WIJKBEWONERS TEGEN SLUITING DIERENWEIDES!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie WIJKBEWONERS TEGEN SLUITING DIERENWEIDES!.


Gast

#76

2014-11-03 18:31

Het is iets wat je bij je jeugd ziet, meekrijgt en altijd verwacht dat het er is. Ik zou graag mijn eigen kinderen de diertjes laten zien.


Gast

#77 Re:

2014-11-03 20:52

#59: Frankie -  

Wij nieuwegeiners koesteren de dierenweides. Voor jong en oud het is inderdaad een sociaal gebeuren en dat mag niet verdwijnen.


Gast

#78

2014-11-04 08:08

Misschien kunnen ze bezuinigen op die belachelijke blauwe oversteekvlakken voor kinderen die naar school gaan die niemand gebruikt

Gast

#79

2014-11-04 08:26

Dierenweides horen in Nieuwegein, eigenlijk in alle steden.
Er is al teveel "weggesnoeid" (letterlijk en figuurlijk)

Gast

#80

2014-11-04 13:08

Ik begrijp werkelijk niet waar dit College mee bezig is. Vele tienduizenden euro's zijn er de afgelopen jaren vanuit de financien van de Gemeente (inwoners) gestopt in de dierenweides, waar de kinderen oh zoveel plezier van hebben. Mevrouw Aty van der Meulen (VVD) heeft zich altijd hard gemaakt voor de dierenweides in Nieuwegein. Het kan toch niet zo zijn dat we o.a. door haar baanbrekende werk dit met de heftruck gelijk gaan maken?
Fred Dreef

#81 Re:

2014-11-04 17:26

#4: -  

 Het gaat hier alleen om een voorstel, een voorstel wat we niet willen. De gemeente verzint maar iets anders. Verhoging van de OZB is wat mij betreft prima als het voor de dierenweides is. Of misschien kunnen we een Franse wethouder krijgen? Nederland lijkt wel gek geworden zo armoedig als we onszelf aan het maken zijn!

Marcel Siermann, voorzitter Wijknetwerk Jutphaas Wijkersloot
Gast

#82

2014-11-04 18:29

Deze ordinaire bezuinigingsmaatregel is een klap in het gezicht van alle enthousiaste vrijwilligers en een vernietiging van (soms enkele maanden geleden nog gedane) investeringen om de leefbaarheid in de wijk te vergroten. Slacht (en schaf) dus de dierenweides niet af!

 

 


Gast

#83

2014-11-04 18:40

Goede zaak!

Gast

#84

2014-11-04 18:51

Een hele goede zaak deze petitie! Geitjes wegbezuinigen, zijn ze nou helemaal gek geworden?
Ton B.

#85

2014-11-04 23:58

Het is weer het bekende oude liedje. Om de zoveel tijd komt dit fenomeen van sluiting weer aan de orde. Kijk nu eens naar Wenckebachplantsoen. Vorig jaar september met veel tamtam geopend, nieuw hek van 40.000, verbouwing van het onderkomen, nieuwe dieren, samenwerking met SBWU / Lister, openstelling elke woensdagmiddag en vrijwilligers die de boel runnen.

Vertel mij maar waar de winst zit bij een eventuele sluiting.

Nee gemeenteraad, jullie laten zoals zo vaak je eigen burgers weer in de kou staan. Ik kijk er niet meer van op. Oh ja, we hebben wel wandelpaden die geen mens gebruikt. Had dat geld maar beter besteed!

Erg triest allemaal maar na veertig jaar Nieuwegein moest ik toch beter weten!

 


Gast

#86

2014-11-05 18:37

Het slaat nergens op dat hij weg moet , wij houden ervan

Gast

#87

2014-11-05 22:07

De Nieuwegeinse politici stellen de geldverslindende prestigeprojecten (Stadhuis en City Plaza) boven het welzijn van de bewoners waarvoor ze zijn gekozen.

Gast

#88

2014-11-06 12:30

Dierenweides zijn goed voor de opvoeding va n kinderen

Gast

#89

2014-11-06 15:29

eerst opknappen en vernieuwen en investeren zodat alles naar behoren is. nu is de laatste verf droog is, alles opdoeken.geen beleid schijnt in deze gemeenschap waar de burger steeds meer een betalend nummer wordt normaal te zijn.

Gast

#90

2014-11-06 22:16

Wat zonde, ik wist niet dat hier sprake van was dat ze gesloten zouden worden totdat ik mijn buurtberichten-email las.
Ik zag zelf altijd alleen met veel plezier de dieren als ik langs zo'n dierenweide liep/reed en nu met een klein kindje erbij is het dubbel zoveel pret, diertjes kijken, geluiden nadoen.. Hoe komt men erop hierop te bezuinigen. Is één van de weinige manieren waarop "stadskinderen" nog in aanraking kunnen komen met dier&natuur (behalve natuurlijk betaald naar een dierentuin gaan).

Gast

#91

2014-11-10 13:12

Idd deze dierenweide is 2013 totaal opgeknapt voor een behoorlijke som geld, en nu weer sluiten ? Belachelijk!! Deze dieren weide word druk bezocht op woensdag en goed onderhouden Door vrijwilligers als ik me niet vergis.

gewoon open houden deze dierenweide! Er staan hier al genoeg huizen flats en auto's! !