circuit Zandvoort

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Nog even pieken ?? Alle hulp is welkom !!

2024-03-22 12:52:55

Beste ondertekenaars,

Wij hebben nog tot de zomer om de petitie te versterken, want dan gaat de gemeenteraad van Zandvoort beslissen over de vergunning voor het circuit. Er wordt intussen weer flink geracet. En de agenda van het circuit puilt uit, er is elke dag wel iets te doen.

Hoe meer ondersteuning, des te meer indruk zal onze petitie maken op de politiek. Maar dan moeten wij er nog wel een paar maanden vol tegenaan. Er zijn intussen verschillende ideeën gelanceerd om nog een keer te pieken. Alle suggesties zijn welkom. Het moet mogelijk zijn om tenminste 4000 ondertekenaars te bereiken.

Helaas hebben wegens persoonlijke omstandigheden niet alle initiatiefnemers de komende maanden de gelegenheid om zich hiervoor in te zetten. Daarom is nu alle hulp welkom, plannen uitwerken, organisatieklusjes, financiën regelen enz. enz.

Als u de komende maanden in de gelegenheid bent om te helpen, wilt u dit dan via een berichtje laten weten? Ik ben benieuwd naar jullie reacties,

Wij hebben tot 1 juni.

2024-02-06 14:18:17

Wij ontvingen een bevestiging van de Omgevingsdienst IJmond dat onze zienswijze is ontvangen en in behandeling wordt genomen. Een reactie kunnen wij rond 1 juni verwachten.

Alle suggesties om de komende maanden meer bekendheid te geven aan onze petitie zijn van harte welkom.

Ruinm 20 mensen hebben gehoor gegeven aan onze oproep voor een bescheiden financiele bijdrage. Hiermee zijn de kosten die wij moesten maken voor drukwerk enz. gedekt. Hartelijk dank voor jullie bijdrage!

Vriendelijke groet,

Matthijs Hisschemöller

We gaan nog even door !!

2024-01-29 16:59:49

Donderdag 25 januari jl. is de zienswijze namens alle ondertekenaars aangetekend verzonden aan de Omgevingsdienst IJmond, die de vergunning voor het circuit ambtelijk voorbereidt voor de gemeente Zandvoort. Wij hebben bijna 1100 handtekeningen kunnen meenemen.

Allemaal mensen die uitspreken dat zij als omwonende, werkende of recreant in de natuur last hebben van het circuit. Een mooi signaal!

Wij hebben besloten de petitie te laten staan tot behandeling van de vergunning in de gemeenteraad van Zandvoort. Dit gaat nog enkele maanden duren. Wij hopen in die tussentijd op meer ondertekenaars. Het racen is weer begonnen, dit trekt vast meer mensen over de streep. Iedereen kan dus nog tekenen. Uiteindelijk gaan alle ondertekeningen mee naar de besluitvormers.

In de vorige mededeling beloofden wij alle ondertekenaars een afschrift van de brief aan de Omgevingsdienst te sturen. Maar wij zien er van af om iedereen nog een aparte mail te sturen, omdat wij hebben geen andere tekst opgestuurd dan die waarvoor u hebt getekend.

Matthijs Hisschemöller, mede namens Mark Helsloot en Karel van Broekhoven.

Nog enkele dagen .....

2024-01-19 15:16:51

Wij gaan richting de 1000 en dat zou voor nu een prachtig resultaat zijn!

Heeft u nog buren, huisgenoten, vrienden die het te druk hadden om te tekenen?

NU IS HET MOMENT om nog een flinke slag te maken !!!

Er is nog een kleine week te gaan. Op donderdag 25 januari a.s. wordt de zienswijze namens alle ondertekenaars aangeboden aan de Omgevingsdienst IJmond, die de vergunning voor het circuit ambtelijk voorbereidt voor de gemeente Zandvoort. Tot en met dinsdag kunnen wij handtekeningen nog meenemen.

Alle ondertekenaars ontvangen een afschrift van de brief aan de Omgevingsdienst.

Bescheiden financiele bijdragen zijn nog altijd welkom. Milieudefensie Haarlem is zo vriendelijk haar banknummer hiervoor beschikbaar te stellen, NL49TRIO0390501077 tnv Milieudefensie Haarlem onder vermelding "petitie circuit". Wij ontvingen 150 euro en dit is de helft van wat er nodig is.

Vriendelijke groeten,

Karel van Broekhoven, Mark Helsloot en Matthijs Hisschemöller.

Matthijs Hisschemöller

Nog ruim een week te gaan voor de petitie!

2024-01-15 12:53:43

Wij hebben nu zo’n 800 handtekeningen en nog een dikke week te gaan. Op 24 januari zullen wij de zienswijze namens u allen indienen bij de Omgevingsdienst IJmond.

Samen kunnen wij er de komende week 1000 van maken.

• Blijf de petitie delen met je netwerk! Dit heeft al veel opgeleverd. Ook folderen heeft boven verwachting gewerkt.
  • Vraag huisgenoten of familieleden om te tekenen. Alle individuele handtekeningen tellen mee!

Wij initiatiefnemers dragen nu alle kosten, met name het drukwerk. Wij stellen een (bescheiden) bijdrage zeer op prijs. Milieudefensie Haarlem is zo vriendelijk haar banknummer hiervoor beschikbaar te stellen, NL49TRIO0390501077 tnv Milieudefensie Haarlem onder vermelding "petitie circuit".

Hartelijk dank voor jullie betrokkenheid.

Vriendelijke groet, Mark Helsloot, Karel van Broekhoven, Matthijs Hisschemöller

Update 9-1-2024

2024-01-09 10:42:54

Hallo, waarde ondertekenaars van de petitie circuit Zanvoort,

Wij hebben in een week ruim 400 handtekeningen verzameld. Dit is al een geweldig resultaat, maar het kan nog beter. Er is tot nu toe weinig  publiciteit aan de actie gegeven. Deze week vragen wij uitstel voor het indienen van de onderbouwing van onze zienswijze. Wij hebben dan nog twee weken om meer ondersteuning te mobiliseren.

Jullie kunnen hierbij helpen. Wij hebben een korte oproep gemaakt met een link en QR code naar de petitie (zie onder). Deze oproep is bedoeld voor al die mensen die nog niet weten van onze actie maar die wel last hebben van racelawaai.

• Deel deze oproep met je netwerk. Misschien heb je dit al gedaan. Laat het weten aan je facebook, app en andere groepen, je familie, vrienden, collega’s, buren etc en vraag hen om hetzelfde te doen. Dit kan echt veel gaan schelen.
  • De ouderwetse methode, wij laten enkele duizenden folders drukken. Mocht je tijd hebben om bij jou in de straat er een aantal weg te zetten, laat ons dit weten via de petitie.
  • Je kunt een (bescheiden) bijdrage in de kosten van het drukwerk leveren. Milieudefensie Haarlem is zo vriendelijk voor de komende weken haar banknummer aan ons beschikbaar te stellen: banknummer NL49TRIO0390501077 tnv Milieudefensie Haarlem onder vermelding "petitie circuit".

Heb je andere ideeën, laat ons dit weten.

Vriendelijke groet,

Mark Helsloot Karel van Broekhoven Matthijs Hisschemöller

Flyer2.jpg

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.