Middelburg Geen asielzoekerscentrum op het Swerf-Rust terrein

Mieke

#51 Re:

2014-07-15 17:08

#47: -

Waarom denkt u dat de COA wilde gaan verbouwen, omdat hun ook aan diverse veiligheidseisen moeten voldoen!

En wat de veiligheid betreft, er is altijd beveiliging aanwezig en extra politie standby, mocht ingrijpen nodig zijn.

Zo veilig en beschermd is deze wijk nooit geweest!

Een cijfer en feit: 90% van alle gestolen fietsen, zijn gestolen door niet-asielzoekers.

De fietsen worden voor een minimaal bedrag aan asielzoekers doorverkocht, die dan vaak worden betrapt met een gestolen fiets.  Maar wat wil je, als je bijna geen geld hebt en een fiets kan kopen voor een tientje!

Rotte appels heb je overal er tussen zitten!

 

Hoe schoon op de graat zijn wij Nederlanders?

 


Gast

#52

2014-07-15 17:53

Geen goede locatie midden in een woonwijk

Gast

#53

2014-07-15 18:22

alle negatieven gevolgen die vermeld werden in de petitie ondersteun ik.
Waarheid2

#54 Re: Re:

2014-07-15 18:28

#51: Mieke - Re:

Het gaat om de fietsen die WEL door deze mensen gestolen worden! Ook voor heling is GEEN enkel excuus, hoe "getraumatiseerd" je ook bent!


Gast

#55

2014-07-15 18:32

Niet de juiste plek als het gaat om een azc.

Gast

#56

2014-07-15 18:43

Ik ben niet tegen asielzoekers in Middelburg. Maar ik vind voor die locatie het aantal te groot.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-07-15 18:46



Gast

#58

2014-07-15 18:52

laat ze in eigen land blijven waar ze thuis horen,
kunnen hier geen asielzoekers en vluchtelingen gebruiken in nederland,het is hier geen zoete inval,dus doe eens wat pim fortuin en geert wilders allang roepen,nederland is vol,zorg liever voor je eigen volk inplaats van al die landen testeunen, en binnen telaten,
weg er mee, is al genoeg rottigheid door al die zooi, dus de grensen dicht voor goed, en douane terug bij de grens,
De boemerang

#59 Re:

2014-07-15 19:02

#58: - laat ze in eigen land blijven waar ze thuis horen,
kunnen hier geen asielzoekers en vluchtelingen gebruiken in nederland,het is hier geen zoete inval,dus doe eens wat pim fortuin en geert wilders allang roepen,nederland is vol,zorg liever voor je eigen volk inplaats van al die landen testeunen, en binnen telaten,
weg er mee, is al genoeg rottigheid door al die zooi, dus de grensen dicht voor goed, en douane terug bij de grens,

Het grote voorbeeld dat dit het eerst riep was Hans Janmaat, meervoudig veroordeeld voor zijn uitspraken. Waarom vergeten jullie die toch steeds te noemen? Of wordt daarmee het rasistische karakter van jullie ideëen wat erg sterk onderstreept?

En als u toch terug in de tijd wil: lang leve de knots en het berevel.

Voor het geval u toch nog een greintje begrip zou bezitten: een vluchteling en asielzoeker zou maar wat graag in eigen land blijven, maar kan dat niet. Daarom is 'ie vluchteling en zoekt 'ie asiel. Duh!

U mag nadenken voordat u iets roept.


Gast

#60

2014-07-15 19:34

De leefbaarheid en veiligheid van de wijk zullen door de uitvoering van dit plan ernstig in het gedrang komen.

Gast

#61 Re:

2014-07-15 19:37

#33: -

Hier ben ik het hartgrondig mee eens!


Gast

#62

2014-07-15 19:51

we vinden het aantal van 330 asielzoekers te veel druk geeft op de omgeving

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-07-15 19:53



Gast

#64

2014-07-15 22:20

Niks tegen asielzoekers maar dit zijn veel te veel mensen op een te kleine plek. Mensen die niets mogen, alleen veel te lang wachten! Dat is vragen om ernstige problemen. De plek is veel te veel midden in de woonwijk.

