MANIFEST: LEEFSTIJL GEZONDHEIDSZORG HET ALTERNATIEF (Petitie Het Roer Moet OM)


Gast

#1576

2016-04-24 20:57

Omdat ik doodziek word van de steeds maar hogere eigen risico, kan als AOW'ers mijn vakantiegeld aftikken.

Gast

#1577

2016-04-24 20:57

Het is niet meer normaal zoals het er nu aan toegaat, de onkunde en wanbeleid druipt eraf bij deze ministers en dit kabinet.

Gast

#1578

2016-04-24 21:10

Waarom kunnen de landen om ons heen de zorg wel betaalbaar houden? De farmaceutische industrie verdiend goud geld net als al die verzekeraars en In Den Haag barst het van de belangen verstrengeling en wij als hard werkende burgers worden bedonderd en pikken het ook allemaal nog. Wanneer gaan we nu eens echt van ons laten horen dat we dit niet met pikken. Kijken naar benzine prijzen zorgkosten en het leenstelsel voor hbo en universiteiten. Terwijl mbo wel beurs houdt. Hoezo oneerlijk!! Je hebt dus pech als je net wat slimmer bent.....moet niet gekker worden

Gast

#1579

2016-04-24 21:17

het is niet meer normaal!!!!

Gast

#1580

2016-04-24 21:22

Was zelf veertig jaar werkzaam in de zorg en zier het gigantische verval van de zorg voor psychische en mentaal minder bedeelde
dag over dag afkalven. het doet pijn om dat te moeten zien, als vrijwilliger, te weten dat het 20 jaar gelden niet op kon.

Gast

#1581

2016-04-24 21:25

Gezondheidszorg MOET uit handen van commerciële organisaties !

Gast

#1582

2016-04-24 21:29

Ik ben een voorbeeld van waar jullie mee bezig zijn: Ik ben 80 jaar. Dus hoogbejaard. En vrouw. En ik ben alleenstaande. En woon nog zelfstandig in een heel klein appartementje in de Amsterdamse binnenstad.
Het is nodig dit te vertellen ja.
De afgelopen jaren was ik fit, kon nog van alles zelf doen. Ik wandelde graag, dus deed ook mijn boodschappen zelf. ‘Stoere vrouw’, zei mijn enige dochter: ‘ Bikkel hoor’…
Ik maakte me geen zorgen over mijzelf, komt tijd komt raad…. Toch?
Maar ineens ging het hard. Werd ik echt oud, het lopen viel me steeds zwaarder, mijn voeten wilden en konden niet meer gaan waar ik wilde dat ze gingen. Ik kreeg ouderdomsziekten, werd hart- en suikerpatiënt. En mijn benen bleken vast te zitten aan heupen, die pijn gingen doen als ik me wilde inspannen. Het toetsenbord kon ik nog goed bedienen, al werden mijn vingers wat stijf en pijnlijk. Maar voor mijn minder wordende ogen kreeg ik nog een loeplamp boven het toetsenbord.
Ja, die dingen gebeuren als je oud wordt. En ik ben maar één van de miljarden mensen die oud worden en werden en als ze niet oud werden gingen ze jong dood. Dus ik zeurde niet.
We hebben sinds jaren een regering die wil dat ouderen willen dat ze zelfstandig kunnen blijven wonen. Dus we bleven langer zelfstandig wonen. Ook al werd dat onbetaalbaar… We hadden immers voorzieningen die ons hielpen zelfstandig te blijven? Ja-ha… das war einmal…
Want langzamerhand werden al die voorzieningen afgeschaft. De kosten van de hulpmiddelen die ons ouderen moesten helpen om zelfstandig te blijven wonen, kwamen steeds meer uit onze eigen beurs. Die eigen beurs werd steeds smaller, want de pensioentjes, als we die hadden, gingen niet mee met de lonen, die trouwens ook niet meegingen met de inflatie. Inmiddels is in de inkomstenbelasting zoveel geschrapt dat voorheen van het inkomen afgetrokken kon worden dat ikzelf zo langzamerhand een maandloon minder heb per jaar. Zelfhulpmedicijnen, die voorheen aftrekbaar waren, extra onkosten in verband met het ouder worden moet je zelf betalen, een rollator, aanpassingen in het huis… om kort te gaan, ouderen moéten nu thuis blijven wonen en worden steeds meer gekort op alles… en verzorgingshuizen worden opgedoekt. Zogenaamd omdat ze leegstand vertonen, en ook met steeds minder toe moeten. Maar die huizen komen leeg te staan omdat wij thuis moeten blijven wonen met steeds minder mogelijkheden en zo wordt het kringetje steeds kleiner waarin ouderen nog een leven moeten zien te hebben. Een beroep doen op anderen? Kinderen die hun eigen zelfstandige leven moeten opgeven omdat ze mantelzorger voor hun ouders moeten worden… De vernedering voor oude mensen die steeds bij familie of buren om hulp moeten vragen.
Kunnen we er nog meer aan toevoegen? Ja, de hoop dat degenen die dit beleid hebben uitgedacht, vlak voor hun pensionering failliet mogen gaan zodat de zorgeloze ouderdom die ze zelf opgebouwd dachten te hebben, in rook opgaat en zij de ziekten en de ouderdom mogen ervaren die zij voor onze generatie ouderen van nu, uitgedacht hadden.


