lievevrouwestraat-ranst

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie lievevrouwestraat-ranst.


Gast

#51

2015-02-01 16:18

EINDELIJK ZAL HET ER HOPENLIJK VAN KOMEN!

Gast

#52

2015-02-01 16:26

Kan om dezelfde reden samen met de lievevrouwestraat ook de gasthuisstraat,molenstraat en schoolstraat enkelrichting worden aub

Gast

#53 Eenrichtingsverkeer Lievevrouwestraat

2015-02-01 17:33

veel viliger en rustiger om zo te wonen.


Gast

#54

2015-02-01 18:17

Ik woon zelf in de lievevrouwestraat en kan bevestigen dat het verkeer hier veel rustiger verloopt. Voorheen stonden er heel vaak autos met hun snuit tegenover elkaar omdat de ene niet invoegde of niet KON invoegen omdat er te veel auto's geparkeerd stonden. Zelf werd ik hierdoor ook al slachtoffer van verkeersagressie door niet te kunnen invoegen. Mijn ouders hun wagens werden al verschillende keren beschadigd door auto's die te bruut van de parking van Fortis rijden en dan vervolgens tegen onze wagen rijden die daar tegenover geparkeerd staan. Erg he? Je auto nog niet veilig voor de deur kunnen parkeren? Ik ben helemaal voor de eenrichtingsstraat en hoop echt dat het ons lukt!

Gast

#55

2015-02-01 22:11

Zoals de Lievevrouwestraat er nu bij ligt is dit een straat om te vermijden. Dus eenrichtingsverkeer zal een goede oplossing zijn.
Mvg.Dirk
Nieuwe Ranstenaar
Gast

#56

2015-02-02 07:33

Enkel herinrichting van de Lievevrouwstraat tot éénrichtingsverkeer zal de veiligheid niet verhogen. Bijkomende maatregelen dringen zich op zoals het aanleggen van een behoorlijk fietspad, asverschuiving door het slim aanleggen van parkeerplaatsen, groen e.d. Een ander nadeel is de verhoogde verkeersdruk naar de Gasthuisstraat met o.a. een school. Afschaffing van de beperking tot plaatselijk verkeer van de Tulpenlaan (met invoering zone 30) zou hiervoor een oplossing kunnen zijn.

DDS

#57

2015-02-02 08:08

Breek het oud wijnhuis af (dat staat buiten de rooielijn) trek de straat daar recht en maak van de gehele dorpskern een volwaardige zone 30. 

Als dan toch nog blijkt dat éénrichting nodig is, doe dit dan van de kerk naar Doggenhoustraat. Omgekeerd is zinloos, want bij file in doggenhoutstraat wordt lievevrouwstraat dan gebruikt als sluipweg. (wat nu ook al het geval is.)

 


Gast

#58

2015-02-02 10:38

zolang die van den brillenwinkel mee aan't stuur zit zal er NIKS veranderen !!!!
iemand wel wel goed ziet

#59

2015-02-02 10:46

Om niet te willen zien dat enkel richting veel beter is, ben je ziende blind en heb je dringend een goeie bril nodig

Erika Eeckhout

#60 Re:

2015-02-02 11:03

#58: -  

Vrijheid van meningsuiting is ok maar gelieve mensen niet persoonlijk aan te vallen.

iemand die wel goed kan zien

#61 Re: Re:

2015-02-02 11:46

daar heb je gelijk in.#60: - Re:  

 


Gast

#62

2015-02-02 12:19

Lievevrouwestraat = éénrichtingstraat -> gemakkelijke oplossing voor veel veiliger en vlotter verkeer

Gast

#63

2015-02-02 15:22

Verkeersveiligheid is duidelijk geen prioriteit in Ranst. Onkunde of moetwil???????
J.H.S. Van Camp

#64 "afdwingen" studie veel belangrijker dan petitie !

2015-02-02 17:07

Van petities en referenda zouden politici al lang moeten weten dat ze weinig tot niets opbrengen.

