Dierenvrienden tegen vuurwerk!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Dierenvrienden tegen vuurwerk!.


Gast

#76

2015-01-02 15:06

Vuurwerk afsteken is asociaal als je weet dat je er dieren mee schaadt of nog erger.

Gast

#77

2015-01-02 15:07

Heel erg mijn dieren hebben ook schrik ,en het
is helemaal niet leuk en iedereen doet maar
Afschaffen die handel en alleen professionele laten
doen

Gast

#78

2015-01-02 15:09

stop met het vuurwerk arme dieren

Gast

#79

2015-01-02 15:14

Is voor niets goed honden zijn bang en lopen weg en alle andere dieren denk aan de beestjes hun oren
Handen van mensen en ogen wat ze verliezen ! huizen schieten in brand.stop ermee! !!!

Gast

#80

2015-01-02 15:16

vuurwerk is voor professionelen ,niet voor amateurs DUS niet verkopen!En verbieden.

Gast

#81

2015-01-02 15:19

HOPELIJK komt er een verbod op da stoem vuurwerk !!!!!

Voor mijn buren , overgeburen , heel de straat en gemeente was het een geweldig spektakel , voor

de dieren een geweldige nachtmerrie !!!!!!!!!!!


Gast

#82

2015-01-02 15:20

Weg met dat vuurwerk elk jaar weer zoveel dieren leed en brandenn

Gast

#83

2015-01-02 15:20

We hebben, na bijna 13 jaar, recent afscheid moeten nemen van onze newfy Buddy. Hj was een "beer" van een hond, trouw en met iedereen vriend. Maar... doodsbang van vuurwerk. Iedere keer (21 juli, nieuwjaar,...) dat die ellendelingen met hun vuurwerk begonnen, stapten wij met hem in de auto en reden wat rond. Want in de auto voelde hij zich veilig! Geloof het of niet, maar ik heb met het laatste nieuwjaarsvuurwerk vooral aan hem gedacht! Stop toch a.u.b. met die ellende!!! Het kost handenvol geld, is gevaarlijk, dient tot niets en brengt enkel dierenleed.

Gast

#84

2015-01-02 15:20

Men kan dan wel zeggen: zorg dat uw dieren beschermd zijn en veilig staan, binnen zitten of wat dan ook, het moet ook allemaal mogelijk zijn EN dan nog zijn er die het "leuk" vinden om te zien "hoe een dier reageert" op de stommiteiten van sommigen. Zo ook met "de jacht", vorig jaar stond men met 4 jagers pal naast een weide met paarden te schieten op wild...het enige dier wat ze uiteindelijk geraakt hebben is een van de paarden die uit schrik was uitgebroken...dit paard heeft het gelukkig overleefd...

Gast

#85

2015-01-02 15:22

Voor een algeheel verbod op vuurwerk waar mogelijk

Gast

#86

2015-01-02 15:22

GECONTROLEERD vuurwerk is haalbaar in elke gemeente.
De eigenaars van dieren kunnen op aangekondigd vuurwerk hun maatregelen treffen. In Deurne beginnen jongeren reeds vanaf half december tot 14 dagen na Nieuwjaar met vuurpijlen, rotjes e.a. In onze tuin was het telkens een ravage. RESPECT is de spil in een maatschappij.

Gast

#87

2015-01-02 15:23

Zie het nut niet in van vuurwerk .. er zijn andere prioriteiten dan lawaai te maken ..tja ????

Gast

#88 Re:

2015-01-02 15:30

#86: -  

 "Gecontroleerd" vuurwerk blijft vuurwerk. En welke maatregelen kan je nemen tegen de luide knallen van aangekondigd vuurwerk. je hond oordopjes insteken? Honden binnen houden is echt geen oplossing, ze draaien gewoon dol vanwege het lawaai! 


Gast

#89

2015-01-02 15:30

ELK SOORT VUURWERK dient MONDIAAL verboden te zijn, zowel voor mens als dier !!!!

