lievevrouwestraat-ranst

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie lievevrouwestraat-ranst.


Gast

#26

2015-01-30 18:50

Ik begeleidt de fietspooling op maandag en vrijdag. Ik vind het heel erg dat ze de Lievevrouwestraat niet enkelrichting willen houden zoals het nu is! Al meerdere keren zijn wij in contact gekomen met een agressieve bestuurder die ons met hoge snelheid voorbij rijdt. Telkens opnieuw ben ik content dat ik veilig en wel met alle kinderen op school aankom!! Moet er dan eerst een dodelijk,onschuldig misschien jou kind als slachtoffer vallen alvorens dat ze stappen gaan ondernemen??? Ik mag hopen van niet...
Gast

#27 Re:

2015-01-30 18:50

#15: -  

 En enkele van de middenstand denken dat ze klanten gaan verliezen , ze gaan er juist bijkrijgen ! 

Kurt De Belder

#28 Gemeentebestuur blijft kiezen voor de auto en laat fietsers in de kou staan

2015-01-30 19:34

Er is vanuit Groen Ranst net een voorstel gelanceerd om bij grootschalige bouwprojecten een fietsenstalling te voorzien (als voorwaarde voor het bekomen van een stedenbouwkundige vergunning), zodat de bewoners de kans krijgen om op een eenvoudige manier de fiets te nemen. Zo kunnen we de mobiliteitsproblemen en de parkeerdruk aanpakken de dorpscentra.


Antwoord van het bestuur:

"Het opleggen van randvoorwaarden met kleine infrastructurele ingrepen zoals fietsenstallingen zal pas in de laatste fase uitgemaakt worden maar het college van burgemeester en schepenen is geen voorstander van het opleggen van kleine randvoorwaarden maar is ook niet gekant tegen deze voorstellen. Het college van burgemeester en schepenen is eerder voorstander om maatregelen op te leggen om de mobiliteits- en parkeerdruk te verminderen in de gemeente."

Onbegrijpelijk dat een gemeentebestuur geen fietsenstallingen oplegt bij bijvoorbeeld het project van de 175 appartementen tussen de Dennenlaan en de Kasteeldreef. Zo zorg je ervoor dat de mensen de wagen blijven nemen om zich te verplaatsen naar de plaatselijke middenstand. Zo creëer je mobiliteitsproblemen en parkeerdruk.

Het wordt hoog tijd dat het bestuur inziet dat de fiets ook een volwaardig middel is om zich te verplaatsen en dat er eindelijk werk gemaakt wordt van een echt gemeentelijk fietsbeleid.

Ik las in 1 van de vele reacties al het voorstel om de Lievevrouwestraat en Gasthuisstraat om te vormen tot een fietsstraat (waar fietsers de belangrijkste weggebruikers zijn, maar waar ook motorvoertuigen zijn toegestaan). Het lijkt me dan zeer belangrijk om de Lievevrouwestraat en Gasthuisstraat in te richten als enkelrichting. 


Gast

#29

2015-01-30 23:57

Voor fietsers is die straat nu een marteling en gevaar. Enkelrichting coor auto's prima, maar voor fietsers moeten beide richtingen blijven.


Gast

#30

2015-01-31 10:11

Ik rij dagelijks met de fiets door de lievevrouwestraat met de fiets, voel me nu veel veiliger sinds het enkel richting is, zou voor de Molenstraat ook veeeeeel beter zijn.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-01-31 10:20



Gast

#32

2015-01-31 10:26

Zoveel veiliger voor onze kinderen als het enkel richtingsverkeer is in de Lieve-Vrouwestraat

Gast

#33 lievevrouwestraat + gasthuisstraat

2015-01-31 10:33

Het zou  beter zijn als de  Gasthuisstraat dan ook 1-richting wordt 


Gast

#34

2015-01-31 11:13

het is gewoon een kwestie van gewoonte en de doorgang van het centrum zal eenvoudiger worden. misschien ook iets voor de laarstraat.

Gast

#35

2015-01-31 11:19

de sraat is absoluut beter en veiliger als enkel-richtingstraat!

Gast

#36

2015-01-31 11:57

het is goed dat daar een eenrichtingsstraat komt, want je kunt daar moeilijk door met 2 auto's, wordt het dan ook langs één kant parkeren.
Suma

#37 Olv straat

2015-01-31 12:52

aan te raden om enkel richting in te voeren op voorwaarde dat aan beide zijden kan geparkeerd worden zodat de doorstroming toch afgeremd word echte dorpskarakter (kasseien) zeker behouden wordt!!!


