Plaatsing ondergrondse afvalcontainers in Helmond

Neem contact op met de schrijver van de petitie

behoud afvalinzamelvoorzieningen Helmond

2024-04-02 14:07:51

Beste mensen,
De beheerder van de site petitie.com heeft me er terecht op gewezen dat jullie al 31 dagen niet meer op de hoogte zijn gehouden. Dat wil niet zeggen dat ik heb stilgezeten maar ik wil niemand voortdurend lastig vallen met alle ontwikkelingen. Daarom wil ik nu de laatste stand van zaken zo beknopt mogelijk samenvatten.

• inmiddels is de petitie 290 keer ondertekend (inclusief handgetekend)
  • de lokale partij Helder Helmond heeft vragen gesteld aan de burgemeester en wethouders
  • de gemeente heeft antwoord gegeven op mijn verzoek wet openheid overheid (daaruit blijkt dat er nog steeds 12 bezwaarschriften niet zijn afgehandeld, in totaal 53)
  • Antwoord_Woo-verzoek1.jpg
  • een rechtszitting bij de Raad van State wordt 6 weken van te voren bekend gemaakt (tot nu toe heb ik geen uitnodiging ontvangen)

Verder vraag ik jullie advies; Moet ik de handtekeningen bij de gemeente nu al aanbieden of wachten tot de zitting bij de Raad van State?

Tot slot nog een dringend beroep dat iedereen moet tekenen, dus niet 1 van beide partners als daar sprake van is. Ook het aansporen van familie, kinderen, zussen, broers, buren of anderen kan nog een handje helpen.

met vriendelijke groet, Gerard van der Heijden

Gerard van der Heijden

behoud afvalinzamelvoorzieningen Helmond

2024-03-02 16:05:49

Beste mensen,

Allereerst hartelijk dank voor de moeite die jullie genomen hebben om de petitie te ondertekenen. Zelfs vaak ook nog om bij ondertekening van de petitie commentaar/opmerkingen te plaatsen.

Vrijwel iedereen heeft aangegeven op de hoogte te willen worden gehouden. Daarom deze email. Het aantal handtekeningen staat nu op bijna 300. Wel opmerkelijk is dat hiervan 130 op papier zijn ingezameld.

Is het totaal genoeg? Persoonlijk denk ik van niet als je bedenkt hoeveel mensen getroffen worden door dit beleid van de gemeente. Een mogelijke verklaring is dat maar één partner ondertekent (je hoeft het uiteraard niet met elkaar eens te zijn). Dit kan aanzienlijk schelen in het eindtotaal.

Wil je reageren? Als het kan zal ik daar op antwoorden.

Prettig weekend. Gerard van der Heijden

Gerard van der Heijden

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.