Petitie voor één geïntegreerd openbaar spoorwegbedrijf

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Conferentie : Buizingen Drie jaar later ...

2013-01-27 19:27:57

Goeie dag,

Bij deze nodig ik U uit op de conferentie Buizingen Drie Jaar Later in de UMons te Mons op 15 februari 2013 om 19 uur.

BUIZINGEN

TROIS ANS APRES ...

Qu'en est-il de la sécurité de nos trains aujourd'hui et de l'application des recommandations de la commission parlementaire de Buizingen?

Des cheminots de terrain témoignent

Les familles des victimes, les survivants et cheminots encore en activité, pourront poser toutes leurs questions juridiques à un avocat.

Conférence-Débat - Vendredi 15 février 2013 à 19h

Lieu : à Mons (UMons) - Campus de la plaine de Nimy

"Grands Amphithéatre" - auditoire Marie Curie

av. du champ de Mars 9 - 7000 Mons

Organisation et modération :

Anita Mahy, rescapée de la catastrophe de Buizingen

Orateurs :

Maître Jan Buelens, avocat de Progress Lawyers Network

Léopold Scaillet, conducteur de train, auteur du livre "Le doute d'Aurore"

formateur sécurité pour les conducteurs de la CSC Transcom

Daniel Saey, conducteur de train, président de la filière conduite francophone pour la CSC Transcom et membre du groupe de Conducteur 3800

Bertrand Chauvenne, secrétaire permanent de la CGSP Cheminots de la régionale du Centre

Michel Abdissi, président national de la CGSP Cheminots

Myriam Djegham, représentante de la plate-forme bruxelloise "Transport Tout Pubic"

ENTREE GRATUITE

Edit.responsable & contact pour tout renseignement : Anita Mahy, rue Joseph Dufrane 64 - 7080 Frameries

e-mail : anita.mahy@hotmail.com - gsm : 0475/54.38.41

Anita Mahy

Donderdagmorgen wordt de petitie aggegeven aan minsiter Magnette

2012-12-19 18:22:52

"Goede dag,
Ik dank U voor het tekenen van deze petitie. De nederlandse en franse versie samen verzamelden meer dan 1650 handtekeningen, op een heel korte tijd.

Dit zal werkelijk een riem onder het hart zijn van de spoormannen en hun syndikale afgevaardigen, die nog altijd opkomen voor één geintegreerde en publieke spoorweg.

Het ogenblik is aangebroken om deze af te sluiten teneinde ze af te geven aan Minister Magnette nu donderdag, 20 december 2012, 's morgens.
Indien U wenst geïnformeerd te blijven in de toekomst, kan U mij uw gegevens laten geworden op mijn mailadres anita.mahy@hotmail.com.
Prettige dag en van harte bedankt.
Met vriendelijke groeten.
Anita"

Anita Mahy

Bedankt dat U deze petitie hebt getekend en nog een vraag om te blijven aanzetten tot het tekenen van deze petitie

2012-12-12 22:37:43

Beste,

Hartelijk bedankt dat U deze petitie hebt getekend, U bent reeds talrijk maar we moeten nog veel meer handtekeningen hebben.

Het laatste plan van Magnette is al even onaanvaardbaar dan de vorigen.  Het is de volledige splitsing in twee maatschappijen van de spoorweg, wat de stiptheid en de veiligheid van onze treinen nog meer in het gedrang brengen en de privatisering bespoedigt.  De syndicale organisaties van spoorwerkers verdedigen verder een geïntegreerde en openbare sporweg.  Ze hebben een massale steun nodig.

Dus als iedereen de moeite doet om een andere persoon uit zijn omgeving te vinden : familie, vriend, collega dat hij kan overtuigen om de petitie te tekenen, kunnen wij het aantal handtekeningen verdubbelen in enkele uren of eventueel in enkele dagen.

Ik neem dus de vrijheid om U deze kleine bijkomende hulp te vragen daar iedere handtekening belangrijk is en iedere handtekening zijn gewicht in de schaal moet leggen.

Ik dank U allemaal van harte eveneens voor deze bijkomende inspanning.

Groetjes.

Anita
Overlevende van Buizingen en verantwoordelijke van deze petitie.

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.