VERZET WINDMOLENS - Het is nog niet te laat!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
This comment has been removed by the person who wrote it.
Heeft ook voordelen, geen aanvliegroutes, geen tankers en geen zeejachthavens alleen de serene rust van witte palen.
Windmolens
Dit jaar worden de aangewezen gebieden bebouwd. In den haag is haast geboden, gelopen race. Misschien moeten we ons nu gaan richten op strandhuisjes, die staan veel dichterbij, 15 tankers gemiddeld die de horizon vervuilen, vliegtuigen die om de twee minuten laag overkomen vanuit zee, plannen voor zeejachthavens die hele natuurgebieden verwoesten, hordes toeristen doe de kuststrook zwaar belasten? O al die dingen nemen af door windmolens? O dan ben ik klaar... Ook lekker!
Mijn vraag is of er ooit een onderzoek is gedaan naar de invloed van grote windmolenparken langs de kust op het weer. Net als bij andere obstakels zoals steden heuvels zal bij grootschalige toepassing de luchtstroom meetbaar geforceerd worden.
Re:
Als dat zo is dan kunnen we het weer beïnvloeden. Dat zou mooie bijvangst zijn!
Graag veel meer aandacht in de landelijke media voor deze actie net zoals de actie tegen de kustbebouwing.
Ik hoorde pas vandaag voor het eerst van de plannen van dit kabinet.
Vb.Inwoners uit de kustgemeenten en medestanders vormen een menselijk lint langs alle bedreigde kustgemeenten.
Re:
#3690: - Ik woon in kustgemeente en ben voor windmolens, wil geen tankers, wil geen zeejachthaven en zeker geen bangmakerij voor een paar witte palen en die horizonvervuiling valt in het niet bij de groeiende bebouwing op strand. Als ik daar loop wil ik rust. Wat heb ik aan een schone horizon met enorme drukte om mij heen, maak je daar druk om
Windmolens
En die paar witte palen zie ik alleen als ik op strand ben, die vervuiling op daken die geven mij pas een onrustig slordig vervuild gevoel
Windmolens
De natuur is mij ook dierbaar, maar de hypocrisie stoort me. Kiezen voor zonnepanelen is ook kiezen voor vervuiling en afschuwelijke invulling van mijn leefomgeving (vreemd eigenlijk dat je de kleur van je dak voor moet leggen aan commissies en die afschuwelijke panelen flikkeren we overal maar op) door elders parken aan te leggen in zee (conform vele reacties) komt de druk op de bruikbare stukken mbt olietankers die liggen te wachten opgevoerd - gevolg bij ons meer horizonvervuiling en kans op rampen en stankoverlast. Verder zou het slecht zijn voor toerisme (conform vele reacties) volgens mij is toerisme slecht voor natuur en in ieder geval slecht voor mijn ontspanning als ik op het strand loop en lekker wil uitwaaien. Als een windmolenpark vliegtuigen en havens tegenhoudt dan us dat helemaal goed voor het milieu en dus de natuur volgens mij maken we dan een drieslag! Dus als je roept natuur.... Wil dat niet zeggen dat ik dat niet ook mag roepen... Maar volgens mij heb ik gelijk!!
Re: windmolens in Katwijk
Ja inderdaad, bedankt voor je opmerking! We moeten OOK denken aan de vogels en de vissen! Meestal die grote zeevogels! Kan best dramatische zijn voor hun!
| This discussion has been closed. |