Behoud de Kerk Onze-Lieve-Vrouw van Bijstand Oud Winterslag


Gast

#1

2014-10-13 06:56

Een mooie kerk ter ere van Onze Hemelmoeder mag
nergens verloren gaan!!!

Gast

#2

2014-10-13 07:15

Samen met vele andere mensen was ik vele malen aanwezig in dit kerkje, het is een plaats waar we als gelovige elkaar kunnen ontmoeten, bemoediging vinden, maar ook vreugde, geluk en vrede.
Ria

Gast

#3

2014-10-13 07:41

door de buurt werd deze mooie kapel opgericht, ze bevat twee waardevolle mariabeelden die reeds zeer lange tijd in de buurt werden vereerd en waarvoor werd en nog steeds wordt gebeden. Om dit historisch erfgoed in één pennetrek aan de vernietiging prijs te geven druist in tegen elke vorm van minimaal respect voor hetgeen onze voorouders met eigen handen hebben opgericht. Een huis van gebed moet een huis van gebed blijven. Maria bid voor ons.

Gast

#4

2014-10-13 08:10

Kerk moet blijven

Gast

#5

2014-10-13 11:04

Het zou niet goed zijn mocht deze kerk een andere bestemming krijgen omdat mensen, zelfs van ver buiten Genk, hier regelmatig komen bidden.

Gast

#6

2014-10-13 11:12

Lieve mensen laat dit kerkje blijven bestaan waar
zoveel wordt gebeden.Ook voor jullie en voor iedereen. De doven die van overal komen om er samen
een Heilige Mis met doventolk bij te wonen.
Lieve mensen toont uw goed HART en laat dit kerkje
blijven bestaan. Dank U en GODS ZEGEN.
Juul

#7

2014-10-13 14:18

Ik ben in dat kerkje gedoopt... op 23 maart 1935.  Laat het een doopplaats blijven voor latere kandidaatjes.


Gast

#8

2014-10-13 15:00

Deze kerk wordt goed bezocht, is in prima staat, gaat terug op een eeuwenoude Mariaverering en is meer dan de moeite waard om behouden te worden.

Gast

#9

2014-10-13 17:07

Natuurlijk mag het kerkje niet gesloten worden,
Er wordt toch al te veel gesloten , dat is heel erg, Maria roept ons aan om te bidden iets afbreken is sneller dan opbouwen , gooi al het mooie niet weg , wat door onze voorouders is opgebouwd neem de rozenkrans in de hand, en denkt goed na , waar zijn we mee bezig Bidt bidt , ook ik bidt bijzonder voor u allen Jeanne vermetten-Rovers

Gast

#10

2014-10-13 18:02

Stille geheiligde plaatsen waar men als gelovige kan verwijlen . stilte plaatsen waar men ook als ongelovige in aanraking kan komen met de schoonheid en de rust vh eeuwenoude rooms katholieke geloof stilte plaatsen waar men in de hectiek en de waanzin vd dag even tot je zelf kunt komen wie je ook bent Kerken en kapellen die blijven staan ook als teken dat er buiten anders gelovigen ook Christenen zijn Kerken en kapellen die ook voor toeristen altijd gewilde plaatsen zijn om even een kaarsje op te steken even een gebedje te doen omdat je waar ook ter wereld daar even thuis bent zijn ikonen van menselijkheid en toevluchtsoorden die niet verloren mogen gaan Er zijn genoeg winkels bioscopen restaurants theaters concerthallen etc in west Europa maar kerken en kapellen worden steeds schaarder omdat de kostten niet tegen de baten opschijnen te kunnen Toch bestaan er ook dingen wat niet met geld te betalen is behoud deze kapel in Genk aub eens zal blijken dat het behoud van deze Kerk zich dubbel en dwars heeft uitbetaald misschien niet in klare munt maar anderszins

Gast

#11

2014-10-13 20:11

Ondanks de grote geloofsafval kan en zal het Woord van God nooit in kiem gesmoord worden.
Derhalve moet elke christen meehelpen om de Heilige Evangeliën levend te houden.
Een kerk waar de authentieke geloofsboodschap van God verkondigd wordt, mag dus niet verdwijnen: het is te belangrijk voor ons aller zielenheil!

Gast

#12

2014-10-13 22:17

Een heel goed initiatief. Veel te veel Godshuizen worden ons afgenomen.

Gast

#13

2014-10-14 07:34

Geloof en verering van O.L.Vrouw is voor ons uiterst
belangrijk .

Gast

#14

2014-10-14 13:36

Deze kerk moet absoluut behouden blijven.Er zijn zoveel gebedsdagen en groepen mensen die er naar toe komen waarom deze kerk afschaffen?

