Gouda Noord zoals het Hoort
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
#299: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Sorry, maar er staat dat het eenieder vrij is om zijn godsdienst te belijden, in een gebouw en zelfs buiten, al gelden in dit laatste geval aanvullende voorwaarden. In welk gebouw wilt u dat mensen hun geloof moeten belijden? De Bijenkorf? Wedden dat u dan nog meer commentaar heeft? Uiteraard betekent het dat eenieder vrij is om een geschikt gebouw voor zijn belijdenis te kopen, huren of bouwen en daarvoor gelden dan weer de betreffende regeltjes.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
#302: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ja, mits het volgens de wettelijke regels gaat. We hebben in Nederland scheiding van kerk en staat waarbij de staat boven de kerk (of moskee) staat.
Re: Re: Re: Re: Re: Re:
De Nederlandse overheid, alhier vertegenwoordigd door het college van B&W te Gouda, heeft geen huisvestingsplicht voor een religieus centrum. Echter 'het college draagt het een warm hart toe' en negeert daardoor tot nu toe het meerderheidsadvies en de meerderheidsmotie uit de raad. Intussen heeft GroenLinks in het interview met Radio 1 Live op Straat 25 november 20.00 uur toegegeven dat het een verkiezingsbelofte wil waarmaken.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
#303: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
De scheiding van kerk en staat betekent dat de kerkelijke macht geen staatsbevoegdheden (meer) heeft. Wat wilt u daar verder mee zeggen?
This comment has been removed by the author of the petition.
Reason for the removal: suggestieve tekst.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
#305: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Zoals ik het zeg; men moet aan de wetgeving voldoen. Ik kan hier ook niet in het wilde weg iets gaan bouwen of verbouwen. Daarnaast moeten de wettelijke procedures gevolgd worden.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
#308: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
En wie bouwt er dan iets in het wilde weg, volgens u?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
#310: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Dat zei ik niet; ik zei dat men zich aan wettelijke regels moet houden. Daarnaast gaat onze hele discussie mank; het gaat niet om een moskee, maar om een islamitisch centrum. Dat is niet bepaald goed voor de integratie. Dus nee!
Re: Re: pwa
#79: doe normaal, dan doe je al gek genoeg - Re: pwa
Helemaal mee eens. Politici zijn als de dood voor de intimiderende, alleseisende islam. Dus krijgen ze zo'n beetje alles voor elkaar. Het is schunnig om de Ark maar jaren lang te laten aanmodderen.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
#312: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Sterker nog: u had het erover dat er geen enkele grondwettige rechtvaardiging was voor de komst/bouw van de moskee (binnen het centrum).
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
#314: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Is er ook niet!
Re: Re: Re:
Namens mijn buren neem ik zeer stellig aanstoot aan uw onzinnige woorden!
De enige die zich tot op heden agressief opstelt is u. Verbaal, voor het moment nog, maar desalniettemin.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
#317: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
U komt er niet meer uit? Begrijpelijk. Een islamitisch centrum past niet in Nederland. Het gaat tegen het integratiebeleid in. En dat willen we toch niet met z'n allen?!
Re: Re: Re: Re:
Zeg tegen uw buren dat dit geen moskee is, maar een islamitisch centrum waar festiviteiten plaatsvinden een bibliotheek is e.d. Het lijkt me eerder een smoes die moskee om het islamitisch centrum er door te krijgen. Niemand is gebaat bij nog meer segregatie. Niet doen dus. Groeten aan uw buren!
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
#319: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
De komst van een dergelijk centrum gaat niet tegen het integratiebeleid in.
Of heeft u liever dat de Nederlandse moslims zich moeten gaan treffen in uw buurtcentrum? Nee? Dan bent u degene die integratie tegenhoudt.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
#321: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ja. We zijn allemaal Nederlanders, dus laat maar komen! Drinken we gezellig samen thee.
| This discussion has been closed. |
Re:
#247: -
Het idee van aangifte tegen "Hans is niet onze suggestie''. Aantijgingen over racisme wijzen wij pertinent van de hand.