Gast

#90

2015-01-02 15:34

Vuurwerk moet stoppen

Gast

#91

2015-01-02 15:39

Innige deelneming met het overlijden van Pullo. Dat iedereen die dat vuurwerk heeft aangestoken maar beseft dat Pullo mede door hun toedoen gestorven is. Ik stel het hard maar het moet gewoon eens doordringen. Besef dat dit al even pijnlijk is voor de eigenaars van het paard, veel te vroeg om te sterven. Vuurwerk is ook de hel voor onze Pyreneese Berghond. Hij klimt bijna letterlijk de muren op en overal achter. In St-Andries-Brugge horen we al van een week voor oudejaarsavond knallen. Gevaarlijk! De Bordercollie 'Max', 1 jaar oud, de hond van onze vrienden is uit angst voor het vuurwerk weggelopen in Oostduinkerke. Zijn baasjes hebben nog steeds niet gevonden. AUB als U hem ziet bel tel.0497/24 55 64 of 0473/99 04 82

Gast

#92

2015-01-02 15:40

De knallen van vuurwerk werken onrust bij dieren in de hand. De onveiligheid is trouwens gekend bij het publiek: hoeveel verwondingen gebeuren er niet tijdens het hanteren ervan? Bovendien is er jaarlijks wel een kerk en/of woning die in lichterlaaie staat nadat er een vuurpijl in terecht kwam. Wenslampionnen zijn GEEN alternatief! Dit zijn vliegende brandhaarden en zijn ons inziens een vorm van sluikstorten (niemand uit de feestvierende massa voelt zich geroepen om achteraf de resten van deze lampion uit de berm op te rapen).

Gast

#93

2015-01-02 15:41

VEEL TE LANG MEE GEWACHT EN (je zet toch geen dieren BUITEN met vuurwerk...ik heb altijd paarden gehad.Hoe kon je zo stom zijn ???) Kijk je mag geen vuurtje maken van uw eigen snoeisel in uw eigen(GROTE)tuin, maar vuurpijlen afschieten op bevroren, bomen, daken.....mag wel...maar een dier is bij de meeste maar bijzaak ! Van een dier heb je eerlijke vriendschap en ze zijn u trouw tot het einde van hun leven.(kan je van de meeste mensen onder ons niet zeggen heeeee)SCHAF HET VUURWERK OP DEN BUITEN AF.
Maggy

Gast

#94

2015-01-02 15:45

het is inmiddels VOLLEDIG uit de hand gelopen in Nederland met dat zgn vuurwerk...hier ook is al weken lang spul afgegaan wat niks meer met vuurwerk te maken heeft , de ruiten zijn er nog nét niet uitgesprongen. En alle beleidsmakers cq handhavers halen hun schouders op , niemand maar dan ook niemand neemt een hard standpunt in , en alles kan `gewoon` doorgaan , 3 dagen officiële verkoop maar afsteken toegestaan tussen 18.00 en 02.00..hahaahaa ; wie doet hier nou iets op uit dan???...WIE HANDHAAFT???...het is 1 ellendige `grap` geworden , zóveel dieren én mensen lijden hier onder , en wéér gebeurd er helemaal niks!!...ik kots zo langzamerhand van Nederland en al zijn gedogen..het is 1 grote kliek geworden die elkaar allemaal dekt...lafaards allemaal!!!..zo sorry dat ik me even laat gaan maar dit is schandalig zo langzamerhand!!!!...WAAR ZIJN DE MANNEN MET BALLEN GEBLEVEN???....niet in Den Haag iig ...bah bah bah!!!

Gast

#95

2015-01-02 15:45

Leve de rust; zeker voor onze dieren !

Gast

#96

2015-01-02 15:47

Super idee!

Gast

#97

2015-01-02 15:54

Stop dat verschrikkelijke vuurwerk...hoeveel dierenslachtoffers zijn er hierdoor onnodig ieder jaar?!...de dieren zijn bang~!!!!!!

Gast

#98

2015-01-02 15:54

Dat het erg barbaars is om de dieren dit aan te doen!

Gast

#99

2015-01-02 16:02

Stop het wildeweg vuurwerk afschieten bij particulieren.

Denk in Godsnaam aan al de dieren

Gast

#100

2015-01-02 16:03

Kappen met het particulier vuurwerk, ik ben het er helemaal mee eens !