Stop geluidsoverlast , rustig woongenot is een noodzaak !

Neem contact op met de schrijver van de petitie

DEEL , TEKEN , EN LEES DIT BERICHT AUB.

2024-01-04 00:46:34

Geachte petitieondersteuners.

We zijn nu , na een flink al jaren pas op 300 handtekeningen. Daar hadden minimaal 2 nullen achter moeten staan. De samenleving is in deplorabele staat. Voor nette en fatsoenlijke mensen blijkt geen ruimte meer.  Doel is uiteindlijk in de omgeving utrecht een wijk neer te zetten waar stiltewoningen komen. Stilte is een mensenrecht. Officieel. IN het verdrag van de rechten van de mens staat dat een mens recht heeft op 2 zaken. Privacy en Rust. Privacy en Rust samen betekenen dus dat je recht hebt op stilte. Privacy betekent dat een ander zich niet in jouw leven inmengt. En dat gebeurt er dus wel. Men probeert hier in Nederland er van af te komen door te zeggen dat je in een stedelijk gebied altijd meer herrie hebt. Dat je meer verkeer hebt, dat klopt. Maar daar blijft het dan ook bij. Elk mens heeft recht op rust in zijn huis. Dat betekent dat buren gewoonweg geen herrie mogen maken, maar ook dat verhuurders, woningbouworganisaties, huurbazen ook de plicht hebben jou dat recht , waarvoor je elke maand huur betaalt te verschaffen. Sinds de jaren 90 zijn er heel veel wetten geschrapt. Die staan in de acte van memorie. Zo was het vroeger normaal dat het vanaf 22.00 uur stil hoorde te zijn. Dat je stopte met klussen rond 18.00 uur. Dat je niet eeuwig door kon verbouwen, dat schreeuwen verboden was (bij wet). Dit is allemaal geschrapt onder de terreur van de Europese eenwording.  Brussel heeft hier voor gezorgd.

Mijn oproep is dan ook de volgende. Zijn er mensen, stedelingen of dorpelingen, maakt niet uit, die zich gezamenlijk willen inzetten om in meerdere plaatsen sociale stille huurwoningen starten ism woningbouwverenigingen.  Het hele decorum van mensen is weg. Men snapt niet dat je in je eigen huis geen muziek van een ander hoeft te horen, geen geschreeuw, gebonk, gebons en contactgeluiden hoort te horen.

Ook moet er in appartementen en flats, bovenhuizen en beletagewoningen, net als vroeger weer een verplichting komen voor vloerbedekking.  Koop of huur, maakt niet uit. De gladde , harde laminaatvloeren van tegenwoordig zijn ware geluidsboxen. Ze laten het geluid door, middels koppeling aan muren. Door de slechte onderlaag wordt al het geluid doorgelaten. Een andere grote ergenis is het plaatsen van keukenblokken aan de muren van buren. Er moet in bouwverordeningen komen dat dit wordt verboden of aan stricte eisen voldoet. Vroeger werden keukenblokken altijd geplaatst aan de binnenwand van de woning> met de komst van open keukens plaatsen mensen massaal keukenkasten en blokken tegen muren van buren. Dit is nog niet zo erg, als deze dan akoestisch ontkoppeld worden. Is dit duur? Nee. Een paar euro. En hoe werkt dat dan? SImpel. Het blok plaats je op een aantal rubbers, een halve centimeter van de muur af. De ruimte ertussen vul je op met kit. Probleem opgelost> je hoort je buren niet meer, en alle ergenis is verdwenen. Verder kan de muur voorzien worden van een isolerende voorzetwand, waardoor geluid niet meer binnenkomt als een bom als men tegen de tegeltjes aankomt. Investering: 10 euro.

De huidige medewerkers van woningbouworganisaties zijn ordinaire winstmakers. Hebben niets met de term sociaal , zijn asociaal en alleen uit op winst.

Op dit moment zijn woningbouwcorporaties allang geen verenigingen meer. Verenigingen werden namelijk bestuurd door de bewoners. En niet door volgevreten managers die tientallen miljoenen op de bank hebben en per maand 40.000 euro netto binnenslepen en jaarlijks een bonus van 60.000 euro binnenhalen . IN utrecht alleen al zijn de afgelopen jaren 20.000 woningen verkocht, die eigenlijk voor sociale huur bestemd waren. De troep blijft over, waardoor nette mensen gedwongen worden tussen het gajes en het uitschot te moeten wonen en geen kans meer hebben op een fatsoenlijke huurwoning in een nette wijk. Dan ook de toename van asociale studenten die men, lukraak tussen normale woningen stopt in opgesplitste koopwoningen, die, ondanks het verbod van de gemeente, toch een ontheffing hebben gekregen ,door omhooggeneukte ambtenaren die corrupt zijn.

Het wordt tijd, dat u, intekenaar, meevecht. Daarom vraag ik u ook deze petitie overal te delen. op Facebook, Instagram, Whatsapp etc. Bij iedereen waarvan u weet dat zij ook overlast ervaren.

Tot diep in de nacht geschreeuw in de tuin, buren die niet normaal kunnen praten, buren die luidsprekers en jacuzzi's in de tuin hebben, en niet begrijpen dat tuinen hier niet voor bedoeld zijn. Tuinwijken zijn bedoeld om planten, bomen, en moestuinen in te zetten. kippen of fazanten te houden. Dit is de oorspronkelijke opzet geweest en zo is het bedoeld. Een tuin is dus om in te TUINIEREN. Het woord zegt het al. Het wordt tijd dat gemeentes gaan verplichten dat tuinen voor 85 procent van de oppervlakte moeten gaan bestaan uit groen. En een verbod op tegels. Waarom zult u zeggen? Allereerst is dit goed voor uw huis. De waterhuishouding blijft zo goed en dit voorkomt rot van palen waaro p huizen staan, maar ten tweede dempt aarde, grond, gras, en begroeiíng extreem geluidsoverlast. Tegels veroorzaken reflectie van geluid, en zorgen voor galm binnen pleinen en tuinwijken. Denk maar aan een kerk. Zet een orgel in uw woonkamer met vloerbedekking of een stenen kerk. 0 seconde nagalm door de demping van zachte materialen versus een grote oppervlakte met stenen muren die alles reflecteren.

BIj een schoner milieu, hoort ook een schoner geluidsmilieu. Volgens geluidsinspecteurs van de Gemeente Utrecht zijn de normen véél te soepel. Horeca krijgt veel te veel speelruimte, evenzo studenten, en woningbouwverenigingen houden zich niet aan de gestelde isolatienormen tov contact- en luchtgeluid.

Tijd om te protesteren. Tijd om uw stem te laten horen. Tijd om u aan te sluiten bij uw medeslachtoffers. Tijd om het woord te verspreiden, en de zin uit te roepen: 'WIJ PIKKEN HET NIET MEER, RUST EN STILTE ZIJN MENSENRECHTEN !"

DEEL DAAROM DEZE PETITIE EN TEKEN, TEKEN, TEKEN  Onderneem actie  en begin bewonersorganisaties om asocialen zo snel mogelijk de mond te snoeren. Deponeer hier initiatief wetsvoorstellen...... bijv. en begin een landelijke overkoepelende organisatie.

Inmiddels zijn er al veel zelfmoorden door buren-geluidsoverlast, horeca geluidsoverlast, en andere geluidsoverlast. Mensen kunnen het niet meer bolwerken.

Stop de asocialen.

Red je rust!
TEKEN EN DEEL DIT INITIATIEF !

Actiegroep Stop de geluidsterreur

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.