MANIFEST: LEEFSTIJL GEZONDHEIDSZORG HET ALTERNATIEF (Petitie Het Roer Moet OM)


Gast

#2926

2016-08-05 06:30

Omdat de VVD alleen maar weet wat ze zelf kunnen betalen.
Kun je nagaan wat ze verdienen.
Ze staan er niet om bekent dat ze een groot empathisch vermogen hebben. Weten niet waarvan de burger van moet rondkomen.Jammer dat deze regering zolang in het zadel is gehouden.

Gast

#2927

2016-08-05 06:50

Omdat het anders moet. Dat het niet gratis is ,weten we wel.
Maar ieder recht op hetzelfde.Alles centraal .Al het geld naar de zorg.

Gast

#2928

2016-08-05 10:11

omdat ik vind dat de chronisch zieke medemens er de dupe van word die moet steeds meer betalen wat ze waarschijnlijk niet kunnen omdat ze een uitkering hebben

Gast

#2929

2016-08-05 17:26

Omdat het anders moet. De zorg is straks alleen voor mensen met voldoende liquide middelen. De rest moet maar creperen. Of misschien krijgen wel na ons arbeidzame leven wel een gratis zelfmoordpil. Die is dan natuurlijk wel gratis!

Gast

#2930

2016-08-06 06:44

Zorg moet betaalbaar zijn voor jong en oud.

Gast

#2931

2016-08-06 13:41

Iedereen moet de kans krijgen op goede en betaalbare zorg jong en oud.

Gast

#2932

2016-08-07 12:57

Sorry geen geld voor dankzij den haag!!!!

Gast

#2933

2016-08-07 16:15

De tot nu toe gevolgde weg is een foute weg

Gast

#2934

2016-08-07 16:19

De medicijn fabrikanten moeten aan banden worden gelegd. En niet via de portemonnaies van de burger

Gast

#2935

2016-08-08 14:12

Het roer om idd:
- handel in/met patenten met als gevolg kopiemedicijnen die veel duurder zijn;
- geen goede beoordeling innovatie en technische ontwikkeling. Thomas More beschrijft in Utoipia een 'beoordelingscommissie', andere manier van afweging voor nieuwe middelen/technieken. Nu gaat het alleen om investeringen en financiële prikkel die creativiteit aanjaagt, ongebreidelde R&D kosten voor nieuw instrumentarium, waar Philips en de NL economie van kan groeien. Denk ook aan de universiteiten die hierin meedoen en de onderzoeksinstituten. Laten we de dingen los knippen van elkaar, kleiner maken, tot ware proporties terug brengen. Middel en doel, korte termijn doel en einddoelstelling, tot een nieuwe maatschappelijk afweging komen van, niet enkel financieel, betrek buitenland (Europa) daar ook bij. Gezondheidszorg is investeringsobject en middel geworden in een economie, met winstmaximalisatie en kostenreductie als doel. Welke mensen nemen de beslissingen? Het doet me denken aan de bankencrisis. Ondoorzichtigheid van de sector, weinig gevoel bij de (neven-)effecten van beslissingen, gebrek aan verantwoordelijkheid, versnippering van deelverantwoordelijkheden, zodat niemand echt kan ingrijpen (typerend voor het huidige politiek klimaat), ingrijpen alleen als effectbestrijding, zwakke persoonlijke ethiek, gebrek aan transparantie (ook in beloningssystemen). Dit lijkt in de zorgsector ook steeds meer het geval.


Tijd voor een parlementaire enquête of onderzoek naar de prijsopdrijvingen in de zorg? Alhoewel onafhankelijk? En wat is het te verwachten effect? Een systeemcorrectie? We voorkomen er hogere prijzen in 2017 waarschijnlijk niet mee.

Tijd voor een hete herfst! Ontsluit alle beschikbare of nog niet openbare informatie van min WVC en zorgverzekeraars (spreek Rouvoet aan). Schakel een groep moderne Robin Hoods in, mobiliseer artikelen en verhalen, en desnoods: laten we een manifestatie organiseren op gevoelige plaatsen: dure zorgkantoren bijvoorbeeld in regio midden van Nederland, die we 'afbreken', ontmanteling van een ziek systeem.

