Laat ons niet verdrinken, geen brug in signaalgebied Molenbeek Mozen Wetteren!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

De brug komt niet in signaalgebied.

2023-03-17 14:10:53

Goed nieuws! De brug komt niet langs de Molenbeek of in het signaalgebied. Ze komt in het buitentracé. Eigenlijk was er al van in het begin maar de keuze tussen ofwel de huidige plaats ofwel het buitentracé. Het zoeken naar een soort compromis in het tussengebied had weinig zin. Voor zowel de brug op de huidige plaats als voor het buitentracé zijn er heel wat goede argumenten voor - en tegen te vinden. Maar bouwen in signaalgebied kan gewoon niet. Er moet nu nog een milieu effectenrapport komen. Mogelijks zullen er nog wendingen in de zaak komen, maar het lijkt ons erg zeker dat de brug niet meer in het 'tussengebied' komt. Er vloeit nog heel wat water door onze Schelde eer de opening van de nieuwe brug er zal zijn.

Tijd voor een buurtfeestje! Wat fijn dat de gemeente Wetteren buurtfeestjes ondersteunt. Heel wat buren hebben elkaar beter leren kennen door onze actie.

Bart Dewaele

Meer dan 791 handtekeningen hebben we bezorgd aan het gemeentebestuur. Een mooi signaal uit het signaalgebied.

2022-12-07 08:18:38

Beste ondertekenaar,

van harte dank voor uw steun voor onze actie : niet bouwen in signaalgebied!.

Meer dan 791 handtekeningen hebben we kunnen overhandigen.

Voornamelijk van buren en direct geïmpacteerden en van betrokken familie.

Bij de rondgang hoorden we veel buren verhalen vertellen van water in huis in de jaren 80, 90 maar ook nog in 2020 en 2021 (Noordlaan en Boerenhol).

Water in je huis, dat vergeet je nooit en dat wens je niemand toe!

Groetjes van het actiecomité.

https___static.nieuwsblad_.be_Assets_Images_Upload_2022_12_06_d35624df-7268-4ba8-84c9-8e8fc951faca_.jpg

Bart Dewaele

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.