Gast

#15

2014-10-14 19:19

Ik vind dat erg dat ze deze kerk zouden sluiten. Nu op een moment dat er zoveel nood is aan gebed , nog meer dan vroeger als je rondom jezelf kijkt en naar de wereld kijkt. OLHeer smeekt om voor zijn tabernakel te komen bidden. Waarom luisteren we niet naar Hem?

Gast

#16

2014-10-14 21:55

Mijn reactie:Voor mij mogen ze die Kerk niet afbreken .
Voor mij is de Kerk nog altijd het Huis van God en de mensen moeten toch altijd de kans krijgen om er te gaan bidden of een beetje te vertoeven bij God en zeg eens zo oud is deze Kerk toch ook niet .Laat deze Kerk maar staan , hij staat daar goed . Kaatje .
sandro

#17

2014-10-15 07:46

Kerk moet blijven,deze kerk behoort tot Oud Winterslag,vele inwoners zijn hier gedoopt,hebben er hun communie gedaan of zijn er zelf getrouwd.Ook zijn er vele inwoners die er nog wekelijks gaan bidden.

ONUR

#18 ONZE KERK

2014-10-15 10:55

Ik vind dat deze kerk moet blijven!! Ik ben een moslim kortbij wonende bij de kerk van oud-winterlsag.

Dat kerk is een deel van mijn jeugd en ik heb daar veel meegemaakt!! Als dat kerk weggaat, gaat u niet alleen mijn herinneringen kapot maken maar van de hele buurt!! Het is gwn een deel van ons!!

mia stassen
De auteur van deze petitie

#19 Re: ONZE KERK

2014-10-15 11:25

#18: ONUR - ONZE KERK 

 hartelijk dank voor uw zeer sympathieke steun.

 


Gast

#20

2014-10-15 18:54

We hebben kerken gedurende eeuwen moeizaam opgebouwd. We laten ze nu vlug en op relatief gemakkelijke wijze afbreken of afleiden naar nieuwe bestemmingen.
Al is er wellicht tijdelijk een vermindering van de geloofspraktijk mag dit niet worden aangegrepen om lichtzinnig deze gewijde gebouwen te liquideren.
Immers , na recessie kan men bloei verwachten zoals in de economie. Bovendien als het puur gaat om een baten/kosten analyse denkt men beter ook aan paleizen megaprojecten waar het individu eigenlijk weinig waardevolle ervaring heeft genoten

Gast

#21

2014-10-15 20:57

Gebedshuizen moeten voor het goed van de wereld zeker blijven.Wegdoen is een misdaad

Gast

#22 Re:

2014-10-16 19:54

Maria, onze aller Moeder, Zij is al meer dan genoeg beledigd geworden of begrijpt dan echt geen enkel politieker de tekenen van onze tijd? Alles gaat, buiten het oppervlakkige amusement, van kwaad naar erger. Hopelijk gaan de beleidsmakers van Genk niet met deze vergankelijke tendens van Christenvervolging op alle niveaus mee, maar zullen zij ook begrijpen dat ooit ook Genk als zovele plaatsen in Vlaanderen, Belgie, Europa en in de wereld, groot zijn geworden, juist door de Goddelijke bemiddeling van Maria. Gooi deze bescherming van Genk weg en je opend een doos die je achteraf zult verafschuwen. Handtekeningen genoeg! Nu nog de rede en een hart op de juiste plaats. Wie is als God, zou onze goede en trouwe Aartsengel Michael zeggen. Wie is als God. 


Gast

#23 Re:

2014-10-16 20:02

Lieve Vrouw van Vlaanderen, was zo één van die machtige liederen die mijn voorouders allen uit volle borst zongen. Wat voor goeds heeft zij ons niet gegeven! En nu. Nadat wij alles hebben verworven door Haar voorspraak. Nu gaan wij het beter weten en de Moeder buiten zetten. Een typisch fenomeen, dat je in alle lagen van onze samenleving heden ten dagen terug kunt vinden. Vaak onder het mom van economische crisis! Verwerpelijke politiek. Leren zij dan nooit uit de geschiedenis? #1: -  

 


Gast

#24

2014-10-16 20:17

De afbraak van de Kerk is veel meer dan het vernietigen van ons openbaar cultureel erfgoed maar van een uitwendig teken van Gods vaderlijke tegenwoordigheid onder het volk, zijn volk.

Gast

#25

2014-10-19 20:32

Waren er maar meer echt-gelovige katholieken die zo actief zijn.
Hartelijke dank.
Jan Leechburch Auwers