Niet nog meer ziektekostenpremie en eigen risico, stop de Nederlandse zorgbelasting. More Cure, no more Pay


Gast

#2936

2016-08-09 12:57

Om bij te dragen aan de actie:"Het roer moet om" t.b.v. een voor iedereen toegankelijke en betaalbare gezondheidszorg zonder privatisering en winstoogmerk voor de zorgverzekeraars.

Gast

#2937

2016-08-11 14:32

Gezondheid komt voor de ....

Gast

#2938

2016-08-11 16:24

Omdat het moet veranderen. Dit kost handen vol geld en dat gaat niet naar de mensen die het nodig hebben.

Gast

#2939

2016-08-11 18:39

De zorg is onbetaalbaar geworden voor de jannen en jannies met de pet. Zij gaan niet meer naar de huisarts , bang voor de kosten.
Zorg mag geen luxe zijn. Het eigen risico en eigen bijdrages zijn onbetaalbaar geworden. https://nationaalzorgfonds.nl/

Gast

#2940

2016-08-12 08:36

Het wordt te gek, straks mss een eigen risico van 590 euro !!!!! Dat kun je op termijn toch niet meet opbrengen, zeker de mensen die met pensioen of pre pensioen zijn

Gast

#2941

2016-08-16 19:48

Geweldig initiatief. Het huidige systeem brengt zoveel mensen in de problemen. Bv: heb altijd aanvullende verzekering gehad. De laatste 2 jaar alleen een basisverzekering omdat het met de eigen bijdrage niet meer te behappen is. Ging altijd trouw naar de tandarts en mondhygieniste. Helaas ben ik nu al 2 jaar niet meer naar de tandarts geweest. Ben gepensioneerd en kan me niet herinneren er ook maar 5 cent te hebben bijgekregen. Gezondheidszorg is voor iedereen en niet alleen voor de welgestelden. Dit is de rede dat ik de aktie met hart en ziel ondersteun.


Gast

#2942

2016-08-17 09:08

Ik vind het heel belangrijk dat het ziekenhuis open blijft. Goede zorg dichtbij.

Gast

#2943

2016-08-17 16:51

Omdat de zorgpremie en eigenrisico vreselijk uit de hand lopen ik ben zelf chronisch ziek met veel medicatie en controles in het ziekenhuis en daardoor dus heel veel zelf moet betalen , Ik heb niet gevraagd net als zovelen om ziek te worden je word dubbel gestraft op de manier waarop het nu en in de toekomst gaat , vind het dieptriest in een land als nederland wat overal met de neus vooraan moet lopen als het om schenkingen enz gaat . ze vergeten hun eigen nederlanders die zorg nodig hebben . Waar gaat het heen !!!!! triest .

Gast

#2944

2016-08-18 02:52

Schiet elke langdurige patient dood; dat is namelijk het goedkoopst. De macht over het Zorgstelsel in Nederland is in handen van verzekeraars. Kijk in USA wat het eindresultaat is, nl onbetaalbare en on-humane zorg. Het doel van een verzekering is winst maken; niet zorg verlenen.

Gast

#2945

2016-08-19 11:02

Omdat ik het slecht en onrechtvaardig vind zo als ze met dat hele zorg gebeuren omgaan de top gaat met grote zakken geld naar huis ook als ze slecht gepresteerd hebben ben er zo klaar mee

Gast

#2946

2016-08-21 06:40

Terug naar het algemeen ziekenfonds . Bespaart veel ongemak en kosten.

Gast

#2947

2016-08-22 09:56

Omdat Rutte 1 en 2 er een zootje van maakt. Zorgverzekeraars met aandeelhouders en aandeelhouders van Ziekenhuizen e.d. profiteren.
De zgn. Marktwerking is belangrijker dan de effecten voor de burgers en de burger betaald.
Ziek Kabinet

Gast

#2948

2016-08-22 14:42

Ik heb ondertekend omdat er aan het uitkleden door de "zorgverzekeraars" een eind moet komen

Gast

#2949

2016-08-23 09:48

ik sta volledig achter de sp

Gast

#2950

2016-08-23 16:06

Omdat ik het volkomen eens ben met de schrijfster van het opiniestuk. Terug naar het ziekenfonds!



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...