Bezuinigingen Cultuur en Maatschappelijke Voorzieningen P-N

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Besluitvormende raadsvergadering donderdag 27 juni!!

2013-06-26 06:45:27

Beste allen,

Aanstaande donderdagavond 27 juni om 21.00 uur zal de Raad een besluit nemen over de bezuinigingen op subsidies voor cultuur en andere maatschappelijke voorzieningen in Pijnacker.

De afgelopen maanden is er veel te doen geweest over het drastische voorstel van het College. Vertegenwoordigers van vele verenigingen hebben meerdere keren deelgenomen aan de dialoog met College en Raad. We zijn twee keer met grote getalen richting het bestuurscentrum gegaan om onze zorg te uiten. De laatste keer zelfs na een grote optocht met ruim 400 bezorgde inwoners!

Al onze acties hebben slechts geleid tot een kleine aanpassing van de plannen: uitstel van executie omdat het voorstel nog steeds uitgaat van volledige afbouw van subsidies in 2016. Alleen een zogenaamd Stimuleringsfonds van 100 duizend Euro voor eenmalige subsidie van onduidelijke 'nieuwe initiatieven' blijft over. Veel verenigingen vrezen dit zwaard van Damocles, waarmee alles wat is opgebouwd nog steeds een zeer grote kans heeft te verdwijnen!

De verschillende fracties in de Raad zijn ook niet gelukkig met de huidige plannen en overwegen donderdag amendementen in te dienen om tot een goede oplossing te komen. Dit is voor ons en onze gemeente een belangrijk moment

Wilt u nogmaals uw zorg uiten richting de Raad, kom dan naar de Raadsvergadering toe. De vergadering is openbaar en zeker met de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar in het verschiet is uw aanwezigheid een belangrijk signaal aan de raadsleden.

Hopelijk tot aanstaande donderdag, 27 juni om 21.00 in het Bestuurscentrum. De agenda van die vergadering is te vinden op: https://pijnacker-nootdorp.notudoc.nl/cgi-bin/agenda.cgi/action=view/id=20849

Met vriendelijke groet,

Roeland Buitelaar, Voorzitter Muziekvereniging Excelsior.

Roeland Buitelaar

Petitie blijft online!!

2013-05-17 20:33:20

Beste allemaal,

Allereest dank voor het ondertekenen van deze petitie tegen het subsidiebeleid op Cultuur en Maatschappelijke Voorzieningen!

Afgelopen woensdag 15 mei hebben we met ca 400 toekomstige gedupeerden, de resultaten van deze petitie tijdens een protestactie aan B&W en Raad aangeboden, voorafgaand aan de Raadsvergadering. Tijdens de vergadering zelf hebben wij met raadsleden gediscussieerd. En ... onze acties en inbreng hebben echt effect bij de raadsleden.

Helaas kom ik er pas nu achter dat ik u via de online petitie kan benaderen, maar velen van u waren gelukkig via andere kanalen geinformeerd over de demonstratie.

Maar het is nog niet gedaan!

DUS: maak nog svp reclame voor de petitie... op naar de 1500+. Dan hebben we echt een statement!!

Volgende week donderdag 23/5 gaat de Raad in gesprek met de Wethouder en evalueren zij de resultaten van de discussie. Het is goed als de publieke tribune is gevuld... dus ik hoop u daar weer te zien.

Op 13 juni is er een oordeelsvormende vergadering van de raad met mogelijk al besluitvorming.

We beraden ons nog op een mogelijk vervolg, dat hoort u via deze site.

Met vriendelijke groet,

Roeland Buitelaar, Voorzitter Muziekvereniging Excelsior.

Roeland Buitelaar

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.