Ex Block medewerkers zijn het wachten op geld beu!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

RTV Noord Holland

2013-08-15 22:12:06

Zoals jullie weten hebben Jeroen Paap en zijn gezin afgelopen dinsdag een cameraploeg over de vloer gehad. Velen van jullie hebben het resultaat gezien. Morgen, vrijdag 16 augustus, zal RTV Noord Holland een vervolgverslag maken over de situatie rondom de perikelen van de UWV en wat dat met mensen doet. Rond 11 uur een live interview met Jeroen op de radio van RTV Noord Holland en later een verslag op de tv.

Jeroen en Dionne, Succes morgen en bedankt hiervoor! Dat moet je toch maar durven (en willen)! Respect!

Vincent Gebuis heeft in zijn kennissenkring iemand die namens de SP in de Tweede kamer zit. Vincent heeft zijn verhaal gedaan. Onderstaand de reactie:

"Wij zijn op de hoogte van de grote problemen met het uitbetalen door het UWV bij faillissementen. Dit speelt niet alleen bij Block, maar in de hele provincie Noord-Holland is dit een probleem. Ik begrijp dat het voor u, en al uw oud-collega’s, een ramp is om zo lang zonder inkomsten te zitten. SP-Kamerlid Paul Ulenbelt heeft minister Asscher om opheldering gevraagd. We hebben hem gevraagd hoe dit heeft kunnen gebeuren, hoe het opgelost wordt en hoe hij ervoor gaat zorgen dat dit in de toekomst niet meer gebeurt. Deze (en de vorige) regering bezuinigt flink op het UWV. Er zullen de komende jaren 4000 arbeidsplaatsen verdwijnen. Onze verwachting is dat de problemen daardoor alleen maar groter worden en daar maken we ons dus grote zorgen om. Ik hoop dat we op deze manier iets bij hebben kunnen dragen voor de vervelende situatie waar u en uw oud-collega’s in verkeren."

Vincent, hulde!

Ik ben inmiddels ook benaderd door de redactie van SBS6 Hart van Nederland, wat dit gaat brengen weet ik nog niet, morgen hoop ik meer informatie te hebben.

Wij zijn er trots op dat dit nu landelijk al in de media is en dat het zelf is doorgedrongen in de tweede kamer. Wij hopen dat er nu veel leed voor andere gedupeerden bespaard blijft.

Groet Jochem

JS

Landelijke berichtgeving in de media

2013-08-15 00:58:53

Inmiddels is er door een aantal landelijke media aandacht besteed aan de achterstanden van het UWV Regio Noord-Holland. Zowel het NOS als NU.NL hebben hier een algemeen artikel over gepubliceerd waarbij Block niet of nauwelijks genoemd wordt.

Het Haarlems Dagblad is vandaag langs geweest bij oud collega Sebastiaan Bouman. Zijn verhaal staat morgen in de papieren editie maar is wel al online te lezen. Het is een premium artikel, dus om deze online te lezen is een gratis registratie vereist. (een printscreen is op verzoek beschikbaar);

Ook het Parool heeft n.a.v. een telefonisch interview met mijzelf vandaag een artikel gepubliceerd. Echter niet online maar alleen in de papieren editie. (een pdf-bestand in op verzoek beschikbaar). In tegenstelling tot Sebastiaan bij het artikel van het Haarlems Dagblad heeft het Parool mij helaas niet in de gelegenheid gesteld het artikel voor publicatie te lezen. Achteraf blijken er een aantal uitspraken uit zijn verband te zijn gerukt.

Naar aanleiding van het artikel in het Parool ben ik via Linkedin benaderd door een verslaggever van Bloomberg News lokatie Amsterdam (www.bloomberg.com, een Engelstalige internationale site voor economisch nieuws) welke bezig is met een artikel over de economische crisis en de impact hiervan en gevolgen welke dit met zich meebrengt en mij vraagt om ten behoeve van dit artikel mijn medewerking te verlenen aan een interview. Morgen maar eens bellen voor meer info, ben benieuwd!

Van de Telegraaf heb ik helaas niets meer vernomen.

Groet, Jochem

Vorderingen tot nu toe

2013-08-13 20:16:30

Inmiddels is de petitie al ruim 400x geliked op Facebook en hebben we bijna 250 handtekeningen weten te verzamelen. Ook is er reeds aandacht van de media geweest, helaas nog niet echt landelijk.

RTV Noord Holland pakte het gisteren als eerste op met een bericht op hun site. Daarnaast hebben jij vandaag een reportage gemaakt bij ex medewerker Jeroen Paap en zijn gezin welke ook te zien is op het TV-kanaal van RTV N-H. Het artikel en de reportage kan je vinden via:

Verder staan er artikelen op Dichtbij.nl, NUjij.nl en Faillissementsdossier.nl:

Het Haarlems Dagblad heeft er inmiddels twee artikelen over gemaakt. Deze staan morgen ook in de papieren editie. Het eerste artikel gaat grotendeels over achterstand bij het UWV met betalingsproblemen tot gevolg:

Het tweede artikel gaat meer over de gedupeerden van deze achterstanden bij het UWV, waaronder Block. Om dit (premium)artikel te kunnen lezen moet je je gratis registeren (printscreen op verzoek beschikbaar):

Als het goed is gaat Het Parool morgen ook iets over deze kwestie publiceren, daar hoor ik als het goed is morgen meer over. Ook heb ik contact gehad met De Telegraaf, ik word morgen gebeld door een verslaggever van de financiële redactie. Met een beetje mazzel gaan we morgen landelijk!

Ik heb het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, zij sturen het UWV aan en hebben een controlerende taak, van de problemen en deze petitie op de hoogte gesteld. Nog geen reactie ontvangen. Zou best stoer zijn om alle digitale handtekeningen te overhandigen aan een woordvoerder van het ministerie.

Het zou natuurlijk zuiver toeval kunnen zijn, maar gisteren had slechts een handje vol mensen iets van info ontvangen vanuit het UWV en vanaf vandaag zijn er al veel collega's gebeld door het UWV met toezeggingen dat er zeer binnenkort geld zal worden overgemaakt. Deze toezegging heeft het UWV ook gedaan aan RTV N-H en Het Haarlems Dagblad.

Zodra mensen een brief van het UWV hebben ontvangen met o.a. de einddatum van de opzegtermijn en wanneer er zelfs bedragen worden ontvangen dan vernemen we dat natuurlijk graag. Als gedane toezeggingen niet worden nagekomen dan zal ik hier uiteraard RTV N-H en het Haarlems Dagblad over informeren.

Tot zo ver, vragen? Tips of opmerkingen? Let me know!

Groet, Jochem Sluijk

Item in het nieuws van RTV Noord Holland

2013-08-13 12:10:15

Eerder vandaag zijn er opnames gemaakt bij één van onze collega's thuis door de regionale omroep RTV Noord Holland. Hiervan wordt een reportage gemaakt die vanaf vanmiddag circa 17.00 uur online en daarna ook op TV te zien zal zijn.

Hoewel het gaat om een regionale zender zal iedereen met digitale televisie deze kunnen ontvangen. En anders is er altijd nog internet. Vanaf circa 17.00 uur op http://www.rtvnh.nl/

Inmiddels is ook duidelijk dat Het Parool en Het Haarlems Dagblad hier ook aandacht aan zullen gaan besteden. Met beide redacties heb ik intensief contact gehad. Beiden hebben ook contacten gehad met de curatoren en met een persvoorlichter van het UWV. Ze houden mij op de hoogte dus wordt vervolgd.

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.