Middelburg Geen asielzoekerscentrum op het Swerf-Rust terrein


Gast

#326 Re:

2014-10-25 00:08

#33: -  

 ik ben al zo vaak lastig gevallen ben het spuugzat die zielige asielzoekers ze respecteren ons totaal niet!z vinden ons raar want zelf zouden ze dit totaal niet toestaan in hun eigen land!

w

#327

2014-10-25 14:29

Boemerang vang die asielzoekers lekker in je eigen huis of achtertuin op


Gast

#328 Re: Re:

2014-10-28 12:24

#326: - Re:  

 Wat goed van u dat u ze allemaal kent!

Zelfs degenen die nog moeten komen. Wow, hoe doet u dat toch? Vooroordeeltje? Dacht het wel, hè?

De boemerang

#329 Re:

2014-10-28 12:26

#327: w -  

Heel Nederland is mijn achtertuin. En ja, daar wil ik graag opvangen wie in nood verkeert en hulp zoekt.


Gast

#330 Re: Re:

2014-10-28 12:27

#326: - Re:  

 En als je wil weten hoe vaak ik lastiggevallen ben door de Hollandse Tokkies …


Gast

#331 Re: Re: Re: Wat zijn jullie een stelletje zeikerds

2014-10-28 12:29

#325: - Re: Re: Wat zijn jullie een stelletje zeikerds 

 Gôh, net zo bekend met alle AZC's als met alle asielzoekers, vorig, huidig, toekomstig.

Toch echt wel last van een vooroordeeltje of twee, nietwaar?


Gast

#332 Re: Re: Re: Re: Weg met dat asielzoekerscentrum in Swerf-Rust

2014-10-28 12:30

#324: - Re: Re: Re: Weg met dat asielzoekerscentrum in Swerf-Rust 

 Nog steeds zelfde vooroordeeltje? Moet je toch echt laten behandelen, hoor!


Gast

#333 Re: Re: Weg met dat asielzoekerscentrum in Swerf-Rust

2014-10-28 12:32

#323: - Re: Weg met dat asielzoekerscentrum in Swerf-Rust 

 Ja, je zou jezelf een keer geen gelijk geven…

De boemerang

#334 Re: Re:

2014-10-28 12:37

#326: - Re:   z vinden ons raar 

 En hoe zou dat toch komen?!

Hoe kun je in vredesnaam een volk 'raar' vinden dat zich ongelooflijk opwindt en inzet voor het kleurtje van het gelaat van een fictieve persoon, maar mensen van vlees en bloed in nood het liefst laat creperen?

Als we nou in 1953 ook eens allemaal zo gedacht zouden hebben…

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-10-28 12:42


Draakje

#336 Re: Re: Steun uit Breda

2014-10-31 21:00

#119: - Re: Steun uit Breda 

 Misschien een beetje dimmen? Middelburg is niet de enige gemeente die last heeft van asielzoekers hoor, dit probleem verspreidt zich als een olievlek over heel Nederland uit!

Draakje

#337 Re: Re:

2014-10-31 21:14

#59: De boemerang - Re:  

Ik ben het er helemaal mee eens: lekker opvangen in de eigen regio, kunnen ze hun eigen taal blijven spreken en hun eigen regeltjes handhaven!

Overigens valt het me op dat lieden zoals 'de boemerang' die op papier zo begaan zijn met asielzoekers ze nagenoeg nooit ZELF in huis nemen, want zover gaat de betrokkenheid uiteraard niet! Zolang het de ver-van-hun-bed show is hebben ze een grote mond, maar owee als ze naast hen worden gehuisvest en ze krijgen er last van! Schreeuwers!

De boemerang

#338 Re: Re: Re:

2014-11-01 20:57

#337: Draakje - Re: Re:  

Dan heb je toch heel erg slecht gelezen wat ik geschreven heb.

Misschien eens iets minder oordelen over anderen als je helemaal niets van die anderen weet? Dat geldt voor de asielzoekers net zo hard als voor mij. Je hebt oordelen over iedereen klaar, maar je hebt geen flauw benul over wie je het hebt en in welke omstandigeheid die persoon zich bevindt. Dat, best draakje, maakt jou tot een schreeuwer: erg veel geblaat, maar nog geen draadje wol.

De boemerang

#339 Re: Re: Re: Steun uit Breda

2014-11-01 21:00

#336: Draakje - Re: Re: Steun uit Breda 

 Maar deze petitie gaat over een mogelijk AZC in Middelburg. Die 'gast' heeft dus volkomen gelijk als hij/zij zegt dat een Breda's vraagstuk niets te maken heeft met een Middelburgs vraagstuk. Het is toch ook heel erg raar dat mensen uit Breda zich mengen in een discussie die hen helemaal niet aangaat?

Of vindt jij het volkomen normaal als ik mij ga bemoeien met de inrchting van jouw woning of jouw kinderen ga opvoeden? Welnu dan.


Gast

#340 Re: Re: Re:

2014-11-02 10:30

#337: Draakje - Re: Re:  

 Opvangen in eigen regio? En wat als dat niet kan?

