Stop besparingen levensbeschouwelijke omroepen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop besparingen levensbeschouwelijke omroepen!.


Gast

#976 Re:

2015-07-26 20:23

#76: -  

 Ik sta hier volledig achter, ik zou het niet beter kunnen formuleren.


Gast

#977

2015-07-26 21:29

Omdat de fantastische uitzendingen, door moeten gaan. Deze zenders maken geweldige programma's. En ongeacht het type omroep, het zou zonde zijn als zo iets stopt.. De enigste reden voor mij om als Nederlander naar belgie TV te kijken..

Gast

#978

2015-07-27 08:30

Er bestaan al zoveel zinloze uitzendingen. Dus een zinvolle uitzending als braambos moet zeker kunnen. Alle sportuitzendingen en schreeuwerige muziekuitzendingen mogen gerust wat minder.

Gast

#979

2015-07-27 13:18

Omdat ik ze belangrijk vind

Gast

#980

2015-07-27 13:28

Braambos is een zeer degelijk programma, waar we nog een "echt Blijde Boodschap krijgen" (naast de vele zin-loze en lege programma's). Het is één van de weinige programma's die "echt Leven-gevend" is en dat hebben we dringend nodig!!

Gast

#981

2015-07-27 20:00

Omdat S G geen beleid voert maar de besparingswoede van zijn broodheren blindelings volgt.
Als men "toevallig" minister wordt heeft dat zo zijn gevolgen.

Gast

#982

2015-07-27 20:25

Ik tekende, omdat de Christelijke waarden in deze wereld niet meer aan bod komen. De diep Christen gevoelens worden gewoon overal geweerd. Zelfs in Katholieke scholen !

Gast

#983

2015-07-27 21:50

TV en Radio zijn nog steeds interessante media om beknopt en krachtig diverse levensbeschouwelijke opinies uit te drukken en duiding te geven over actuele thema's.
M.i. is dit positief omdat dit de visie van de kijkers en tegelijk ook het programma-aanbod op de publieke omroep diversifieert, kleurt, nuanceert, verrijkt én afstemt op de diverse deelgroepen onder de Vlaamse kijkers.
Net zoals alle Vlamingen subsidiëren de tienduizenden (?) Vlamingen achter elk van de levensbeschouwelijke omroepen door hun belastingen de publieke omroep.
Waarom zouden zij dan niet regelmatig op de publieke zender een uitzending mogen bekijken van de levensbeschouwelijke omroep van hun keuze ?

Gast

#984

2015-07-27 21:50

Om de naam JEZUS toegankelijk te laten
aan iedereen te blijven laten horen via T.V en RADIO
ik vindt het erg als jullie dit zouden doen laat de naam JEZUS
via de media blijven bestaan .IK dank jullie daarvoor.

Gast

#985

2015-07-28 03:55

omdat de levensbeschouwelijke omroepen mer dan noodzakelijk zijn zij kunnen handvaten aanreiken om mensen te ondersteunen en wegwijs te maken om hulp te ontvangen in de keuze die die ze maken

Gast

#986

2015-07-28 08:00

Omdat de (joods-christelijke) levensbeschouwelijke omroepen een eiland van beschaafde tv zijn in een oceaan van vulgariteit.

Gast

#987

2015-07-28 08:12

Ik reageer want Braambos is voor mij een uitzending waar nog eventje word stilgestaan wat rotsvast geloof soms mensen tot diep geloof en een mooie getuiging kan brengen. Ik hoor nooit dat een zuster of priester een depressie doet op moet behandeld worden voor zelfdodingsprobleem?

iedere week is het een tijd om eens rustig na te gaan wat christen zijn betekend?

ook even in eigen hart te kijken en rustig worden.

daar word niet met de gsm gespeeld zoals in de poletiekeuitzending in de namiddag (politica) er word daar maar gelachen en met de gsm gespeeld geroddeld en gelachen met degene die aan het woord is.

wordt het niet eens tijd door ook de regel in te voeren geen gsm zoals bij ons op het werk.

wij geen gehoor heeft voor deze vergaderingen blijf dan thuis het gaat over de toekomst van ons land.