Je zal met informatie en feiten op de proppen moeten komen om het 'verkeerde' gemeentebestuur te overtuigen om iets significant aan de verkeerssituatie veranderd te krijgen, of tenminste een onafhankelijke studie (want studies kan je nog steeds laten schrijven ifv je voorkeur) (Tine Muyshondt, die in de Lievevrouwestraat woont ..... moet er nog een tekeningetje bij ?? én bij CD&V weet men ook wel waar haar leden wonen).

Stel je vragen (onderzoek) wat er gebeurt/ hoe het 'algemeen' gebruikt traject is als je (bvb) :

- van Lier (ring) komt en naar 'Ter Straten' wil. 

- als van de E34 (vanuit richting Hasselt) naar 'Ter Straten' wil. (wie neemt de Bistweg ? Zeker degenen die hem kennen, niet !).

- tientallen andere voorbeeldtrajecten.

Doe de test met je GPS, google maps, andere routeplanners .... en stel de verschillende parameters telkens anders in. De meeste van die apps houden je zolang mogelijk op een hoofdweg (i.c N116) of kortste/snelste (Ranstsesteenweg en recht door het dorp van Ranst en niet via Broechem). ((de oranje en gele straten, zie hieronder))

Bevraag mensen en argumenteer, verzamel die info .... . Dit lijkt me veel meer overtuigender dan enkele honderden handtekeningen. Stel een vragenlijst op en ga met enkele militanten in het dorp mensen bevragen. Zij die zich storen aan de huidige situatie zullen zeker enkele minuten tijd nemen om jullie te woord te staan en jullie vragen te beantwoorden, hun argumenten te geven.

Bevraag ook de handelaars ! Het mag geen eenzijdig verhaal worden.

Kijk ook eens naar het stratenplan van de gemeente : 

http://www.ranst.be/images/upload/Wegenkaart/stratenplanranst.pdf

Op dat stratenplan worden de oranje en gele gekleurde wegen/straten als resp. hoofdweg en doorgangsweg aangeduid : en welke straat van Ranst centrum staat in het geel : juist ja : Lievevrouwestraat (en molenstraat). Deze info wordt ook gebruikt door ontwikkelaars van routeplanners/navigatiesystemen.

Het gegeven van de herinrichting van de Lievevrouwestraat en het al dan niet 'sens unique' maken, hangt in een veel breder kader dan momenteel door jullie partij ingekaderd wordt.

De petitie zal ik niet steunen, omdat ze veel te onduidelijk is ...... 

Doch ... wil ik aandringen op een burgerinitiatief om de nodige handtekeningen te verzamelen opdat de gemeente gedwongen wordt een agenda-punt op haar agenda te plaatsen, m.n. mobiliteit (lees de website van de gemeente : http://www.ranst.be/mobiliteit-en-veiligheid/mobiliteit). Geen visie, enkel wat gegevens over buslijnen. De gemeenteraad  moet (1) haar mobilitietsplan eens ernstig onder de loep nemen en (2) publiceren. Parallel (3) : SAMEN met de provincie voor o.a. de N116 en N14 (staat wegdek, afregelen verkeerslichten, onderhoud fietsstroken, invoegen ronde punten, inzet van verkeersregelaars op N116 bij calamiteiten op de E313/34 ...) en (4) de Vlaamse overheid (betere bereikbaarheid van KMO-zones vanaf de snelwegen (zowel vanaf parkings op E34, als knooppunt E34/314 zijn er opties) om de N116 te ontlasten incl aanliggende woonwijken.

Belet dat de gemeenteraad eerstdaags een knoop zal doorhakken, 'dwing' ze eerst uitgebreid te debateren over een volledig mobiliteitsplan.

TIP : verander de petitie in een burger-initiatief, wat veel efficiënter zal werken.

Met vriendelijke groeten,

J.H.S. Van Camp

 


Gast

#65 Re:

2015-02-02 17:48

#47: -  

 Stelling klopt als uitgezonderd plaatselijk verkeer in Rozenlaan + Salvialaan wordt afgeschaft.

Nu met eerichtingsverkeer rijden de auto's ook veel sneller!! ze hebben geen tegenliggers te verwachten.

Als je met de fiets uit de andere richting komt moet je op het voetpad vluchten!!

 


Gast

#66 Re: "afdwingen" studie veel belangrijker dan petitie !

2015-02-02 18:30

#64: J.H.S. Van Camp - "afdwingen" studie veel belangrijker dan petitie ! 