Het is vanwege volk als jij dat ik ergens wel hoop dat zich hier nog eens een ramp voltrekt, groter nog dan de watersnood van '53. Kijken hoe groot jullie bek over het weigeren van opvang dan nog is, stelletje egocentrische lafaards!


Gast

#341 Re: Re: Re:

2014-11-07 15:35

#337: Draakje - Re: Re:  

 Zeg Braakje, volgens mij ben jij hier de Schreeuwerd. Jij wil dat het vluchtelingenprobleem een Ver-van-jouw-bed-show blijft, maar je hebt wel kritiek op mensen zoals de boemerang, die tenminste nog een warm hart tonen. Hoeveel vluchtelingen heb jij in huis gehaald, dan? Geen enkele, want dat kan en dat mag geeneens. Verwijt dat dan ook niemand, Braakje!


Gast

#342

2014-11-07 19:47

Wat hebben we ons weer laten kennen met dat boegeroep, afgelopen dinsdag.

Maandag horen we Braakje (leuk gevonden, die naam, mag ik 'm ook gebruiken?) en consorten hun tanden knarsen, als bekend gemaakt wordt dat het AZC er wel degelijk komt.

Mooi zo, kunnen we de opgejaagden en uitgespuugden van deze aarde laten zien dat er nog plekjes op de wereld zijn waar mensen wel om andere mensen geven. Daar hebben we Braakje en consorten niet voor nodig.


Gast

#343

2014-11-13 13:12

Ooit gehoord van een democratisch besluit? Waarom dan 'juridische stappen' tegen het besluit van het gemeentebestuur?

Hoe dan ook, koste wat het kost jouw meninkje erdoor willen douwen, nietwaar? Dan is vragen om barmhartigheid bij jouw soort volk inderdaad volstrekt overbodig.

Ja, meneer Zwemer (PZC van gisteren), het AZC mag de gemeente dan niets gaan kosten, die losers die nu hun zin niet krijgen, die gaan de gemeenschap nog scheppen vol geld kosten.


Gast

#344 Re:

2014-11-13 20:29

#343: -  

 Het AZC komt er en dat is het enige dat telt. Laat dat eigengereide volkje maar gaarkoken in d'r eigen sop. Ze beseffen niet eens hoe zuur ze hun eigen leven maken. Zielig, toch?


Gast

#345 Re: Re: Re:

2014-11-14 13:15

#337: Draakje - Re: Re:  

 Hé Draak, het wordt een vlak-naast-mijn-bed show en weet je wat? Ik ben er blij mee! Blij dat ik op een heel bescheiden wijze een piepkleine bijdrage kan leveren aan de opvang van deze mensen: namelijk door ze gewoonweg te tolereren. Net zoals ik iedere andere buur ook heb moeten tolereren, want gekozen heb ik er geen één.

Moet je ook eens proberen: doen alsof we met zijn allen een samenleving vormen en niet ieder voor zich op zijn eigen stekje. Wedden dat de wereld er een stuk leuker uit zal zien?

Fred

#346 Wanbeleid college B&W

2014-11-14 17:56

Hieronder de brief die ik heb gestuurd aan B&W en gemeenteraad, ik hoop dat vele mijn voorbeeld volgen, immer in Middelburg word wanbeleid gevoerd. En dit gaat een heel lang staartje krijgen

Middelburg 13-11-2014

 

College van B&W en Gemeenteraadsleden.

 

Met weerzin heb ik vanmorgen de krant gelezen, waar ik met stomme verbazing las dat het college heeft besloten het AZC in Swerfrust te gaan huisvesten.

Verfoeilijk en verwerpelijk is dit. Verwerpelijk in de zin van waar de democratie nu nog te zoeken is. 600 tegenstanders en 40 voorstanders.

Dit besluit van het college is niet gegrondvest op democratie maar heeft alles weg van schijndemocratie.

 

Diep beschamend voor het college.

Met name diep beschamend voor de wethouders Szarafinski (PvdA)  en Dekker (SGP)

Welke beide gekozen zijn door de bevolking met het daarbij behorende vertrouwen in hun te hebben dat ze standvastig zijn in onze democratie.

En nu plots blijkt dat ze helemaal geen democratisch beleid wensen te voeren.

 

Speciaal Szarafinski, die toezeggingen heeft gedaan dat als er geen draagvlak aanwezig is  dan zal er geen doorgang vinden van het AZC, maar dit later gewoon weer ontkent. (en het college weet heel goed dat bewezen is dat er geen enkel draagvlak voor het AZC is)

Dit is wederom verloochenen van de kiezers. Ook de toezeggingen die Szarafinski heeft gedaan naar de huidige tijdelijke bewoners in Swerfrust worden niet nagekomen.

Een obsessief gedrag om het AZC doorgang te laten vinden in een woonwijk, hier spreekt het eigen belang van Szarafinski en niet zoals een wethouder behoort te handelen namelijk het belang van de burger en het in stand houden van onze democratie.