Gast

#1583

2016-04-24 21:35

Het eigen risico wordt voor ouderen die geen recht hebben op zorgtoeslag onbetaalbaar. Zo worden zij zorgmijders.

Gast

#1584

2016-04-24 21:38

Heel veel mensen komen extra in financiële problemen.
Veel commerciële doeleinden maken het te verleidelijk onder toezicht van de regering dat mensen niet altijd gezonde keuzes maken m.b.t. een evenwichtig en gezond voedingspatroon en gedrag. Dat brengt op den duur uiteraard veel kosten met zich mee.

Gast

#1585

2016-04-24 21:40

De bijdrages worden gewoon te gek voor woorden de rijken worden rijker en de rest ziet maar hoe ze ermee doorkomen. Dacht dat het gelijkheid was. Maar ondertussen worden de gaten tussen rijk en arm steeds groter.

Gast

#1586

2016-04-24 21:44

Zorg voor degene die het nodig hebben en het niet kunnen betalen komt in gevaar. Een grote groep kwetsbare mensen wordt hier de dupe van. Her-inrichting van de zorg zou een veel beter plan zijn, dan zorg onbetaalbaar maken. Uiteindelijk kost dat veel meer dan dat het op kan leveren.

Gast

#1587

2016-04-24 21:49

Ik vind het onrechtvaardig dat mensen met weinig geld de dupe worden van dit systeem. Waar is de tijd van de solidariteit gebleven.

Gast

#1588

2016-04-24 21:50

Omdat het te belachelijk is , we moeten steeds meer gaan betalen en krijgen er steeds minder voor terug, worden helemaal leeg gezogen door dit kabinet !

Gast

#1589

2016-04-24 21:57

Je bent al gestraft als je een chronische ziekte hebt zoals ik, het is niet meer te betalen, moeten we dan nog meer lijden??

Gast

#1590

2016-04-24 21:57

weg met de huidige vorm van zorg verzekering een nieuw en betaalbaar stelsel en een centraal stelsel.

Gast

#1591

2016-04-24 22:05

Ik ben met pensioen, en ben door de belastingdienst in de schuldhulp terechtgekomen. Geen auto meer en geen aanvulling op de zorg. Ben ook hartpatiënt dus medicijnen en een ICD gekregen, maar kan geen gebit krijgen omdat de schulden eerst afbetaald moeten zijn en duurt 3 jaar. Veel mensen zitten in dezelfde situatie en kunnen niet meer gaan betalen.

Gast

#1592

2016-04-24 22:05

Omdat ik vindt dat het niet langer zo kan Je kan het nu al niet meer betalen Als het zo door gaat kunnen straks alleen nog mensen met geld medische hulp krijgen en de kleine man laten die maar zien hoe ze het doen GEWOON SCHANDE

Gast

#1593

2016-04-24 22:28

Omdat het genoeg is nu Het moet anders in ons land nu eerst ons volk maar eens financiële ondersteuning

Gast

#1594

2016-04-24 22:34

Er dreigt een tweedeling in de maatschappij als dit steeds maar door gaat. De liberalisering van de zorg heeft dit mogelijk gemaakt. Te veel zorgverzekeraars met even vele bestuurslagen welke veel geld kosten,daarbij de farmacy die de kosten steeds verder op drijven voor geneesmiddelen om er zoveel mogelijk winst eruit te halen! Witte boorden criminaliteit is dit, legaal van de burger stelen. Dit om zichzelf te verrijken.

