Stop besparingen levensbeschouwelijke omroepen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop besparingen levensbeschouwelijke omroepen!.


Gast

#701

2015-07-08 09:24

Ook in Nederland worden deze levensbeschouwelijke programma's zeer gewaarder. De kwaliteit van die programma's is in het algemeen zeer goed.
Schrappen van deze programma's betekent een verarming van de omroep.

Gast

#702

2015-07-08 09:25

Mensen zijn op zoek naar herbronning. De levensbeschouwelijke omroepen bieden een waaier aan diepgang. Dat mag niet verloren gaan.

Gast

#703

2015-07-08 09:29

omdat mensen woorden van verdieping op zijn minst moeten horen en om er te kunnen van leven

Gast

#704

2015-07-08 09:38

Uit overtuiging dat de schrapping van de uitzendingen een kaakslag betekent voor al wie nog enigszins gelooft!!!
Dat z.g. Vlaamse partijen dat niet begrijpen slaat mij met verstomming. Als ik nog eens in een stemhokje kom weet ik 100 % zeker wat ik moet doen als de schrapping doorgaat!!!!!

Gast

#705

2015-07-08 09:41

Ik kijk graag naar Braambos, liefst via internet, op het uur dat mij past. Braambos is een echt goed constructief programma.

Gast

#706

2015-07-08 09:41

Er is meer dan economie dat telt in een mensenleven!

Gast

#707

2015-07-08 09:49

Als ben ik geen katoliek meer te noemen ik ben wel overtuigd kristen en als minder valide wens ik op zondag de misvieringen en andere vormende programmas te kunnen zien .

Diane


Gast

#708 Stop besparingen levensbeschouwelijke omroepen!

2015-07-08 10:15

Beste Minister ,

Het medialandschap, onze maatschappij , onze cultuur is continue aan het evolueren. Ook de omroepen en de media moeten besparen in deze economische, onzekere toestand. Maar  "afschaffen" is een brug te ver. Vele culturele minderheden voelen zich misbegrepen en geïsoleerd. Doch willen zij hun kinderen opvoeden met de waarden die zij voor staan. Dat zal niet vlug veranderen. Deze omroepen doen niets verkeerd. Zijn ondersturen elk hun gemeenschap. Zij brengen geen fanatieke boodschap die onze maatschappij in gevaar brengt, integendeel.  Onze staat moet niet alleen zorgen dat iedereen gelijk is voor de wet , maar ook dat iedereen zich betrokken en begrepen voelt , dat iedereen zich ten volle kan ontplooien. Dat deze omroepen nu worden afgeschaft, zal alleen maar leiden tot nog meer onbegrip voor medemens en maatschappij. Stel u eisen op vlak van kwaliteit en verscheidenheid en beperk desnoods de kwantiteit, maar schaf niet af!

 


Gast

#709

2015-07-08 11:15

Een maatschappij die de levende, liefdevolle God uit haar midden bant is gedoemd om te mislukken op alle vlakken. De geschiedenis herhaalt zich...spijtig genoeg!

Gast

#710

2015-07-08 11:37

Mensen hebben recht op een eigen mening en overtuiging. In onze huidige maatschappij krijgen mensen via (sociale) media een heel groot aanbod over allerlei onderwerpen. Er wordt heel veel 'gezapt' als mens iets niet interessant vindt, ... Mensen kiezen zelf wat ze willen horen/zien/lezen ... Laat mensen die keuze! Kerk en staat zijn gescheiden, dan moet een minster ook niet beslissen wat wel op tv mag ...

Gast

#711

2015-07-08 11:58

Omdat het ongehoord is dat de informatieve programma's per levensbeschouwing zouden verdwijnen, de vrijheid van de Nederlandssprekende individuen wordt beknot wanneer er niet
meer vrijuit mag gesproken over zijn levensvisie.

Gast

#712

2015-07-08 12:18

Omdat - bij het wegvallen van de gesubsidieerde levensbeschouwelijke omroepen - een zeer groot deel van de bevolking (die toch ook belastingbetalers zijn!) beroofd wordt van info over wat er leeft binnen hun geloofsgroep of levensbeschou-
wing.Zal de 'opengevallen tijd' dan zelf door de Staat worden ingevuld met eigen 'idiologiën', waarvan men bij voorbaat weet welke richting ze zullen uitgaan; de geschiedenis kent tal van voorbeelden waarop dergelijke 'idiologiën' in catastrofes zijn uitgemond.

Gast

#713

2015-07-08 13:34

Omdat ik achter dit initiatief sta

Gast

#714 zondag, misdag op de openbare omroep

2015-07-08 13:54

Ik ga regelmatig in een rusthuis op zondag voormiddag om de communie daar te geven aan talrijke mensen die dan naar de mis kijken. Het is maar om de twee weken dat de mis vanuit België wordt uitgezonden... t'is al niet veel hé! voor al die mensen, aub, blijf de mis uitzenden!


Gast

#715

2015-07-08 14:08

omdat onze geloofsovertuiging wordt vernietigd wordt het tijd dat we reageren

Gast

#716

2015-07-08 14:41

uit sympathie voor de zusters annonciaden

Gast

#717

2015-07-08 15:34

Omdat ze zeer waardevol zijn.

Gast

#718

2015-07-08 15:37

Aanvaarden dat er verschillende meningen bestaan en dat mensen die ook mogen verkondigen is een basisvoorwaarde voor een verdraagzame, vredevolle samenleving.

Gast

#719

2015-07-08 15:40

Het is belangrijk voor de persoonlijke ontwikkeling én voor betere integratie in de maatschappij dat individuen en de samenleving kwaliteitsvolle info wordt aangeboden over de verschillende levensbeschouwelijke visies.

Gast

#720

2015-07-08 16:06

Levensbeschouwelijke omroepen zijn levensnoodzakelijk voor de geestelijke gezondheid van de mens dus hun voortbestaan zou zeer wenselijk zijn ;

Gast

#721

2015-07-08 16:51

Vanuit democratisch en pluralistisch standpunt gezien, vind ik het belangrijk in onze multiculturele samenleving dat alle levensbeschouwingen hun stem (d.w.z. hun programma's) op TV kunnen behouden.

Gast

#722

2015-07-08 17:34

Ik heb deze petitie getekend omdat ik vind dat de regering de
programma's over levensbeschouwingen niet uit de media mogen halen. Het zal geen vrede brengen als de Almachtige uit ons leven zal gebannen worden.
Omroepen zijn één van de middelen om mensen te doen nadenken over de zin van het leven.

Gast

#723

2015-07-08 17:36

ER MOET RUIMTE BLIJVEN VOOR ONZE MENING OP DE NATIONALE TV.
WIJ BETALEN BELASTING NIET ALLEEN VOOR ALLE ANDER SOORT PROGRAMMA`S

Gast

#724

2015-07-08 17:46

omdat ik het heel belangrijk vind dat de media ook over geloof durft te spreken.
Als volwassene leer je er uit, maar ook zeker voor de jongere generatie is het goed dat het verhaal van Jezus verder gaat en wat het betekent om christen te zijn.

Gast

#725

2015-07-08 17:53

Omdat we de reactie vd minister zeer kortzichtig vinden. Wij bekijken het programma wekelijks zondag om 9 u de uitzendingen van de verschillende geloofsstrekkingen. Zeer educatief !