Gast

#38

2015-01-31 13:57

Doe de meeste boodschappen met de fiets. Zeer onveilig gevoel met tweerichtingsverkeer. Het is al meermalen gebeurd dat een autospiegel mij net niet raakt als twee autos alkaar kruisen, laat staan hoe het voelt als een vrachtwagen je passeert! Vroeg of laat heb je prijs, en dan?
Sorry, maar de onveiligheid heeft niks te maken met schooluren, voor mij althans niet.
Dus...EENRICHTINGSVERKEER AUB!! denk aan de veiligheid van u burgers!! en weg met die kasseien! Die zijn glibberig bij regen, laat staan als het heeft gesneeuwd.

Gast

#39

2015-01-31 14:22

Niet alleen de Lievevrouwestraat enkel richting, maar zeker ook de Molenstraat tss de Rozenlaan en de Lievevrouwestraat, en de Gasthuisstraat. Ranst-centrum binnen rijden langs de Gasthuisstraat en buiten rijden langs de Lievevrouwestraat of de Molenstraat.

Gast

#40

2015-01-31 14:33

het is veel veiliger deze straat enkelrichting te maken.Alle dagen is het daar wel iets en zeker rond de 15de want het is beurtelings parkeren en dan kun helemaal niet meer door met de wagen.De enige goede en veilige oplossing is enkel richting zoals ze nu is.

Gast

#41

2015-01-31 14:56

Heb zelf ondervonden hoe moeilijk in deze straat 2 auto's elkaar zonder schade kunnen kruisen, zeker als een pipo zijn auto scheef parkeert.

Gast

#42

2015-01-31 15:24

Ik zou opteren om de eenrichting van de kerk naar het rode licht te bepalen. Dat lijkt me logischer dan hoe het nu is.

Gast

#43

2015-01-31 16:12

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het absoluut nodig vind om de situatie te verbeteren. Wij gebruiken deze weg zowel als voetganger, fietser of autobestuurder, en het is nooit prettig of veilig om deze straat te nemen. Mijn vrouw is daar zelfs eens uitgegleden met de fiets om een auto te ontwijken en op haar hoofd gevallen.

Gast

#44

2015-01-31 19:48

"Lievevrouwestraat ... éénrichtingstraat" Een zeer goed idee. Het is nu ook al zo door de werkzaamheden, zalig gewoon. Je hebt mijn stem. Ik ben een voorstander. Voor fietsers wel een tweerichtingstraat, zoals het nu is. En ik hoop bij de heraanleg dat die "kasseien uit de middeleeuwen", die er nu liggen, ook zullen verdwijnen. Die horen al lang niet meer thuis in onze maatschappij, zoiets ouderwets. Grt, M.


Gast

#45

2015-01-31 22:04

Zalig, een stuk rustiger,veiliger en geen agressieve chaufeurs met het eenrichtingsverkeer. Had men al jaren geleden moeten toepassen, hopelijk word er nu eindelijk werk van gemaakt.

Gast

#46

2015-02-01 07:59

verkeerskundig gezien zou er 80% minder kans op problemen zijn in deze straat als er enkelrichting is! momenteel is het goed opgelost volgens onze mening!

Gast

#47

2015-02-01 08:10

Ik woon in Rozenlaan te Ranst en moet dus zeer vaak in de Lievevrouwstraat zijn. Hoe vaak ik al opzij heb moeten springen omdat er een auto op het voetpad moest rijden om een andere wagen te passeren kan ik niet tellen. Maar nu het enkel richting is (tijdelijk blijkbaar!) heb ik dit niet meer hoeven te doen. Denk aan de zwakke weggebruiker!!!

Gast

#48

2015-02-01 11:07

Tip: maak Lievevrouwestraat enkelrichting in rijrichting centrum, Gasthuisstraat enkelrichting in buitenrijdende richting zodat verkeer op kruispunt van deze straten elkaar niet hoeft te kruisen. Bloemenwijk kan weg langs Processieweg (plaatselijk verkeer).

Gast

#49

2015-02-01 12:15

Ik woon reeds anderhalf jaar net buiten de dorpskern van Ranst maar kom zelden of nooit in het dorp om boodschappen te doen. De verkeerssituatie in de Lievevrouwestraat weerhoudt mij daarvan. Ik heb geen zin om de spiegels van mijn auto te laten rijden, en wie het aandurft om daar te fietsen verdient volgens mij een medaille voor moed en zelfopoffering....
Gast # 26

#50

2015-02-01 15:43

Enkelrichting in de Lievevrouwestraat zou een heel goed idee zijn .Veiliger voor fietsers , voetgangers en auto's !!!! 

Tevens zou er meer kans zijn om te parkeren.