Gast

#1595

2016-04-24 22:38

omdat ik en vele bejaarden dat niet meer kunnen betalen.. daar
komt ook weer meer andere verhogingen bij zoals huur e.d.

vr groet j.h struijk

Gast

#1596

2016-04-24 22:52

Niemand heeft garantie op een leven vol gezondheid. Wie vandaag gezond is, kan morgen zelf ook chronisch ziek en/of gehandicapt worden, óók U!
Verzekeringspremie betalen we met elkaar om de kosten van wie 'pech heeft', te dekken. Wat zóu ik graag alleen slechts premie betalen!

Ik wens ieder veel gezondheid en onze beleidsmakers heel veel wijsheid toe.

Groet, Corina Heijstek.


Gast

#1597

2016-04-24 22:57

Dit kan toch niet langer zo. Ouderen en zieken gaan al niet meer naar een arts of laten medicatie liggen vanwege het eigen risico. Zelf heb ik copd en mijn eigen risico gaat er meestal doorheen
Maar ik zal ook behandelingen moeten laten vallen
Goede zorg is er alleen maar voorensen met een dikke portemonnee

Gast

#1598

2016-04-25 00:05

Omdat hoe hard mijn man ook werkt want ik wordt al lange tijd gestraft omdat ik ongeneeslijk kanker heb ik dus ivm behandeling en medicatie al gelijk in januari aan mijn max va eigen risico zit we iedere maand nog maar alleen werken om alle rekeningen te kunnen betalen. Een van mijn zonen ook chronisch ziek is en zijn eigen risico dus ook in eerste kwartaal vol is en wij dus omgerekend per maand bijna 500 euro kwijt zijn om behandeld te kunnen worden. vakantie zit er al jaren niet meer in en dat terwijl ik niet oud ga worden. wij moeten steeds meer bezuingen op boodschappen en komen nergens meer. alle toelages zoasl bv de wtcg vergoeding wat betekende dat in decmber we wat leuks en extra's konden doen is eraf gehaald. Het is alleen maar betalen en betalen en ook via de belasting konden we voorheen nog wat terug vragen maar ook dat is niet meer. Kortom ik en mijn zoon worden gestraft omdat we ziek zijn. Voor mij geldt dat ik graag wat leuke en mooie dingen had willen ondernemen met mijn man en kinderen voordat voor mij de terminale fase aanbreekt. Maar door deze gevoelloze harde kabinet worden wij stukje bij beetje steeds armer en daardoor ook veel gestresster en zal mijn buckitlist nooit afgemaakt kunnen worden. Er is een lichtje aan de horizon en dat is als ik overleden ben mijn man een bedrag zal ontvangen waarmee hij zijn koppie boven water kan houden en voor mijn kids kan blijven zorgen en blijven wonen in dit huis. Maar dan wel zonder mij zijn geliefde partner soulmate geliefde maatje etc maar voor mij zit er niks meer in om dit leven op een mooie manier te moeten verlaten omdat eigen risico's nu al niet meer te betalen zijn laat staan in de toekomst. triest vind ik het en hardvochtig en zeer onnadenkend wat alle afschaffingen en verhogingen van bv eigen risico's betekend en inhoudt dat ik nooit meer met mijn man en kids iets moois kan ondernemen zoals onze droom ooit naar Afrika of Memphis te gaan als afsluiting van een fantastische volwaardig liefdevoll gezin die het zonder moeder en vrouw zal moeten gaan doen. Ik heb er geen woorden meer voor het maakt mij enorm verdrietig en frustrerend want men neemt al jaar in jaar uit alles van chronische zieke mensen af. beste kabinet en minister ik hoop dat u voldoende verdiend elke maand en dat u nooit ziek zal worden chronisch of ongeneeslijk maar om te ervaren als dat el zo is hoe verdrietige situaties er dan ontstaan zou ik juist wel willen dat ook u alles wordt afgenomen.

met vriendelijke groet,

een radeloze en verdrietige ongeneeslijke nederlandse moeder!

Gast

#1599

2016-04-25 00:51

Moet echt iets veranderen

Gast

#1600

2016-04-25 01:40

Omdat het kabinet gek geworden is omdat men in 2017 600 miljoen bij gehandicapten en chronisch zieken wil weghalen. Dit is vragen om problemen.

Voorstel aan het kabinet 3 maanden op een uitkeringsloon van een gronische zieke dan piepen ze wel anders.



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...