Atelier Pieter Janssens

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Definitieve einde Atelier Pieter Janssens

2024-01-26 06:20:52

VALT NA 25 JAAR ATELIERWERKING HET DOEK?

Nadat vorig jaar in januari de helft van mijn atelierruimte in de Molens van Orshoven werd afgenomen, kreeg ik in december nog slechter nieuws. Per 1 januari 2024 moest ik mijn atelier verlaten, mijn contract werd niet verlengd. Dit alweer zonder overleg, zonder enige uitleg waarom.

Stad Leuven heeft recent de dagelijkse werking van de Maakleerplek aan een nieuwe VZW overgedragen.
Zij hebben andere plannen met mijn atelierruimte en beslissen op eigen houtje aan wie ze een contract aanbieden. In de verzelfstandiging van de Maakleerplek ben ik, noch het buurtcomité de Vaartkater de afgelopen maanden ooit betrokken geweest. Het is dan ook een bijzonder zure appel om te vernemen dat mijn contract niet wordt verlengd. De VZW Maakleerplek steekt al weken haar kop in het zand en wil niet praten, bemiddelen, verzoenen.
Zopas werden zelfs de elektriciteit en het toilet afgesloten.

Uiteraard geef ik me zo snel niet gewonnen. Ik werk, samen met enkele freelancers, voorlopig nog in mijn atelier verder onder precaire, stresserende omstandigheden. Samen met buurtcomité Vaartkater hebben we een advocaat onder de arm genomen om via juridische weg een verzoening te bekomen. Eerdere pogingen tot bemiddeling heeft de VZW  afgewimpeld. ik hoop samen met de Vaartkater en tal van buurtbewoners nog steeds op gezond verstand van zowel de politiek als de VZW.

Hoe kan jij steunen?
-Verspreid deze petitie verder onder je kennissenkring.
-Laat aan de politiek weten dat je niet akkoord bent met deze beslissing. Je kan dit doen via Dien een klacht in bij de dienst | Stad Leuven
-Buurtcomité Vaartkater organiseert op zondag 28 januari van 15u tot 17u een nieuwjaarsdrink aan het atelier. Steun ons en drink een glaasje bubbels mee. Welkom!

Pieter Janssens

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.