Handen af van de boomgaard in Cothen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Handen af van de boomgaard in Cothen.


Gast

#1

2015-07-15 19:37

Een heel goed doel, deze mooie boomgaard moet blijven bestaan in zijn huidige vorm. Verkeer door het dorp heeft geen racebaan nodig, dat levert ook een veel gevaarlijker situatie op voor fietsers en kinderen!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-07-16 07:43


Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-07-16 07:53


Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-07-16 08:00



Gast

#5

2015-07-16 08:00

Het is het mooiste plekje van het dorp, daar moet je niets aan willen veranderen, zonde zonde zonde!!!!!!

Gast

#6

2015-07-16 08:04

Wil dat de boomgaard zoals nu is, behouden blijft. Het verkeer is niet de reden. Het parkeren is de reden.

Creeer daarom een andere plaats voor de bevoorrading van de Spar. Laatd die aan de achterzijde van Beeck

Calkoenstraat laden en lossen. Regel dat met de bewonders daar. Maar laat de boomgaard zoals die nu is


Gast

#7

2015-07-16 12:34

Verkeer past zich makkelijker aan dan de natuur en zeker deze.
Ooit bestond: "Wijk maakt Wijk wijzer", nu heel vaak: "Wijk is niet wijs".

Gast

#8

2015-07-16 12:56

Welk 'probleem' wordt nu eigenlijk opgelost? Er ontstaan alleen nieuwe! Bovendien zonde van de vele tienduizenden euro's die de verbreding ons gaat kosten...

Gast

#9 Boomgaard, Dorpsstraat Cothen.

2015-07-16 14:45

Zonde om dit mooie gedeelte van ons dorp zo te vernielen!!!!!!

Wat los dit op?

Er wordt straks alleen maar harder gereden, het hele dorp is een 30 km zone!!!!!

Als men hier ruimte wil maken moet men dit ook doen op de gehele Alexanderweg, ook daar staan auto's geparkeerd en kan men elkaar ook niet passeren!!!

Als men optijd invoegd zijn er geen problemen.

bert

#10 Verbreding straat bij boomgaard maakt het verkeersprobleem groter

2015-07-17 17:50

Wat is het probleem? Ik kom hier dagelijks en heb niet of nauwelijks oponthoud. Door de verbreding wordt de verkeerssituatie slechter. Men kan harder rijden en zal dat ook doen..

De boomgaard wordt aangetatst en zo zijn er in het verleden al vaker kostbare stukjes erfgoed voorgoed verloren gegaan door te beginnen met ogenschijnlijk nietige aanpassingen.

 

 


Gast

#11

2015-07-17 20:18

Boomgaard is historische grond. Verkeer heeft hooguit drie minuten vertraging. Betere snelheidsbeperkende maatregel bestaat niet!!!!
Tip voor de boomgaard: laat de bomen nog een slagje hoger worden zodat het echt hoogstambomen zijn. Nu is het een beetje halfstam. Fijn dat jullie petitie begonnen zijn! Bedankt.

Gast

#12

2015-07-18 17:25

Omdat ik het er hartstikke mee eens ben!
Nicolette Hissink

#13 Zienswijze

2015-07-19 20:02

Fantastisch om te zien dat er zoveel reacties zijn! Zojuist mijn zienswijze verstuurd aan de Gemeente. Hierin ook aandacht gevraagd voor de vele handtekeningen die er inmiddels zijn.

Gast

#14

2015-07-20 15:13

Omdat tegen elke vernieling ben van natuur

Gast

#15

2015-07-20 19:56

De gemeente laat huizen bouwen op een plek in het dorp, zonder behoorlijke onsluiting, om dan zulke draconische oplossingen op hun eigen geschapen proleem te bedenken. En wat nu als zij besluiten tot nieuwbouw op het afgebrand stuk industrieterrein? Of vergunning geven tot het bestigen van een bedrijf waar weer zoveel 20 tonners laden en lossen? Dan kan er vast wel opnieuw een grasstrook met heg van de Bogerd worden opgeofferd!

Gast

#16

2015-07-21 15:41

Als gast ben ik in het dorpje geweest. Prachtig!!! Dit moet zo blijven!!!!!

Gast

#17

2015-07-22 07:19

Cothen is een bijzonder dorp en moet dat ook blijven!
Met verbreding van de dorpsweg bereik je alleen dat er harder gereden wordt en moeten er weer obstakels geplaatst worden!
Laat de boomgaard intact!!

Gast

#18

2015-07-22 07:29

Omdat er al veel te veel landschap en erfgoed verdwenen is, en nog steeds gaat het slopen door !

Gast

#19

2015-07-22 07:38

historisch belang; oplossing voor niet bestaand probleem

Gast

#20

2015-07-22 11:29

Het gevaar van nog harder in de Dorpsstraat gaan rijden, is heel groot.

Gast

#21

2015-07-22 19:31

Door de bredere weg is de kans op ongelukken groter.Er kunnen ook niet meer parkeerplaatsen worden aangeboden. Dit mooie stukje grond moet blijven zoals het nu is. Vooral nu er schapen lopen.De vrachtwagens die komen lossen staan er niet de hele dag.Er zullen nog meer redenen zijn. Dus laat het zoals het nu is.

Gast

#22

2015-07-22 20:27

Ik kan het geheel eens zijn met het feit dat de verkeersdrukte de afgelopen jaren nauwelijks is toegenomen. Echter heb ik het gevoel dat men wel steeds harder of gevaarlijker aan het rijden Is met de auto in de afgelopen jaren. Ik ben voor verkeersremende maatregelen, ook als actief gebruiker van de Dorpsstraat.

Gast

#23

2015-07-23 06:48

Mijn inziens gaat de verbreding van de dorpsstraat alleen maar gevaarlijkere verkeersituaties opleveren. Voorbeeld het op de fiets naar school gaan met kinderen. Nu blijven de auto's achter ons rijden en halen zelden in omdat het te krap is. Door verbreding zie ik gebeuren dat er gewoon met 50 km per uur ingehaald gaat worden, wat erg gevaarlijk is met fietsende kinderen.

Gast

#24

2015-07-23 07:47

Historie dient bewaard te blijven. Cothen is niet zo groot, dat noodzakelijk is om een deel van de boomgaard te slopen, voor de enkele keer dat er een opstopping is.

Gast

#25

2015-07-23 08:25

Alleen een verbreding van de weg terwijl het alleen in de ochtendspits en avondspits druk is. Gemeente moet al voldoende bezuinigen. Aan groen voorzieningen wordt niets meer gedaan. Hoe breder de weg hoe harder wordt gereden.