorp zo het nu is.

Gast

#50

2015-08-22 12:06

Cothen moet zijn identiteit behouden. De boomgaard is hier een belangrijk deel van.