lievevrouwestraat-ranst

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie lievevrouwestraat-ranst.


Gast

#76

2015-02-03 12:09

Lievevrouwestraat éénrichting; prima.
Maar hopelijk ook de Gasthuisstraat, naar de Kromstraat toe. En de Schoolstraat? Graag een fietspad of strook voor de beide rijrichtingen, en dus niet aan de kant van de dwarsgeparkeerde wagens.

volgende voorstel voorleggen AUB; voor en na school de bibliotheek parking naast de school in de Gasthuisstraat afsluiten door een lint (dit kan de klaarover doen, voor en na haar oversteekbegeleiding). Dit is de gevaarlijkste plaats voor kinderen. Auto's parkeren daar op niet-parkeerplaatsen en zien dus de kinderen niet, die achter de wagen zijn. 'k Ben daar zelf bijna aangereden, toen ik met 5 kinderen voorbij kwam (en ik had me tussen de auto en de kinderen geplaatst). En doe aub iets aan de wagens die voor de bloemenzaak, of voor de inrit van de serviceflats parkeren, of op het voetpad aan die bibliotheek. 't Zijn toch altijd dezelfde mensen.
Alle beetjes helpen, groetjes, Hilde Snyders
X-MAN

#77

2015-02-03 12:34

EENRICHTINGSVERKEER AUB - ZONDER VERDER KOMMENTAAR.


Gast

#78

2015-02-03 12:38

Gezien de afmeting van de straat is het niet meer dan normaal dat deze straat enkel richting wordt! De veiligheid van de fietsers ,voetgangers en autobestuurders zal alleen maar toenemen. Elke normale mens die de straat ooit gebruikte kan zien dat het een gevaarlijke punt is, voor alle gebruikers en inwoners van Ranst.

Gast

#79

2015-02-03 14:02

Eenrichtingverkeer zal er het verkeer gemakkelijker en veiliger maken.

Gast

#80

2015-02-03 19:16

Veel beter met de 1 richting straat , geen agressie meer van ongeduldige
Mensen .

Gast

#81

2015-02-03 19:17

Veel beter op deze manier !!!


Gast

#82

2015-02-03 21:31

Schitterend initiatief!

Gast

#83 Re:

2015-02-03 22:28

#5: -  

 


Gast

#84

2015-02-03 22:29

er komt geen fietspad in een enkel richtingstraat maar daar word niets over gezegd


Gast

#85

2015-02-04 09:28

int begin even wennen, maar zeer zeker veiliger

Gast

#86 Re:

2015-02-04 13:09

#3: -  

 Graag 2énrichtingstraat Lievevrouwestraat Ranst.


Gast

#87

2015-02-04 15:09

Zou aan de Kerkstraat in Oelegem ook mogen gebeuren!

Gast

#88

2015-02-04 15:28

Inderdaad graag éénrichtingsverkeer met schuine inrijparking bij breed stuk + dubbelfietspad en voetpad.

Gast

#89

2015-02-04 15:36

De noodzaak van éénrichtingsverkeer in de Lieve Vrouwestraat is duidelijk : reeds tal van jaren rijden veel autobestuurders over het voetpad om elkaar te kruisen met de gevaren voor kinderen en andere voetgangers van dien. Bij de heraanleg van de straat dient toekomstgericht voor éénrichtingsverkeer gekozen te worden. Een verkeersluwe dorpskern is ook een troef om de charme van ons dorpje te bewaren.

Gast

#90 Re: Re:

2015-02-04 16:59

#60: Erika Eeckhout - Re:  

 Inderdaad, #58 "n #60, je mag Tine niet persoonlijk aanvallen vind ik. Wat wel mag, naar mijn mening , is het functioneren van onze schepen van verkeersveiligheid sterk in vraag stellen! Ook de verkeersremmende maatregelen van de Rantsesteenweg (kost ons opnieuw 60.000€!) en het weigeren om zinvolle snelheidscontroles te doen op de Herentalsebaan zijn slechts enkele voorbeelden. We zullen het haar vertellen bij de volgende verkiezingen, hé?