Om het doorgaand verkeer uit het centrum van Ranst te houden

is een goede verbinding nodig tussen de Kromstraat en de Vaartstraat.

 

Het eertijds plan om  de Kastanjelaan door te trekken tot aan de Vaartstraat

moet terug boven gehaald worden, en best met een rond punt aan de Kromstraat

en Kastanjelaan.  


Gast

#67 Re: Re: "afdwingen" studie veel belangrijker dan petitie !

2015-02-02 18:47

#66: - Re: "afdwingen" studie veel belangrijker dan petitie ! 

 Volledig akkoord!! de tegenstanders van de doortrekking Kastanjelaan kozen voor (zwaar) verkeer door de dorpskern. Waarschijnlijk nu dezelde die  het verkeer uit de dorpskern willen houden.

Als men altijd "tegen" is, gebeurt er niets!


Gast

#68

2015-02-02 19:03

Ik vind dit een goed idee, het is nu veel veiliger in de Lievevrouwestraat. Het moet zo blijven.

Gast

#69

2015-02-02 19:30

zeker voorstander éénrichtingstraat , ook Molenstraat enkelrichting maken om kruispunt aan de solsleutel niet te belasten.

 


Gast

#70

2015-02-02 20:04

Sedert we in Ranst wonen zijn we altijd van mening geweest dat het verkeer in Ranst-centrum veel veiliger en beter georganiseerd kan. Deze petitie verdient mijn steun om dit probleem bij het gemeentebestuur bespreekbaar te maken. Men moet de situatie niet alleen willen veranderen maar ook verbeteren.
Erika Eeckhout
Gast

#71 Re: "afdwingen" studie veel belangrijker dan petitie !

2015-02-02 20:10

#64: J.H.S. Van Camp - "afdwingen" studie veel belangrijker dan petitie ! 

 Beste , was best even slikken toen ik uw verslag las. Ik ben het zeker met u eens wat u allemaal voorstelt maar als werkende moeder in shiften en 4 jonge kinderen ,en fietspoolbegeleider van kinderen naar De Knipoog school  en Annuncia school zat mijn frurstratie ten top van die Lievevrouwestraat. 

Wat u voorstelt daar heb ik  geen tijd voor als werkende moeder  om allemaal te doen maar daarom hoop ik op mensen zoals u om hier mee z'n schouders onder te zetten om die studie af te dwingen.

Want niet alleen Lievevrouwestraat, maar ook omliggende straten moeten in die studie bekeken worden. U verslag is hier zeer uitgebreid  over !

Ik respecteer het feit dat u de petitie niet wil tekenen maar hoop toch op een gesprek met u persoonlijk ; Want u verslag inspireerde me wel en zette me weer met beide voeten op de grond. 


Gast

#72 Re: Re:

2015-02-02 23:14

#17: - Re:  

 Er wel rekening met houden dat, indien er eenrichting-verkeer richting zou zijn in de straat tot aan N116, ook in de Gasthuisstraat, er mogelijks ook aanpassingen zouden moeten gebeuren aan die N116, waar dan weer de gewestelijke overheid voor bevoegd is (ook financiel)

Gast

#73 Re:

2015-02-03 04:58

#16: Mireille Cassiers -  

 Gaan jullie dan de blutsen in onze auto's betalen van de vluchtmisdrijven die hier gebeuren s' nachts als men van de parking van de bank rijd? Dit is al meerdere keren gebeurt het afgelopen jaar en de franchise mag ik wel zelf betalen! Laat het maar zoals het nu is en leid het zwaar verkeer om zoals tractors, vrachtwagens en bussen die hier niet in de straat horen! 


Gast

#74

2015-02-03 07:43

zoals meestal zal het gemeentebestuur meerderheid tegen minderheid de minst goede oplossing stemmen. Dat is daar ingeburgerd bij deze verouderde ploeg. Zwak bestuur !

Gast

#75

2015-02-03 10:35

als bewoner van de lievevrouwestraat is het momenteel veel rustiger in onze straat en veiliger wat is nu het belangrijkste ??? voor de kinderen en ieders veiligheid luister gewoon naar de bewoners van deze straat !!!!