Gast

#65

2014-07-15 22:35

Nederland asielzoeker vrij

Gast

#66

2014-07-16 06:04

Dat er mensen zijn die asiel aanvragen begrijp ik, maar de manier waarop gemeente Middelburg het huisvesten van 330! asielzoekers op een totaal ongeschikte plek even snel wil 'regelen' is onacceptabel. (begin juli het initiele verzoek van de COA en 10 juli informatiebijkomst) Tevens ben ik van mening dat de omringende wijken (griffioen, 't zand) ook betrokken hadden moeten worden! Mede door het grote aantal asielzoekers die toch door de wijken naar winkels, eventuele 'inkomstenbronnen' en vermaak moeten lopen. Onze wijken worden onevenredig zwaar belast met de kerken, scholen en sportvelden in de buurt. Verder ligt de beoogde locatie heel dicht tegen de woonwijk en een drukke doorgaande route voor scholieren aan. Uit de ervaringen van de stromenweg is gebleken dat zoveel (nog) ongeintegreerde mensen bij elkaar leidt tot criminaliteit (moord), onveiligheid (brand) en frustratie. (en ja, als de COA alvast begint aan de verbouwing is dat voor het risico van de belastingbetalers) Ik ben ook nog steeds van mening dat het niet eerlijk is dat er stevig wordt bezuinigd op o.a. de zorg, maar dat hier blijkbaar geld genoeg voor is...

Gast

#67

2014-07-16 07:22

330 personen op zo'n klein stukje van Middelburg is onmenselijk. Niet alleen voor de vluchtelingen zelf, ook voor de omwonenden. Het oude St Willibrord staat toch ook nog leeg? Of mag dat niet vanwege de status van de Rosevelt Academy?

Gast

#68 Hart onder de riem vanuit Breda

2014-07-16 07:36

Geachte bewoners van middelburg. In Breda Centrum worden wij momenteel met exact hetzelfde geconfronteerd. Uw argumenten en ervaringen komen in grote lijnen overeen.
Zie ook onze petitie:http://www.petities24.com/geen_asielzoekers_opvang_in_centrum_breda

we hebben ons intussen verenigd na een zwaar teleurstellende informatie avond en inspraakavond en een website opgericht:
geenazcinbinnenstad.weebly.com en een twitterpagina @centrumgeenazc

We zijn oa de gemeente, Rijk en COA aan het WOB'en om in de informatie loop te blijven. Ook willen we zo invloed krijgen op de bestuursovereenkomst, een fatsoenlijk democratisch proces en de informatie voorziening van en naar ons burgers. Heeft u vragen? Mail ons via geenazcinbinnenstad@gmail.com




Gast

#69

2014-07-16 09:33

Teveel mensen in te klein opvangcentrum. Dit zal ongetwijfeld overlast geven voor de buurt.
verdraagzaam

#70 wij zijn ook asiel zoekers geweest

2014-07-16 10:04

Zijn wij eigenlijk allemaal geen asielzoekers geweest,ik stel voor:pluis uw stamboom is na en u ziet dat ook wij geen echte Nederlanders zijn.in het verleden zijn onze voorouders ook gevlucht door b.v godsdienst oorlogen ,Hugenoten ,Spanjaarden etc,Kijk waar uw wortels liggen.
Ieder mens verdient een toekomst.
Dat wil niet zeggen dat ik een voorstander ben, help de mensen daar waar ze hulp nodig hebben,maar als U daar zou wonen en kon vluchten ,wat zou U doen?
3en een half persoon per woning in swerfrust en u komt aan het aantal wat gepland is.
Jan ( ex beveiliger op verschillende AZC's

#71 Re: Re:

2014-07-16 11:15

#51: Mieke - Re:

Het gaat niet om alleen maar een paar fietsen.

Wat denk je van Winkeldiefstallen , Vernielingen , Vechtpartijen enz.

PIPPA

#72 Re:

2014-07-16 14:49


Gast

#73

2014-07-16 14:52

Helemaal mee eens hoe kun je al die mensen nu in dat huis zetten die geschikt was voor ca 100 bewoners?? Dan moeten er bij-gebouwen komen,of gaan we al over tot tentenkampen ? Het moet niet gekker worden! Uiteraard is hulp noodzakelijk maar de lokatie is ongeschikt!

Gast

#75

2014-07-16 14:54

Dus het is zo dat er alleen criminelen onder de asielzoekers zitten? Lijkt me nogal heftig!