Stop besparingen levensbeschouwelijke omroepen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop besparingen levensbeschouwelijke omroepen!.


Gast

#501

2015-07-05 11:11

Wij hebben even veel rechten om voor onze levensbeschouwing uit te komen als de

politici om voor hun zaak uit te komen.

Het zou getuigen van respect ook al delen zij onze overtuiging niet, dat wij via de

geeigende wegen regelmatig aan bod kunnen komen.


Gast

#502

2015-07-05 11:19

Er is al zo weinig kwaliteit op de televisie, moeten het allemaal detectives, spelprogramma's of items van 1 minuut zijn?

Gast

#503

2015-07-05 11:20


wij leven in een democratisch land!
Daarbij de Rechten van de Mens hebben die vrije meningsuiting
opgenomen in hun declaratie.
Ik verlang ook Braambos verder te kunnen volgen

Gast

#504

2015-07-05 12:05

Ik teken deze petitie omdat ik wil aangeven dat meer en meer het commerciële nog telt in deze maatschappij, er ligt geen focus meer op waar mensen behoefte aan hebben of deugd aan hebben,ik merk dat zoveel mensen op zoek zijn naar zingeving , de onderwerpen en thema's  die Braambos toont zijn naar mijn mening meestal heel interessant, ook op de KTRO worden levensbeschouwelijke onderwerpen aangehaald,Lichtpunt, EO, ...,wekelijkse zondagsvieringen op TV voor hoogbejaarden die niet meer naar parochie kunnen gaan....
ik hoop hiermee dat we een stem krijgen en de keuze niet moet gemaakt worden of het al of niet veel opbrengt, misschien is een alternatief dan om af en toe eens  een herhaling te draaien om het financieel gezond te houden...

  


Gast

#505

2015-07-05 12:36

Er kan niet genoeg getuigd worden van ons geloof. De wereld is al zo materialistisch...Getuigenissen zijn onontbeerlijk, ook en zeker via de media. Het is gewoon geen optie om dit af te schaffen.

Gast

#506

2015-07-05 13:00

Ik vind niet dat één persoon zomaar kan beslissen wat mag en niet mag voor de bevolking. Wij hebben zeker het recht om correct en regelmatig geïnformeerd te worden via de openbare omroep. Trouwens, moeten wij al onze tradities verliezen, en dat ten voordele van wie en wat??

We zijn onze eigenheid volledig aan het verliezen.

Gast

#507

2015-07-05 13:30

Omdat levensbeschouwelijke programma's zoals Braambos moeten blijven bestaan. Er gaan al genoeg waarden verloren in onze maatschappij. Als er al moet bespaard worden, kan dat gerust op de vele inhoudloze programma's die er zijn.

Gast

#508

2015-07-05 13:31

Ruimte voor verscheidenheid; het nadenken bevorderen, spirituele
bronnen kansen geven tot opbouw van mens-zijn, ook het christelijke denken kansen geven : bevorderen van respect en openheid...

Gast

#509

2015-07-05 13:34

Dank voor geboden kans onze stemmen te laten horen

Neem dit op en ,minister, doe er wat mee.


Gast

#510

2015-07-05 13:44

Gewoon omdat ik "BRAAMBOS" de moeite vind !
Alsook de eucharistievieringen waar vele oude mensen naar kijken!

Gast

#511

2015-07-05 13:57

Ik vind religie een essentieel ding in mijn leven en een bron tot medemenselijkheid en respect voor GOD.

Gast

#512

2015-07-05 14:29

Omdat ik regelmatig naar Braambos kijk.

Gast

#513

2015-07-05 14:30

Omdat het belangrijk is in onze maatschappij vandaag
om meer openheid te geven voor ons geloof
en de mensen hierover te inspireren voor hun dagelijks
leven.

Gast

#514

2015-07-05 14:30

Levensbeschouwelijke omroepen gaan in tegen de verkeerdelijk ingevulde"'neutraliteit".

Gast

#515

2015-07-05 14:34

omdat er al te weinig levensbeschouwelijk wordt nagedacht in de maatschappij en als tegengewicht voor al die fastfood programma's die enkel buikvulsel zijn...

Gast

#516

2015-07-05 14:45

Het is niet in een democratische samenleving aan de politiek gegeven om eenzijdige beslissingen te nemen die zo bepalend zijn voor het persoonlijk leven van zijn onderdanen. Geestelijk voedsel is voor het merendeel van onze medemensen zo belangrijk als de overtollige uitzendingen die bekommernis tonen op het materiële vlak. Denk even aan de uitzendkosten voor de onophoudende 'kook-uitzendingen' ! Wie durft er eenzijdig te bepalen wat de mens nodig heeft. Zeker Braambos is een unieke zendtijd met interviews die meer invloed hebben dan de zoveel maal herhaalde nieuwsuitzendingen.
Wij willen " wilde wensen' weg .. maar Braambos Blijft Bestaan !

Gast

#517

2015-07-05 14:45

Langs die weg is het mogelijk om de andere levensbeschouwelijken te begrijpen.


Gast

#518

2015-07-05 14:49

Door deze levensbeschouwelijke omroepen kunnen we mekaar beter leren begrijpen, wat de samenleving ten goede komt.

Gast

#519

2015-07-05 14:50

Omdat wij graag naar de H.mis zien, braambos ezv.

Gast

#520

2015-07-05 14:56

Omdat levensbeschouwelijke programmas beantwoorden aan een gevoelde nood van mensen die op zoek zijn naar meer zingeving in het leven.

Gast

#521

2015-07-05 15:02

Dergelijke uitzending biedt ons meer kansen op hogere leeftijd nog geestelijk voedsel aan te treffen thuis. Onze kansen tot deelname zijn reeds zo beperkt .. we leven langer dus : we wensen Braambos ook langer te blijven zien in Eigen huis !!

Gast

#522

2015-07-05 15:40

Godsdiensten en zo moeten deel nemen aan 't maatschappelijke debat. Dat is hun opdracht. Zij moeten hun zienswijze kenbaar maken, zelf, ongefilterd door media of door openbare mandatarissen. Hun stem moet eerlijk kunnen mededingen met media en overheden. Als ze geen zendtijd krijgen op radio en TV, dan lijden ze concurrentie-vervalsing, alias censure - door de Grondwet verboden.

Gast

#523

2015-07-05 15:43

Ik woon als diakengezin midden een moslim omgeving en wij praten heel dikwijls over alles wat ons bindt...
Ook hebben gezamenlijke commentaren over elkanders uitzendingen
ONZE media MOET blijven

Gast

#524

2015-07-05 15:52

Er is al zoveel pulp in de media, waarom moet in hemelsnaam het laatste restje levensbeschouwing en cultuur verdwijnen. Vlaanderen "Quo Vadis"

Gast

#525

2015-07-05 15:52

- De openbare omroep heeft een taak naar alle kijkers; dus ook naar kijkers die levensbeschouwelijke programma's belangrijk vinden.
- Met belastinggeld worden heel wat andere minder waarde(n)volle (om het voorzichtig uit te drukken) programma's gemaakt. Waarom dan hierop besparen?
- 'Besparing' is meestal het alibi om zaken die niet behoren tot wat de overheid belangrijk vindt, te schrappen