Gast

#91

2015-02-04 19:50

Het is voor iedereen veiliger en vooral onze allerkleinste gaan ons hier dankbaar voor zijn
Stefaan REEL

#92 OLV straat

2015-02-04 20:24

En als er dan toch ordentelijk heraangelegd wordt kan de gemeente meteen De Lijn opvorderen om de huidige buslijn 1 van Broechem naar Lier te laten doorrijden naar Ranst, rond de kerk. Nu staan de bussen vaak 25 niks te doen aan de VdNestlei in Broechem....

 


Gast

#93

2015-02-05 09:45

2 Richtingsverkeer in die straat is absurd, daar is ze gewoon niet breed genoeg voor, zeker voor de fietser is autoverkeer in 1 richting een veel veiligere zaak!

Gast

#94 Re: Geen vrachtwagens in centrum Ranst!

2015-02-05 09:55

#8: Gast - Geen vrachtwagens in centrum Ranst! 

 Heel juist , ik woon in de Kapelstraat te Broechem ...............als je ziet wat verkeer er daar doorkomt ???????????????niet te tellen. en welke snelheden er daar gereden worden !!!!!!!!!!!! Schoolstraat met zone 30 noemen ze dat ????????


Gast

#95

2015-02-05 10:14

2 richtingen in een straat waar er maar 1 kan passeren, hoe kom je er op?? Vlot verkeer, wie kan daar nu iets op tegen hebben? En 't is een pak veiliger voor de kleine en grotere fietsertjes.

Gast

#96 Re: Re: Geen vrachtwagens in centrum Ranst!

2015-02-05 19:43

#94: - Re: Geen vrachtwagens in centrum Ranst! 

In het voorjaar van 2014 vonden er verkeersmetingen plaats in de Kapelstraat.
De topsnelheid bedroeg 86 km/uur en er werden regelmatige snelheden vastgesteld > 50 km/uur. 

Toch is er voor het gemeentebestuur niets aan de hand, want... de gemiddelde snelheid bedroeg 32 km/uur. 
Men vergeet er wel bij te vertellen dat ook fietsers die ongeveer 20 km/uur rijden meegeteld werden en dat er gemiddeld per uur heel wat zware snelheidsovertredingen zijn.

Maar ja... als de gemiddelde snelheid OK is... dan is er voor het gemeentebestuur niets aan de hand. Is dit een goed verkeersveiligheidsbeleid?

Ik rijd dagelijks met mijn fiets door de Kapelstraat. Een schande wat je hier ziet.
Het lijkt me een goed idee om de Kapelstraat en de Lostraat in te richten als fietsstraat. Auto's mogen dan de fietsers niet inhalen (want dit zorgt nu voor heel wat gevaren). Ook de fietsers die vanuit de Pertendonckstraat komen, moeten heel wat angsten doorstaan. Auto's met een serieuze snelheid die nog even een geparkeerde auto voorbij willen en zo op de fietssuggestiestrook in conflict komen met de fietser.

In de Kapelstraat wordt -net als in alle andere zone 30-gebieden- nooit geflitst.
Geen prioriteit, aldus het bestuur.


Gast

#97 Re:

2015-02-05 20:05

#56: Nieuwe Ranstenaar -  

 Afschaffing plaatselijk verkeer , in heel de bloemenwijk. Zo verdelen we de lasten. Alhoewel ,met invoering zone 30 zal dat wel meevallen. En zo wordt ook de schoolomgeving ontlast.

 


Gast

#98 Re:

2015-02-05 20:06

#95: -  

 Hoe vlotter het verkeer...... hoe hoger de snelheid!!!!


Gast

#99 Re:

2015-02-06 09:54

#1: -  

 Het is inderdaad van groot belang dat de enkelrichtingstraat WEL mag rijden vanuit de kerk richting grote baan.
Zoals ze nu is, voelt niet goed aan. De inwoners van het dorp kunnen nu niet in de OLV straat rijden vanuit het dorp. Dat is erg frustrerend wanneer je naar bakker of frituur.. moet


Gast

#100

2015-02-06 17:40

Goed initiatief voor de veiligheid en leefbaarheid van deze straat.