IK HEB GEEN KINDEREN JULLIE MISSCHIEN WEL ik ben wel bewust van het bestaan van ons land en onze wereld, en hoopt dat er nog iets zinsvol overblijft voor het nageslacht. of is het alleen maar de centen die jullie krijgen bij aanwezigheid.

wie het niet o serieus neemt blijf dan liever thuis!!!

Kijk even naar Braambos, daarna slechts eenmaal in eigen hart. Dan worden misschien ogen geopend die nu gesloten zijn.

en worden  de paardebrillen  van sommigen verweiderd hoemeer hoe beter.

 


Gast

#988

2015-07-28 09:52

De uitzendingen van Braambos zijn voor mij een spirituele verrijking en een element van zingeving. Graag had ik ze wa

Gast

#989

2015-07-28 14:03

voor de interessante docu's en films op Lichtpunt

Gast

#990

2015-07-28 20:40

Levensbeschouwelijke omroepmogelijkheden zijn absoluut noodzakelijk.
Het verbieden of onmogelijk maken staat rechtlijnig ten opzichte van democratie op alle gebied. Echte neutraliteit van de overheden is onontbeerlijk voor een verdere ontvoogding van de mens binnen het staatsbestel.
Het beknotten van pers-, godsdienst- ...vrijheid is daarom ook noodzakelijk verwoord in grondwetten.
De ontwikkeling binnen minoriteiten, zoals voor grotere fracties van de bevolking is een fundamenteel menselijk recht en waarborgt respectvol samenleven!

Gast

#991

2015-07-29 15:22


ik ga er mee akkoord dat de zenders moeten blijven
zelf kijk ik steeds naar braambos ik zou het niet kunnen missenbelangrijk dat ze blijven

Gast

#992

2015-07-29 16:38

Dit is een ideologisch gekleurde beslissing.

Gast

#993

2015-07-29 16:41

Als VPKB predikant zou ik het zeer betreuren als deze mediaruimte zou verdwijnen. Het is een teken van leven van de kerken binnen de publieke ruimte.

Gast

#994

2015-07-29 18:06

een echte democratie is gediend bij verscheidenheid en bij goede onderlinge communicatie. Dit wegschrappen getuigt niet van een doorleefde democratische visie op de werkelijkheid. moeten we dan toch maar een eendimensionale eenheidsworst worden? Zal er dan uit "liberale" hoek tot stand worden gebracht wat Hitler niet lukte?? Drs. r.Heinrichs.

Gast

#995

2015-07-29 19:43

De vrijheid van een levensbeschouwelijke mening blijft een vrijheid zolang die in als zijn soorten openbaar (o.a via media) kan beluisterd of beleefd worden.

Gast

#996

2015-07-30 05:55

Wij willen dat de SUBSIDIES voor LEVENSBESCHOUWELIJKE OMROEPEN verder BEHOUDEN worden voor radio- en Tv-uitzendingen : wij kijken regelmatig naar dergelijke uitzendingen, en vinden er veel steun in op onze dagelijkse leven ! i

Gast

#997

2015-07-30 14:48

OMDAT HET BELANGRIJS IS DEZE OPROEP MEE TE ONDERTEKENEN IN HET BELANG DE VELE LUISTERAARS

Gast

#998

2015-07-30 19:05

Levensbeschouwelijke uitzendingen zijn van groot belang voor de ontwikkeling en de kennis van verschillende opvattingen. Het is een verbreding van onze zienswijze

Gast

#999

2015-07-31 09:38

Ik was verantwoordelijke (pastorale animator) v

Gast

#1000

2015-07-31 10:14

hoe geloofwaardig kan een regering zijn als men het ene moment beweert dat levensbeschouwingen een algemene bekendheid nodig hebben op openbare podia, en het andere moment deze zaken gewoon schrapt??
deze zaken zijn meer dan ooit nodig om begrip voor elkaars visies te verduidelijken!
zoals ik hier lees, en zoals duidelijk mag blijken op vele andere (gruwelijjke) fronten, is de prijs van onwetendheid, domheid, onvergeeflijk groot..
deze actie geeft blijk van een evenredige domheid, en ik mag hopen dat er iets gelijkaardigs voor in de plaats komt, met duidelijke en verhelderende reportages zoals bij o.a. Lichtpunt.