 

Men zou hier min of meer kunnen stellen dat het hele gevoerde beleid van beide wethouders overkomt als het voeren van een wanbeleid, en dat het ambt dat deze wethouders bekleden hun niet past en per direct beëindigt zou moeten worden. Middelburg heeft wethouders nodig die de democratie naleven en niet hun eigen individuele  beleid uitvoeren.

Het zou hun niet meer dan passen per direct hun ambt te beëindigen.

 

Ik eis hier dan ook een onafhankelijk diepgaand onderzoek naar het functioneren en beleid. Desnoods worden er in Middelburg maar tussentijdse verkiezingen gehouden.

 

Heel handig is ook getracht door college om de vraag:  “ AZC in een woonwijk of niet”  om te buigen naar humanitaire redenen. Dit is niet waar het omging…….. waar het omging is nogmaals AZC in een woonwijk of niet. Humanitair stond hier helemaal buiten kijf.

 

Diep bedroevend ook van de Gemeente Middelburg dat de Gemeente geen enkel garantie geeft om de dalende huizenprijzen van de omwonenden  met de komst van het AZC.  

 

Ook heeft het college met de komst van het AZC vragen over de  openbare orde en veiligheid van tafel afgewimpeld zonder er een gedegen onderzoek naar te hebben gedaan.

 

In afwachting van uw antwoord.

 

 


Gast

#347

2014-11-14 23:29

Tja Fred, democratie is blijkbaar toch iets anders dan jij eronder verstaat. Accepteer nu maar eens dat sommige besluiten niet volgens jouw plannetje gaan. Wees een kerel en snap eindelijk eens dat het hier over mensen gaat, niet over het opruimen van gevallen bladeren.


Gast

#348

2014-11-15 10:59

"Diep beschamend voor het college.

Met name diep beschamend voor de wethouders Szarafinski (PvdA)  en Dekker (SGP)

Welke beide gekozen zijn door de bevolking met het daarbij behorende vertrouwen in hun te hebben dat ze standvastig zijn in onze democratie.

En nu plots blijkt dat ze helemaal geen democratisch beleid wensen te voeren."

Hé Fred, de meerderheid van de gemeenteraad heeft besloten dat het AZC er gaat komen. Dat is inderdaad democratisch, want die gemeenteraad is door ons gekozen. Dat jij nu meent op de man te moeten spelen en in het bijzonder er twee jou ongevallige wethouders uitpikt om jouw teleurstelling op bot te vieren is wel erg minnetjes. Zoals "gast" hierboven ook al schreef: leg je er maar bij neer dat jouw mening niet altijd de mening van de meerderheid is en jij dus niet altijd je zin zult krijgen. Jouw open brief laat zien hoe klein je werkelijk bent. Foe, foei, foei.

 

"Heel handig is ook getracht door college om de vraag:  “ AZC in een woonwijk of niet”  om te buigen naar humanitaire redenen. Dit is niet waar het omging…….. waar het omging is nogmaals AZC in een woonwijk of niet. Humanitair stond hier helemaal buiten kijf."

Serieus, Fred? Het ging helemaal niet om humanitaire redenen? Waarvoor is zo'n AZC er dan? Om burgertjes als jij te pesten? Nee, Fred, geef nu maar gewoon toe dat jij de discussie wil wegdraaien van het humanitaire aspect, omdat jij anders geen poot hebt om op te staan. En je weet het en toch sla je dit soort egocentrische en onmenselijke taal uit. Foe, foei, foei.


Gast

#349 Re: Wanbeleid college B&W

2014-11-17 11:02

#346: Fred - Wanbeleid college B&W  Men zou hier min of meer kunnen stellen dat het hele gevoerde beleid van beide wethouders overkomt als het voeren van een wanbeleid, en dat het ambt dat deze wethouders bekleden hun niet past en per direct beëindigt zou moeten worden. Middelburg heeft wethouders nodig die de democratie naleven en niet hun eigen individuele  beleid uitvoeren. Het zou hun niet meer dan passen per direct hun ambt te beëindigen.

 

 Hé lullo, mis jij een dakpan of wat? Dit is door een meerderheid van de raad aangenomen, niet een eenzijdig door de wethouder erdoor geduwd itempje. De democratie is dus nageleefd en niemand hoeft zijn biezen te pakken, uitgezonderd jij, wellicht.

Nog weer zo'n lapzwans die meent dat zijn mening iedereen door de strot geduwd moet worden. Het wordt echt hilarisch als je dan leest dat deze lullo het de wethouder kwalijk neemt dat die iemand iets door de strot wil duwen. Lullo vergeet alleen, dat zijn mening over de wethouder niet klopt. De pot verwijt de ketel …

Dat, beste lullo, is wat ik hier dan maar even min of meer wil stellen. Snap je het of moet ik het nog een keer uitleggen?


Gast

#350

2014-11-25 10:54

"Wij zijn geen slechte verliezers … Los van bovenstaande kunt u er op vertrouwen dat wij niet zullen buigen. Nimmer. "

Dus zijn jullie slechte verliezers. Accepteer nu maar eens dat er hogere belangen zijn dan jullie persoonlijke meninkje. Het leven van een mens is (Goddank) nog steeds meer waard dan de verkoopwaarde van jullie huis.